18år + mckörkort, vilka regler gäller?

Tror också det bara är det som gäller, men på körkortsportalen.se kan du hitta mer information om Tung med begränsning.
Men man bör väl inte strypa en hoj med för mycket hk.

När jag tog mc kort 19år gammal så var jag tvungen att köra strypt mc, så jag köpte mig en R1 med 150hk i och ströp den till 25kw. Gick alldeles utmärkt, inga bekymmer.

Inte vet jag, dom har säkert sina sätt, besiktning kanske?
Räcker ju med att någon avundsjuk jävel snackar för mycket.
Faktum kvarstår, är det värt att bli av med lappen?
I så fall kan man ju lika gärna köra utan A kortet :p

Det är bättre att köra med lapp och bli av med den än att köra utan lapp och åka fast.

Jag skulle avstå från att ta bort strypningen, det är helt enkelt bäst så, mindre besvär helt enkelt. Risken är liten att du åker dit men varför ta en onödig risk.

Sen finns det historier om att polisen har provkört både lätt och mellan-mc's på plats och bedömt att dessa hade mer hästkrafter än vad som är tillåtet, och sedan beslagtagit dessa.

När jag tog mc kort 19år gammal så var jag tvungen att köra strypt mc, så jag köpte mig en R1 med 150hk i och ströp den till 25kw. Gick alldeles utmärkt, inga bekymmer.

måste ju fråga....
hur körbar blev den ??

har inte kört någon strypt sportare...
men sett klipp på när en 25kW R6:a max-accar, herregud, det stog ju nästan stilla om man jämför...

skall man köra strypt, så hade jag nog med valt en hoj som man inte behöver strypa så mkt.
Å sen skaffat hårdare hoj när hjärnan har växt ifatt huvudet :näsblod

Inga problem alls att köra den. Gick som vilken hoj som helst med 25kw. Toppade dock endast 160km/h. 170km/h i medvind:tummenupp

måste ju fråga....
hur körbar blev den ??

har inte kört någon strypt sportare...
men sett klipp på när en 25kW R6:a max-accar, herregud, det stog ju nästan stilla om man jämför...

skall man köra strypt, så hade jag nog med valt en hoj som man inte behöver strypa så mkt.
Å sen skaffat hårdare hoj när hjärnan har växt ifatt huvudet :näsblod

Och hur skulle polisen kunna bevisa att hojen har mer än 25kW om du inte crashar och försäkringsbolaget plockar in hojen på undersökning vill säga?:va

Förklara gärna.

Hur kan polisen veta att jag kör med 70cc på moppen?

Jag har fått stå vid sidan av vägen medan polisen provkörde min hoj vid en fordonskontroll.
(Kändes jättetryggt efter att ha fått en 2:a på bränsleläckage från förgasaren efter hojen vinklades för att kontrollera hjullager...)

Hur kan polisen veta att jag kör med 70cc på moppen?

Jag har fått stå vid sidan av vägen medan polisen provkörde min hoj vid en fordonskontroll.
(Kändes jättetryggt efter att ha fått en 2:a på bränsleläckage från förgasaren efter hojen vinklades för att kontrollera hjullager...)

Problemet är väl bara att dom måste köra alldeles för fort för att kunna märka skillnaden på en 25kW och en tex. 90kW. Min 750 gjorde 170 km/h med 25kW och gör 260 km/h med 91kW, och accelerationen var fortfarande "helt ok" med 25kW. Kan ju självklart känna skillnad i accelerationen men det kan ju även bero på drevning osv.

Man borde ju ha hört om någon som "åkt dit" på detta sätt om det någon gång hänt.

Men visst, här på sporthoj.com så är man ju "ung och dum" eller något annat så fort man säger något som inte pöbeln håller med om, så jag ger mig i denna diskussionen, orkar inte tjafsa med folk som ändå aldrig skulle ha stake nog att erkänna att de haft fel.

Sen att jag är ung, och skiter hastighetsbegränsningarna, det har liksom inte med saken att göra.

:tummenupp

Men visst, här på sporthoj.com så är man ju "ung och dum" eller något annat så fort man säger något som inte pöbeln håller med om, så jag ger mig i denna diskussionen,

Man ska inte ge sig, för det är väldigt sällan någon har 100% rätt... och här på SH är 100% ~ 35% av hela sanningen!

orkar inte tjafsa med folk som ändå aldrig skulle ha stake nog att erkänna att de haft fel.
Syftar du på mig?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...