15 mån och tränar stunt

Nitrous skrev:
Muhahahaha....hoppas ingen gjorde illa sig.
Leja har en 50cc fyrhjuling, dock kan hon inte själv köra den så pappa får köra den och Leja åker med.
Kan bli jävligt sävligt till slut o åka fram o tillbaka för hon tröttnar ju aldrig.
Och JA hjälm har hon då, finns inga andra skydd som passar en så liten ännu så det blir låångsam körning.
Så fort hon vuxit lite mer så är det crossutrusning som står på listan för inköp för nästa år är det dax för henne att köra sin 50cc själv.
Finns feg-snöre bakom som man kan dra i så stannar den :)

Vad fan gör tråden här i träffar & samåkning.. jag postade ju i Filmer/bilder :va

/Nitrous

ja hade en liten 50cc suzuki fyrhjuling när ja va 4 - 5 år. :D
 
Firewheel skrev:
ja hade en liten 50cc suzuki fyrhjuling när ja va 4 - 5 år. :D

Själv så hade man en 50cc Trehjuling i den åldern.. så fort fadern slutade använda fegsnöret när man körde så lärde man sej snabbt att köra på 2hjul, och sedan hur man körde på bakhjulen.. :tuttar

Hehe, har också en sådan bil i vårat fråd, fast en röd och den hade/har vi en liten "släpvagn" till :tummenupp
 
Firewheel skrev:
ja hade en liten 50cc suzuki fyrhjuling när ja va 4 - 5 år. :D
Mina barn hade också en sån, men jag höll på få en infarkt när 5åringen skjutsade 3åringen efter byvägen i 35-40 blås, kastade mig in i bilen och jagade ikapp...
(tanken var att den skulle framföras i maklig takt på gräsmattan)


Det visade sig att stoppskruven på gashandtaget hade försvunnit på något konstigt vis.
När dom var sju-åtta år började dom köra 500cc fyrhjuling istället.

Idag är grabben 13år, kör skjortan av flera vuxna med pappas bil på isbana, är licencierad kartläsare i rally, har egen A-traktor och höll på att köpa folkracebil i fjol redan...

Dottern som är 11 kör hyfsat fort på isbana, ska ta kartläsarlicens när hon blir 13 (om hon hittar någon att åka med), vill ha både moppe och A-traktor, ska också börja köra folkrace och körde ifrån mig i dag på en trimmad moppe...
(moppen är min, jag cyklade och det hela skedde på väl vald plats)

Jag undrar vad som har gått fel med deras uppfostran, ska inte barn i den åldern sparka boll och spela tv-spel (vilket dom också gör)
 
Last edited:
Det vill ju till att man håller tungan rätt i mun när man ger sig in på såna avancerade stunts :hihi
Det ser ju ut som att hon kommer att växa upp och bli en mycket förståndig tjej...det börjar ju bra iaf :tummenupp
 
Det ska börjas i tid! :tummenupp

Det finns skydd, vill minnas att Glenns, från http://www.quadshopen.se/ 1,5(?)åring har full crossutrustning med stövlar, tröja och byxor. HUR koolt som helst...

Kolla med honom och hälsa från mig så får du ett bra pris. ;)



/R
 
attachment.php


Lillkillen vid 14 månader :) Nu när han fyllde 2 år
här i Maj rättade vi till custom problemet genom att ge honom en
liten cross, går dock väldigt vingligt än så länge.
 

Bifogat

  • PICT097.jpg
    PICT097.jpg
    9.2 KB · Visningar: 120
Pannkaka alltså....

Jisses, jag som trodde det skulle lugna ner sig med åren och så får man läsa om barn här som utvecklat sinnet för mc/motor för fulla muggar vartefter tiden går.

Kommer ju ständigt var en fattiglapp om det ska till nya crossar, bilar, licenser och tävlas hit och dit :va

Fast det är nog ett nöje jag tar :tummenupp
 
Liwa1 skrev:
Pannkaka alltså....

Jisses, jag som trodde det skulle lugna ner sig med åren och så får man läsa om barn här som utvecklat sinnet för mc/motor för fulla muggar vartefter tiden går.

Kommer ju ständigt var en fattiglapp om det ska till nya crossar, bilar, licenser och tävlas hit och dit :va

Fast det är nog ett nöje jag tar :tummenupp

Ähh, en hyffsad lek-cross kostar mindre än en bra slalomutrustning, ett års kartläsande (kan generera intäkter om dom är bra), genererar inga utgifter efter att overall, bilsporthjälm och tidtagarur är inköpta (föraren får stå för anmälningsavgift, transporter och käk under tävlingshelgerna).

Då är det värre med isbilen, än så länge dom kört med den jag åker till jobbet med, men nu har vi byggt en enkom med riktiga isdäck, soppa går det i mängder, banan ska plogas (min huvudsyssla vintertid) och ibland ska dom bärgas ur någon driva...

Folkrace, "den billiga motorsporten", är nog fan värst, man kan ju köpa en färdig bil på tävling för 4500, men sen ska man hålla den med däck, oljor, bränsle och reservdelar.
Jag tippar på att en konkurenskraftig folkrace bil kostar byggaren 10-15000, kör man mindre tävlingar mest lokalt klarar man sig kanske på 7-10000.
Sen ska man ha släp, dragbil, helst buss så man kan sova i depån om det är långt att åka.
Men lyckligtvis så är det några år kvar....
 
Nitrous skrev:
Upptäckte att dottern Leja 15mån tränade stunts på sin Bobby-car i hallen :va , undra om hon titta för mkt på pappa eller vad det är för fel på henne :gnissla

/Nitrous
Tränar du åxå stunts på Bobbycar:en? :gnissla
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top