Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är en givare. Den mäter hur "utsträckt/komprimerad" gaffeln är.
Varför förstöra en så fin hoj med såna onödigheter?![]()
det har du rätt i..men tänkt så vill man ha den landsväg regad??
Det låter som att man har lagt ut alla pengar helt i onödan i så fall, den finns i landsvägsreggat utförande redan...
Bara skojar, förstår vad du menar.![]()
Vad är det som gör systemt så känsligt?It is of course a very sensitive System ,which is requiring a VERY accurate routing of the wires , accurate crimping of the connectors , and of course real QUALITY of the Connectors . All TC sensitive Connectors I would use from Co. Deutsch , which is supplying all GP Teams , WSBK , Formula 1 , Military , and so on .
Vad är det som gör systemt så känsligt?
Jag tolkar det som att det är störningskänsligt. Man måsta använda kablar som inte tar upp signaler från t.ex. tändkablar och annat som stör.Vad är det som gör systemt så känsligt?
Det stämmer nog, men det är tydligen också noga med hur man drar kablaget. Och att man har en potentiometer för framfjädringen. Det verkar vara ett ordentligt avancerat system om även gaffeln är inblandad.Jag tolkar det som att det är störningskänsligt. Man måsta använda kablar som inte tar upp signaler från t.ex. tändkablar och annat som stör.
Det är en linjär potentiometer som tex ger 4-20mA till dataloggern, efter ett körpass så kan man tanka ur loggern dessa data och på så vis utläsa hur fjädringen har jobbat på just den banan med den föraren/set up, dessa data är ovärderliga för elit teamen.Vad betyder det? En slags givare eller?
Då kan du ju mäta exakt hur sakta du kör.Det är en linjär potentiometer som tex ger 4-20mA till dataloggern, efter ett körpass så kan man tanka ur loggern dessa data och på så vis utläsa hur fjädringen har jobbat på just den banan med den föraren/set up, dessa data är ovärderliga för elit teamen.
Signalkablar bör vara skärmade för att isolera mätfel.
Man kan logga i princip allt, gaspådrag, bromskraft, hjulspinn etc...
Jag jobbar med mätteknik & dataloggning inom industrin![]()
Prexis så är det, jag funderar på att sätta ihop ett eget loggningssystem, det är inte speciellt svårt eller dyrt att bygga, man behöver en snabb datalogger som klarar av att sampla 10 ggr i sekunden och ha ingångar för gaspådrag, bromstryck, hjulspinn, framgaffel och baksving.Då kan du ju mäta exakt hur sakta jag kör.
Vad är det som gör systemt så känsligt?
Det var känslan jag fick när han började nämna MotoGP och F1-team.Han vill skryta om att han använder svindyr utrustning. Hela TC:n som system räknat är säkert high tech men hastighets- och slaggivare med kablage är det inte.
Prexis så är det, jag funderar på att sätta ihop ett eget loggningssystem, det är inte speciellt svårt eller dyrt att bygga, man behöver en snabb datalogger som klarar av att sampla 10 ggr i sekunden och ha ingångar för gaspådrag, bromstryck, hjulspinn, framgaffel och baksving.
På KGA så vägde min 161kg med X liter kvar i tanken, så att plocka 20kg är bra jobbat!
Du kan nog träna dig snabb utan logger, logger är bra för elitförare som letar gränser, rookies som du och jag behöver lägga vart enda öre på däck och bantid.Kan jag lägga en beställning när du nu ändå är igång?![]()
![]()
Du kan nog träna dig snabb utan logger, logger är bra för elitförare som letar gränser, rookies som du och jag behöver lägga vart enda öre på däck och bantid.
![]()
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|