15 år sedan, och fortfarande sant!!

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date
Sachs Beast 1000 är en annan hoj som jag gärna hade sett mer av. Den har iaf vissa drag av Britten-hojen (V2, ingen ram). Dock är den snygg till skillnad från Brittens hoj :tungan Tyvärr har ju ingen substansiell info om den hojen dykt upp på senare år så det lär nog bara bli en prototyp av den också.

Bild (för stor för lägga in inline)

Anledningen till att Britten-hojen har gått i graven kan också vara (tror jag) att det inte finns någon anledning för ett stall att ha en så lätt hoj när den minimala tomvikten för tex superbike är 162 kg. I sådana fall skulle reglerna behöva skrivas om, eller så skulle Britten motorcycklarna behöva ha en egen klass.
Det som är trist är att det inte går att köpa en sån hoj för privat bruk, om man inte kan få tag på någon av dem "begagnade". Jag tycker det är lite märkligt, eftersom det finns folk som pungar ut nästan en halv miljon för en skyltfönster-ducati, men ingen som vill ha en motorcyckel som verkligen är riktigt bra???
...men, men, historien är full av brillianta idéer som gått i graven pga oförmågan att sälja dem.

ajabaja inte ladda ner, ska det finnas någon chans öht att nått ska dyka upp igen så köper man filmen här:
http://www.britten.co.nz/store.php3
http://www.britten.co.nz/shop/video.html

Personligen tycker jag det är snålt av ett företag att ta betalt för pr-material. En vinklad dokumetärfilm där man talar om hur bra man är, är inget annat än en utdragen reklamfilm (även om den säkert är mer underhållande). Sånna saker förväntar jag mig att få gratis. Var finns wallpapers, screensavers, högupplösta bilder, video snuttar och annat trams? Kostar det också pengar?
Hur stor blir intäktsförlusten på en gratis jpeg-bild á 1280x1024, för ett företag som knappt någon (förutom ett fåtal mc-folk) känner till? :confused:

Vad dem har lyckats med är att förvandla ett av tidernas inovativaste företag till ett bolag som säljer kaffemuggar och nyckelringar; vilket i min mening är tragiskt. Skaffa investerare eller sälj patenten (om dem inte har gått ut efter 15 år(!)) till någon som vill ådstakomma något. Det finns ingen anledning att hålla patenten för sig själv när man kränger kaffemuggar. :P

Man utvecklade en encylindrig sexventilsmotor med otrolig prestanda,
första gången den bromsades gav den (minns inte riktigt nu) ca 70hk..
detta ur 650cc
har bilder på den men, neee.. :tungan
Vad är det för hemligt med en stånka vars litereffekt Norton lyckades uppnå för 50 år sedan med hi-tech som Lucasmagnet och Amal-fugge :va

har bilder på den men, neee.. :tungan
Så där resonerade jag också när jag var fem år. Om du nu har bilder men inte vill visa dom, varför ens ta upp dom till diskussion?!

Jag har en magisk diamant som kan skjuta laserstrålar, men den får ni inte se, pilutta er.

Jävla trams.

Har precis kollat på dokumentären om Britten och hans hoj. Nästan så man blev lite tårögd emellanåt. :)

Har precis kollat på dokumentären om Britten och hans hoj. Nästan så man blev lite tårögd emellanåt. :)
Jag brukar kolla den filmen då och då och känslan är alltid den samma när John Britten följer battle of the twins (efter att motorn pajat på kvalet och de jobbat stenhårt hela natten med att laga ett sprucket fodret) det är äkta glädje, särskillt när Brittenföraren kör upp sej till andra plats, går upp jämsides med Ducatis fabrikshoj och wheelar på rakan!! Jag är nog lite soft på det viset men det fuktar allt lite i ögonvrån då.

Lika, fast jobbigare känsla är när de far till Isle of man och ena föraren förolyckas, fast värst var nog första gången när jag såg dokumentären trots att jag aldrig ens hört talas om Britten, och började leta på nätet efter vad som hänt med hela projektet och konstaterar att han gått bort just när allt det roliga började, fan så sorligt :(

John Britten är och förblir en av mina största idoler.

Har precis kollat på din avatar i 15 min. Nästan så man blir lite tårögd emellanåt

Vill du ha den högupplöst? :tungan

Jag brukar kolla den filmen då och då och känslan är alltid den samma när John Britten följer battle of the twins (efter att motorn pajat på kvalet och de jobbat stenhårt hela natten med att laga ett sprucket fodret) det är äkta glädje, särskillt när Brittenföraren kör upp sej till andra plats, går upp jämsides med Ducatis fabrikshoj och wheelar på rakan!! Jag är nog lite soft på det viset men det fuktar allt lite i ögonvrån då.

Lika, fast jobbigare känsla är när de far till Isle of man och ena föraren förolyckas, fast värst var nog första gången när jag såg dokumentären trots att jag aldrig ens hört talas om Britten, och började leta på nätet efter vad som hänt med hela projektet och konstaterar att han gått bort just när allt det roliga började, fan så sorligt :(

John Britten är och förblir en av mina största idoler.

Ja, det var verkligen imponerande. "Sånna gubbar finns det inte många kvar" - Eddie Meduza

Last edited:
Så där resonerade jag också när jag var fem år. Om du nu har bilder men inte vill visa dom, varför ens ta upp dom till diskussion?!

Jag har en magisk diamant som kan skjuta laserstrålar, men den får ni inte se, pilutta er.

Jävla trams.

och du beteer dig fortfarande som en femåring..

Motorn har varit uppe för diskussion tidigare, varför inte skriva i denna tråden också.
visst jag nämner bilderna men vill inte visa dom pga det va villkoret för att jag fick dom, och du missade antagligen min ":tungan " i det inlägget..
eller behöver du ha den förklarad närmare så du har en chans att fatta?

Personligen tycker jag det är snålt av ett företag att ta betalt för pr-material. En vinklad dokumetärfilm där man talar om hur bra man är, är inget annat än en utdragen reklamfilm (även om den säkert är mer underhållande). Sånna saker förväntar jag mig att få gratis. Var finns wallpapers, screensavers, högupplösta bilder, video snuttar och annat trams? Kostar det också pengar?
Hur stor blir intäktsförlusten på en gratis jpeg-bild á 1280x1024, för ett företag som knappt någon (förutom ett fåtal mc-folk) känner till? :confused:

Vad dem har lyckats med är att förvandla ett av tidernas inovativaste företag till ett bolag som säljer kaffemuggar och nyckelringar; vilket i min mening är tragiskt. Skaffa investerare eller sälj patenten (om dem inte har gått ut efter 15 år(!)) till någon som vill ådstakomma något. Det finns ingen anledning att hålla patenten för sig själv när man kränger kaffemuggar. :P

va?
jomen visst gör en dokumentär och låt bli att gör PR för sin grej, låter smart..
bilder finns på hemsidan gratis, resten va ju trams sa du så du vill ju inte det ändå så vad är problemet..
Kaffemuggar etc såldes innan Britten dog så,, ??
visst är det tragiskt men änkan drev igenom den delning av bolaget som är nu, vilken också omöjlig-gör att "Skaffa investerare eller sälj patenten", ändrar sig det så ska jag inte nämna det här iaf!

Last edited:
.....................

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...