125, Supermotard

Jag tror det är Husqvarna sm 125s vi pratar om här och den har enligt den info jag hittade på Husqvarnas hemsida en 28mm förgasare. Så att den drar jämnt med en KTm förstår jag inte riktigt. Anledningen till att dne drar både CRM och DT är mest troligast viktskillnaden samt möjligtvis några hästar mer.
 
En polare till mig har en husqvarna 125 sm med hgs trimsystem. Och den drar då DT ganska bra, har själv provat köra den och det är ett jävla drag när man kmr upp i högre varv, betydligt mer än i DT
 
En polare till mig har en husqvarna 125 sm med hgs trimsystem. Och den drar då DT ganska bra, har själv provat köra den och det är ett jävla drag när man kmr upp i högre varv, betydligt mer än i DT
Och det har ingenting med registerskillnader o göra? Drevningar? Har du trimpipa på DT:n t.ex?
 
den går faktiskt jävligt mkt bättre än crmen... fast den går inte å jämföra med ggn och ktmen...
 
Så 15 kg lättare, några hästar mer samt ett toppigare register kan inte vara tillräcklig skillnad?



jo det är klart de kan. men den går bättre över hela registret...

vet inte va återförsäljarna anger för effekt men jag skulle gissa på 3-4-5 häst mer...

samt ett antal kg lättare. och ett något spetsigare register.
 
Undra om dom inte bytt nått mellan husqvarnorna från -04;a till nuvarande årsmodeller för min gamla gick bra mycket hårdare än deras -08;a både original och trimmad.

Blev ju nästan rädd när jag körde min husqvarna med hgs-rör förut, den Linkan pratade om. -08;an har ju nån stor cdi-box under sadeln dessutom, samma storlek på förgasaren (28) från dellorto men den heter vhst cs, förra hette typ phbh eller nått sånt.

Kommer upp i ca 130, en bra bit under vad min förra gick. Hm.
Eller så har jag käkat för mycket godis, fan.

Vet du var man kan läsa fastbikes test av den? Vore ju intressant...
Men det är väl bara ostrypt, med trim borde den väl iallafall komma upp i 30?
 
Undra om dom inte bytt nått mellan husqvarnorna från -04;a till nuvarande årsmodeller för min gamla gick bra mycket hårdare än deras -08;a både original och trimmad.

Blev ju nästan rädd när jag körde min husqvarna med hgs-rör förut, den Linkan pratade om. -08;an har ju nån stor cdi-box under sadeln dessutom, samma storlek på förgasaren (28) från dellorto men den heter vhst cs, förra hette typ phbh eller nått sånt.

Kommer upp i ca 130, en bra bit under vad min förra gick. Hm.
Eller så har jag käkat för mycket godis, fan.

Vet du var man kan läsa fastbikes test av den? Vore ju intressant...
Men det är väl bara ostrypt, med trim borde den väl iallafall komma upp i 30?
Om det satt en PHBH på den så är det samma förgasare som sitter i CRMen iaf. :) De borde ju ha en bättre tycker jag.
 
Undra om dom inte bytt nått mellan husqvarnorna från -04;a till nuvarande årsmodeller för min gamla gick bra mycket hårdare än deras -08;a både original och trimmad.

Blev ju nästan rädd när jag körde min husqvarna med hgs-rör förut, den Linkan pratade om. -08;an har ju nån stor cdi-box under sadeln dessutom, samma storlek på förgasaren (28) från dellorto men den heter vhst cs, förra hette typ phbh eller nått sånt.

Kommer upp i ca 130, en bra bit under vad min förra gick. Hm.
Eller så har jag käkat för mycket godis, fan.

Vet du var man kan läsa fastbikes test av den? Vore ju intressant...
Men det är väl bara ostrypt, med trim borde den väl iallafall komma upp i 30?

konstig kostigt :va min gjorde 150 med orginal drevningen och hgs krök. Väger 83 och e 185 lång. dom måste gjort nått med -08orna :confused:
 
Husqvarna årsmodell -07 har ju en DELL'ORTO VHST 28-CS dvs samma som -08. Har inte gått in på det mer gällande skillnader men. -04 har jag inga uppgifter på. Vore kul o veta. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top