Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
UrbanTiger skrev:Okej.. så om jag lossar dom där muttrarna så kommer cylindern att sönderfalla i flera mindre delar.
Hittar inga muttrar fast cylindern är lös från motorn![]()
Skorpan skrev:sitter 4 muttrar längs ner
yepp,det är inget lös topp på dom,det är helgjutet
UrbanTiger skrev:Okej, hittade inga muttrar man det gick bar att dela det på fyra ändå med vinkelslipen.
Nu har jag, en lös top, löst cylinderfoder och höger och vänster kylflänshalva med kanalerna. Ska porta och så lite granna nu, försöka skarva på cyllen 20 mm uppåt så det blir 80cc.
När det ska ihop igen ska man dra det med slanklämmor runt om eller måste man svetsa.
UrbanTiger skrev:USB-kabeln är trasig![]()
burken_87 skrev:du kan verkligen ingen ting har du något i skallen eller motorer är det enklaste som finns :kocko
UrbanTiger skrev:Okej, hittade inga muttrar man det gick bar att dela det på fyra ändå med vinkelslipen.
Nu har jag, en lös top, löst cylinderfoder och höger och vänster kylflänshalva med kanalerna. Ska porta och så lite granna nu, försöka skarva på cyllen 20 mm uppåt så det blir 80cc.
När det ska ihop igen ska man dra det med slanklämmor runt om eller måste man svetsa.
UrbanTiger skrev:Vill inte ha Twin så det får bli titanstake. Hitta en till en flygplansmpror som verkar vara rätt längd. gjorde ett helt nytt foder av en gjutjärnspipa precis som du sa men att göra 100cc blir för mycket tror jag för tändstiftet kommer att ta i nedre gaffelkronan då. Använder orginaltoppen som jag planat ner till en hundradel. Tänkte sätta i en tryckmätare så jag borrade in och satte en mässingsnippel. Har även turboflödat cylindern så att en del av avgaserna går via horisontella kanaler bak till insuget där jag monterat två små roterande backventiler med carboon-membran. Tänkte på variabla insugsportar också men det får nog inte plats![]()
Gör det mycket om man Slick50-behandlar motorn ?
UrbanTiger skrev:Vill inte ha Twin så det får bli titanstake. Hitta en till en flygplansmpror som verkar vara rätt längd. gjorde ett helt nytt foder av en gjutjärnspipa precis som du sa men att göra 100cc blir för mycket tror jag för tändstiftet kommer att ta i nedre gaffelkronan då. Använder orginaltoppen som jag planat ner till en hundradel. Tänkte sätta i en tryckmätare så jag borrade in och satte en mässingsnippel. Har även turboflödat cylindern så att en del av avgaserna går via horisontella kanaler bak till insuget där jag monterat två små roterande backventiler med carboon-membran. Tänkte på variabla insugsportar också men det får nog inte plats![]()
Gör det mycket om man Slick50-behandlar motorn ?
UrbanTiger skrev:Sådär ja... ny har jag skickat cylindern på niklasill behandlingSka ge 4-5 hästar om man använder hår metall ringar säger dom som åker kross.
Fan att dom där kineserna inte satte dit mina muttrar. Det här blir dyrt.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |