148 km/h på 90väg aj aj

Gulleplutt skrev:
Jo, "polismannen (tm)" sa nått liknande. Men han sa att det lönar sig alltid att överklaga. Hävda att du behöver kortet i jobbet, det brukar funka.

surt ändå, nu måste man ju hålla hastigheten å inte en enda km/h över i 3-4 månader :(
Men vänta nu lite....
Om jag fattar det rätt tror du att dom tar ditt mc kort men inte bilkort? Eller?

Du har inte prövotid då du haft B- kort i 10 år, MEN du förlorar lappen för alla behörigheter i 3-4 månader. Så bussen är nog det enda alternativet.

4 personer i rad svarar samma svar på samma fråga! :kocko
Dax å börja läsa innan man svarar.................. :hihi

Maverick_ou812 skrev:
Men vänta nu lite....
Om jag fattar det rätt tror du att dom tar ditt mc kort men inte bilkort? Eller?

Du har inte prövotid då du haft B- kort i 10 år, MEN du förlorar lappen för alla behörigheter i 3-4 månader. Så bussen är nog det enda alternativet.

Klart jag fattar det.. det går ju dock att starta bilen utan körkortet.

Last edited:
2fast4hjo skrev:
sdb76667.gif
Och var har du hittat den
knuppel2.gif

:D

2fast4hjo skrev:
Väntar bara på skenförsäkringstråden :rolleyes:

Om nu killen har haft bilkort i 10 år är han ju MINST 28 år gammal och då tjänar han nog inte så mycket på att skenförsäkra... Å andra sidan kanske tråden måste komma... :D

Jag är besviken på gulleplutt hans flametrådar håller ju ingen nivå,dessutom köra med samma grej två gånger är amatörmässigt (beror antagligen på åldern)

Du måste ju förstå att folk som läser mycket känner igen dig.

Lite mer fantasi får du ju ha om du skall hålla på,men ett stark försök av nickocap att få igång det.

Men det hela är lika effektivt som tv-programet "Stockolm direkt" är roligt,
Dvs inte alls.

Långa farbron skrev:
Jag är besviken på gulleplutt hans flametrådar håller ju ingen nivå,dessutom köra med samma grej två gånger är amatörmässigt (beror antagligen på åldern)

Du måste ju förstå att folk som läser mycket känner igen dig.

Lite mer fantasi får du ju ha om du skall hålla på,men ett stark försök av nickocap att få igång det.

Men det hela är lika effektivt som tv-programet "Stockolm direkt" är roligt,
Dvs inte alls.

Öh??? vad menas?

Fattar inte att dom kategoriskt ska dra lappen för 30+ på landsväg om man inte utsatt andra för fara eller kör som ett svin? Sen när blev 148kmh på 90väg farligt med en modern sporhoj, det känns ju ungerfär som promenadtempo?

Hightuned skrev:
Fattar inte att dom kategoriskt ska dra lappen för 30+ på landsväg om man inte utsatt andra för fara eller kör som ett svin? Sen när blev 148kmh på 90väg farligt med en modern sporhoj, det känns ju ungerfär som promenadtempo?

Du är en fara för andra när du inte fattar varför det finns hastighets gränser.
det har inte med fordonet du kör att göra, det har med din attityd.... :7peta

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...