17-åring omkom i tågolycka

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
http://eas.blocket.se/eas?camp=123&...ww2.blocket.se/news?id=166191,166157&ca=1_3_s

"En 17-årig pojke omkom på fredagskvällen när han blev påkörd av ett tåg vid Larsbergs station på Lidingö. Enligt polisen var det inträffade en ren olyckshändelse. På perrongen fanns flera ungdomar. Det var fest, bus och stoj. När 17-åringens kamrater gick på tåget stannade han kvar på perrongen.

- Han sparkade på tåget när det åkte iväg. Han tappade balansen och ramlade ner i utrymmet mellan tåget och perrongen, säger Lars Marklund, stationsbefäl vid Norrmalmspolisen.

Flera ungdomar blev vittnen och chockades av händelsen.
"

Det där måste väl vara ett klockrent bevis på att det där med karma fungerar.

:näsblod

Dock kan en del tycka att straffet blev nog så hårt.

Tragiskt :( Man tycker ju att någon borde uppfinna något skydd som gör att man inte kan ramla ner från perrongen, hur jävla svårt ska det vara?
Och angående karma, lite hårt som sagt för en spark mot tåget...

Fy fan vad tragiskt. Det behöver inte vara karma! Jag minns själv när jag var runt 17-19 och hur man gjorde spontana grejor som höll på att gå åt helvete. Tänker på vänner och anhöriga.

Det lär inte vara kul och vara vittne till en 17åring som trycks sönder under tåget och för någon sekund skriker efter hjälp...

En 40-årig man omkom på nästan samma sätt igår på Norsborgs station. Orsaken var också där halka.

Fy fan för vinter.

Sparka på ett rullande tåg :D

Visst, förbannat tragiskt.. Men samtidigt, är man dummare än en tvättsvamp så är det väl bara att acceptera konsekvenserna..

Fan vissa kÖr iHäL sIg DiReKt även om det bara handlar om tåg.

för några år sedan så kom jag ner till tunnelbanan när en man hade hoppat framför tågt(självmord) de var ganska hemskt. som tur var såg jag inte när han hoppa. frågade bara varför de var sånt håll i gång och då berättade folk vad som hänt =/

Håller med, kryper till korset och skäms. Är seriös nu så ni inte tror jag skriver detta med ironi.

Dumt inlägg, men fick bara en bild i huvudet om att det inte spelar nån roll vad man gör i livet, det kan slutat vart och hur som helst. Är nu ganska trött på alla som kommentarar mitt mc körande om hur farligt det är. Så därför fick jag detta med köra ihjäl mig direkt. Kanske lite lång sökt, men får skylla på att jag hade vaknat 10min innan jag skrev inlägget.

Som sagt Sorry igen!!

Dålig jämförelse. Killen var med stor sannolikhet påverkad av alkohol och tänkte säkert inte helt klart.
Inte alls.. Utför man en idiotisk handling så får man eventuellt betala ett högt pris..

Därmed inte sagt att jag inte känner med anhöriga och vänner, förbannat tragiskt.

..

Last edited:
Att dö är väl en sak, det gör alla. Men att behöva vara vittne till något liknande. Fy fan.

I stil med..

- stoppa huvudet i gapet på hungrig krokodil :D
- använda högspänningsledning som tandtråd :D

Eller köra motorcykel fort som helvete och dö. Men då skriver alla "VIF" RIP!!!" och "Neej, inte en till! :gråta"

Vad är skillnaden egentligen?

Tänk om det hade varit en mc på en parkering han skulle sparka på, men halkade och klappade skallen i trottoarkanten.

:näsblod

Tänk om det hade varit en mc på en parkering han skulle sparka på, men halkade och klappade skallen i trottoarkanten.

ägnar man sin tid åt såna sattyg ska man fan självdö

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...