17-åring omkom i tågolycka

Tänker inte på vänner och anhöriga för jag känner dom inte, men trist olycka. Kan inte uttala mig om killen var smart eller inte heller, tror alla har gjort nåt som kunde ha slutat illa om dom tänker efter. Jag har:

• hållt fast mig i takräcket på en kompis bil när han gasade åttor ute på isen.
  • Kört motorsågen i benet när jag fick den ljusa iden att försöka hoppa upp å kapa en gren.
  • Blivit väckt av solnapolisen när jag låg och sov mitt i trafikerad gata en söndagsmorgon.
  • Hoppat från tredje våningen.
  • Gjort min mamma arg.
  • Kört snöskoter ut i en vak.
  • Cyklat rakt in i en vägg.

Tja, alla kan nog göra en lista som kräver flera A4 om dom tänker efter. Har föresten sett japanska perronger där tågen och passagerarna är avskilda med en vägg och dörrar som öppnas först när tåget står i läge. Nåt att ta efter tycker jag.

En släkting till mig stod bakom en kvinna som hoppade framför pendeln för några år sedan. Tyvärr misslyckdes självmordsförsöket å det grövsta och insta-killen uteblev då tåget endast klippte av henne benen. Brrr....

:gnissla

dn-L: Nej, min lista kan verkligen inte göras lika lång som din, om det där bara är ett axplock på din lista så är det fan otroligt att du fortfarande lever.

Själv är jag lite emot hela det där beskyddande att man måste ha en vägg som skiljer perrong mot de som står på den, är man så dum att man muckar med några hundra ton metalltåg så får man stå sitt kast. Visst, det kanske är kallt men lite respekt och eget förstånd borde man kunna kräva av mänskligheten.

/Trineo - som skrattar varje gång han läser Darwin Awards.

• hållt fast mig i takräcket på en kompis bil när han gasade åttor ute på isen.
  • Kört motorsågen i benet när jag fick den ljusa iden att försöka hoppa upp å kapa en gren.
  • Blivit väckt av solnapolisen när jag låg och sov mitt i trafikerad gata en söndagsmorgon.
  • Hoppat från tredje våningen.
  • Gjort min mamma arg.
  • Kört snöskoter ut i en vak.
  • Cyklat rakt in i en vägg.

Jag är på!

• Gått dyngrak på spåret mellan Gärdet och Ropsten med endast en mobildisplay som lampa
  • Gått nykter på spåret mellan Gärdet och Ropsten
  • Gått dyngrak på spåret mellan Gärdet och Ropsten och tryckt upp mig själv mot väggen i tunneln för att inte bli överköd av tunnelbana(som förövrigt jag hade stenkoll på att dom hade slutat gå)
  • Gått på lidingöbanans spår och stannat tåget för att bjuda tågchaufför på skumpa.
  • Åkt Sl-buss naken
  • Blivit avkastad från Sl-buss (naken och mitt i vintern ;ledsenSmiley)

Skämt åsido, det är tragiskt när sådant här händer. Och jag undrar hur man kan döma pojken utan att veta vad som har hänt. Att pressen skriver att han har sparkat på tåget kan lika gärna betyda att någon har puttat honom. Och som föregående talare påpekar, alla har vi gjort idiotiska saker och säkerligen som har varit nära döden.

dn-L: Nej, min lista kan verkligen inte göras lika lång som din, om det där bara är ett axplock på din lista så är det fan otroligt att du fortfarande lever.
Försök inte lura i mej att du suttit framför en dator i ett radhus 24/7, nån gång måste du väl ha gjort nåt lite farligt och crazy. Tex druckit mjölk EFTER bäst-före-datumet gått ut eller skruvat loss stödhjulen från cykeln. Man kan ju dö. :näsblod

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra