15 årig mördare!!!

Bandido skrev:

Ingen expert på Irak men det finns shia, sunni och kurder? där. Olika grupper. Att en person med kurdiskt urspung är född på irakiskt område betyder inte att denne ser sig som irakier. Befolkningen är inte lika homogen ur deras synvinkel som den är ur våran. I övrigt har du några poänger förutom kyrkan, precis som korvis sa, ett fel gottgörs inte av ett annat.

Jag instämmer också i hyllningskören!
Tänker då på Kajan om än jag i hastigheten sudda ut hela hans citat.
Vilket inte var menat som ett försök att censurera honom eller hans åsikter....

Last edited:
För att förtydliga då, jag tycker det hyllade inlägget var helt jävla värdelöst. Jag tänker absolut inte sammanknippas med kommunister som korvgubbe eller humanister som bonny (ingen av dem har ens vett att stava sina egna alias med stor begynnelsebokstav).
Det enda som var bra med det var att det var mycket text och förhållandevis rättstavat, något övriga vänsterextremister på detta forum sällan lyckas med.

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Markus skrev:
För att förtydliga då, jag tycker det hyllade inlägget var helt jävla värdelöst. Jag tänker absolut inte sammanknippas med kommunister som korvgubbe eller humanister som bonny (ingen av dem har ens vett att stava sina egna alias med stor begynnelsebokstav).
Det enda som var bra med det var att det var mycket text och förhållandevis rättstavat, något övriga vänsterextremister på detta forum sällan lyckas med.

Förlåt! Det var inte meningen att skriva något som gjorde att vi två kunde assosi.. ascosie...asosci...kopplas ihop.

Så till alla som läser detta: Jag hatar Markus och allt han står för och han har alltid fel! Eventuella likheter är bara rena tillfälligheter och skalll inte ses som annat än det.
Jag föraktar också att han beskyller mig för att vara humanist! Men så är det så fort man är lite PK. :mattias

Att jag skriver mitt alias med små bokstäver är inte så konstigt! Jag har hört att dem kallas gemener vilket på sätt och vis påminner om min personlighet!

Borde göra en dokkusåpa av allt det här!
Citerar mig själv "Politiska diskussioner på internet, givetvis flippar de ur. Man får ta det med en nypa salt."

bonny skrev:
Förlåt! Det var inte meningen att skriva något som gjorde att vi två kunde assosi.. ascosie...asosci...kopplas ihop.

Så till alla som läser detta: Jag hatar Markus och allt han står för och han har alltid fel! Eventuella likheter är bara rena tillfälligheter och skalll inte ses som annat än det.
Jag föraktar också att han beskyller mig för att vara humanist! Men så är det så fort man är lite PK. :mattias

Att jag skriver mitt alias med små bokstäver är inte så konstigt! Jag har hört att dem kallas gemener vilket på sätt och vis påminner om min personlighet!
:corn

Markus skrev:

Jag är nog knappast kommunist eller humanist, iofs är min politiska/filosofiska läggning irrelevant. Min poäng är bara att ett antal begrepp och termer ofta används på ett mkt trubbigt sätt. Vem fan är invandrare egentligen. Vad vilka flumspykologisk mekanismer gör dem till brottslingar osv (se tidigare inlägg).

Fördomar är bra! Det är ett sätt att hantera en komplex verklighet och gör att man kan dra vissa slutsatser om sin omvärld. MEN, man får aldrig låta fördomar stå över det som finns i verkligheten mitt framför näsan. Man kan inte låta sig styras av sin uppfattning och aldrig ifrågasätta om man har fel. För då står man helt plötsligt utan kontakt med den faktiska verkligheten och låter sig styras av uppfattning/ideologi/trams, vilket i sin tur gör att man inte kan agera i en komplex verkliget.
Detta är vanligt bland exempelvis politiker, poliser och dörrvakter som sällan har kapacitet att klara komplexa intryck och därför håller fast vid den uppfattning de känner till och är vana vid, även om verkligheten är radikalt annorlunda.

Vad vill nu detta säga? JO! Det finns alltid en grupp som har en viss identitet, individen i gruppen är del av identiteten men skiljer sig alltid från gruppen och.........flum, flum, tjafs tjafs, orkar inte mer :död .

Poängen är:
Världen är full av fuckon, Verkar de vara idioter så är de antagligen det, oavsett hudfärg , religon osv. Gud vet att det finns gott om fuckon.

Men dra inte argumentet att "alla" är såna för någon har hört om [infoga exempel här], o statistiken i expressen bekräftar [godtycklig fördom] och polare råkade ut för .........

Kajan skrev:
Jag är nog knappast kommunist eller humanist, iofs är min politiska/filosofiska läggning irrelevant.

Nej, för vissa är den högintressant, det är nämligen jättetacksamt att avfärda precis ALLT någon säger när man vet dennes partipolitiska tillhörighet....;)

Mer polarisering och dualism åt folket!

Men angående rasistpollen.
66,18% säger ju att dom är dummare/brottsliga/våldtäcktsmän etc, medans
33,82% säger att det inte är 'fel' på 'dom'.

Och statistiken på fängelsena är väl väldigt tråkig.

"av internerna på Kumlaanstalten Är 70% utländska medborgare. Många av De "Svenska" internerna Är invandrare med Svenskt medborgarskap och räknas därför som svenskar." - Någon person; Debatt

Kajan skrev:
Världen är full av fuckon, Verkar de vara idioter så är de antagligen det, oavsett hudfärg , religon osv. Gud vet att det finns gott om fuckon.

Mitt första svar till dig var det du skulle ta på allvar, jag gillar dig - hoppas du är med i fler debatter.:)
Det är faktiskt kul med en meningsmotståndare som:
1. Kan stava hyfsat
2. Kan producera (egna) inlägg som är längre än 100 tecken.
3. Kan argumentera utan att använda superlativ som passar sig bättre på fritidsgården
4. Kan motivera sina ståndpunkter
5. Har erfarenhet från världen utanför pojkrummet

Twin skrev:
Hur i helvete fungerar folk idag??? Har människor helt tappat känslan och respekten för liv?? Bara för att vissa lyckosökare inte får sin tillvaro som dom vill, vad ger dom rätten att ta andras liv i avsikten att spela ball eller vad det nu va killen och hans bröder ville? I detta fallet är det en kurdisk (kunde varit vem som helst inkl svenskar som flippat ur) samling människor som gör sig skyldiga till diverse brott. I detta fall ställer jag mig frågan, om man får en fristad i Sverige (det sägs ju vara ovärdigt i Kurdistan) går man då och dräper svenskar med en fällkniv mitt på torget?? Ska man inte vara tacksam mot svenskarna som hjälper dom?? Vilken uppfostran får barnen?http://www.expressen.se/index.jsp?a=492417

Häromdagen råka jag hamna bakom 4st 15 åriga killar, dom prata högljut och jag lyssna, två av svenskt ursprung två av arabiskt ursprung. Dom planera att sno lite godis i pressbyrån. Jag gick med in och ställde mig i kassan och köpte en korv. Likt en mobb gick dom in och vräkte i sig godis i jackan och sen gick två ut (arabiska killarna) Svenskarna va såååå fräcka att dom gick till kassan och klaga på att godiset va skitdyrt, ville provsmaka och sen bröt dom så j----a mycket att jag inte trodde mina öron. Dom tog sen en näve godis i handen framför den äldre kvinnan ooch gick ut.... :confused:
Jag höll på att sätta korven i halsen.
Hallå, vad håller föräldrarna på med? Märker dom inget i ungarnas beteende??
Jag säger bara en sak, tickande bomb....

Föräldrar ??

Det finns de som inte har "riktiga" förebilder...eller så finns det föräldrar som absolut inte bryr sig.

Markus skrev:
Mitt första svar till dig var det du skulle ta på allvar, jag gillar dig - hoppas du är med i fler debatter.:)
Det är faktiskt kul med en meningsmotståndare som:
1. Kan stava hyfsat
2. Kan producera (egna) inlägg som är längre än 100 tecken.
3. Kan argumentera utan att använda superlativ som passar sig bättre på fritidsgården
4. Kan motivera sina ståndpunkter
5. Har erfarenhet från världen utanför pojkrummet

Tackar, Tackar :)

Jag tog inget av dina inlägg negativt :pannkyss

Men en av anledningarna till att jag undviker just såna här debatter är att det är så svårt att komma fram till något vettigt. Jag vill mest att kvaliteten på argumenten skulle höjas och se lite logiska resonemang.

Sverige har ett STORT och mycket komplext problem i det här. Gör vi inte något kommer det bli som i Frankrike.

Kajan skrev:
Jag vill mest att kvaliteten på argumenten skulle höjas och se lite logiska resonemang.

Det kan du nog titta i månen efter...
Kajan skrev:
Sverige har ett STORT och mycket komplext problem i det här.

Nej att det inte finns enkla lösningar och svar är en myt. Vi har bara att stoppa invandringen, eller åtminstone invandringen av muslimer. De som är kvar här sätter vi hårda metoder mot, gärna influerade av Israeliska militären. Sen kommer Rosengård och liknande ställen svämmas över av folk som går runt hand i hand på gatorna och sjunger ut de tio budorden samtidigt som de kastar blommor på varandra.

Välkommen till forumet förresten! Ska bli intressant att se hur länge du orkar köra huvudet in i väggen! :tummenupp

:kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta

OK, Sverige är för tråkigt! Vi behöver nog ett sjysst inbördeskrig. Tur att man sitter på fett med resurser.

Sökes:
1. Sjukt störd sidekick utan samvetskval, gärna med sadistisk läggning. Små glasögon och talfel meriterande.

2. Livakt utan egen tankeförmåga. Kroppsdelar av stål el titan särskilt meriterande samt kroppsfasta Inbyggda projektilvapen. Om ni brukar föredra att döda främmande agenter på sadistiskt men långsamt sätt, under vilket de har gott om tid att fly, istället för att bara skjuta dem så kan ni ta er i dalen.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Det kan du nog titta i månen efter...

Nej att det inte finns enkla lösningar och svar är en myt. Vi har bara att stoppa invandringen, eller åtminstone invandringen av muslimer. De som är kvar här sätter vi hårda metoder mot, gärna influerade av Israeliska militären. Sen kommer Rosengård och liknande ställen svämmas över av folk som går runt hand i hand på gatorna och sjunger ut de tio budorden samtidigt som de kastar blommor på varandra.

Välkommen till forumet förresten! Ska bli intressant att se hur länge du orkar köra huvudet in i väggen! :tummenupp

Jag har ett enkelt sätt: Jag flyr det här skitlandet istället. Det är fullt av idioter, lyckligtvis har vi spärrat in de värsta i Rosenbad, men många går fortfarande fria.

Om vi ska komma tillrätta med problemen måste vi ta till fler pacificerande åtgärder. Mer bidrag, krångligare system, mer beroende och framförallt mer dokusåpor. :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg