139kg CBR600RR

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Tja, vad sager man..? Kostade visst 28000 euro i material/delar att bygga, men javvlar vilken fin hoj!

Sist deras SP-1a komplett i kolfiber med monocoque bakdel, tank under sadeln mm mm. Mums!!!

Durbahn i Hamburg ar byggarna. Mkt ballt pa deras sidor kan jag lova, om nan har missat dom.
 

Bifogat

  • 600rr%20LSide%20view%20,%20May%2007.jpg
    600rr%20LSide%20view%20,%20May%2007.jpg
    108.7 KB · Visningar: 707
  • 600rr%20LSR%202007%20Snapshots%205_1-Web.jpg
    600rr%20LSR%202007%20Snapshots%205_1-Web.jpg
    101 KB · Visningar: 519
  • RR06%20P3.jpg
    RR06%20P3.jpg
    68.1 KB · Visningar: 379
  • RR06%20P2-2.jpg
    RR06%20P2-2.jpg
    68.4 KB · Visningar: 410
  • Durbahn-fairing_RC51-Pic40.jpg
    Durbahn-fairing_RC51-Pic40.jpg
    81 KB · Visningar: 420
På KGA så vägde min 161kg med X liter kvar i tanken, så att plocka 20kg är bra jobbat!
 
Ja, Durbahn är kungen!

Hans Ducati 999 är riktigt innovativ och hans nya Ducati 1098 verkar bli ännu värre! Kul att han visar så mycket byggbilder. Följt honom i över 4år nu.
Grym kille.
 
139 kr torrvikt, men den angivelsen är ointressant för annat är teoretiker. I praktiken är den halvtorra vikten den enda av intresse, alltså startklar minus bensin. Totalvikten är angiven till 155 kg inklusive 10,5 l bensin vilket ger en halvtorr vikt på 146,6 kg. Så skillnaden mot Oscars hoj är snarare cirka 10 kg.
 
250.000 kr för att få en hoj 10 kg lättare än en svensk amatörs. Det låter varken svårt eller som väl använda pengar.

Lite avis, lite bitter..?

Det ar val kul att nagon forutom teamen i motogp o WSBK bygger skona hojar?

Rika manniskor i allmanhet verkar ju annars ha sjukt trista intressen, sa nar nan anvander enorma summor pa fina roliga prylar, och dessutom tillverkar de riktigt intressanta delarna sjalva borde det appladeras istallet for att fnysas at.

Surkuk.
 
Lite avis, lite bitter..?

Det ar val kul att nagon forutom teamen i motogp o WSBK bygger skona hojar?

Rika manniskor i allmanhet verkar ju annars ha sjukt trista intressen, sa nar nan anvander enorma summor pa fina roliga prylar, och dessutom tillverkar de riktigt intressanta delarna sjalva borde det appladeras istallet for att fnysas at.

Surkuk.
Vad svarar du på?
 
Är inte det rätt uppenbart? :confused:
Är man själv van vid att svara goddag yxskaft så är det kanske uppenbart. Jag skrev:

250.000 kr för att få en hoj 10 kg lättare än en svensk amatörs. Det låter varken svårt eller som väl använda pengar.

Det låter inte svårt att lätta en gatsexhundra med 24 kg med tvåhundrafemtiotusen att spendera. PVM-fälgar i magnesium väger 2 respektive 3 kg. Uppskattningsvis en besparing på 10 kg som kostar 17.000 kr. Återstår tvåhundratrettiotretusen för att bli av med 14 kg.
 
Det låter inte svårt att lätta en gatsexhundr

Nog är det svårt att banta, se bara på vad han varit tvungen att göra för att komma ner i vikt. Kolfiber överallt. Om man betänker att utgångsläget är som Oscars hoj, en hoj som man redan gjort alla de enkla viktbesparingarna på i form av kraschkåpor, helsystem och demomterig av onödiga delar, så är 10 kg en stor besparing. Sen är det klart att det är på gränsen till idioti att bränna en kvarts miljon på att banta en vanlig gathoj på 10 kg. Men visst, varför inte? Har man för mycket pengar och inte vill skänka dem till svältande barn i Afrika så är det väl bara att köra på.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top