125, Supermotard

Jag tror det är Husqvarna sm 125s vi pratar om här och den har enligt den info jag hittade på Husqvarnas hemsida en 28mm förgasare. Så att den drar jämnt med en KTm förstår jag inte riktigt. Anledningen till att dne drar både CRM och DT är mest troligast viktskillnaden samt möjligtvis några hästar mer.
 
En polare till mig har en husqvarna 125 sm med hgs trimsystem. Och den drar då DT ganska bra, har själv provat köra den och det är ett jävla drag när man kmr upp i högre varv, betydligt mer än i DT
 
En polare till mig har en husqvarna 125 sm med hgs trimsystem. Och den drar då DT ganska bra, har själv provat köra den och det är ett jävla drag när man kmr upp i högre varv, betydligt mer än i DT
Och det har ingenting med registerskillnader o göra? Drevningar? Har du trimpipa på DT:n t.ex?
 
den går faktiskt jävligt mkt bättre än crmen... fast den går inte å jämföra med ggn och ktmen...
 
Så 15 kg lättare, några hästar mer samt ett toppigare register kan inte vara tillräcklig skillnad?



jo det är klart de kan. men den går bättre över hela registret...

vet inte va återförsäljarna anger för effekt men jag skulle gissa på 3-4-5 häst mer...

samt ett antal kg lättare. och ett något spetsigare register.
 
Undra om dom inte bytt nått mellan husqvarnorna från -04;a till nuvarande årsmodeller för min gamla gick bra mycket hårdare än deras -08;a både original och trimmad.

Blev ju nästan rädd när jag körde min husqvarna med hgs-rör förut, den Linkan pratade om. -08;an har ju nån stor cdi-box under sadeln dessutom, samma storlek på förgasaren (28) från dellorto men den heter vhst cs, förra hette typ phbh eller nått sånt.

Kommer upp i ca 130, en bra bit under vad min förra gick. Hm.
Eller så har jag käkat för mycket godis, fan.

Vet du var man kan läsa fastbikes test av den? Vore ju intressant...
Men det är väl bara ostrypt, med trim borde den väl iallafall komma upp i 30?
 
Undra om dom inte bytt nått mellan husqvarnorna från -04;a till nuvarande årsmodeller för min gamla gick bra mycket hårdare än deras -08;a både original och trimmad.

Blev ju nästan rädd när jag körde min husqvarna med hgs-rör förut, den Linkan pratade om. -08;an har ju nån stor cdi-box under sadeln dessutom, samma storlek på förgasaren (28) från dellorto men den heter vhst cs, förra hette typ phbh eller nått sånt.

Kommer upp i ca 130, en bra bit under vad min förra gick. Hm.
Eller så har jag käkat för mycket godis, fan.

Vet du var man kan läsa fastbikes test av den? Vore ju intressant...
Men det är väl bara ostrypt, med trim borde den väl iallafall komma upp i 30?
Om det satt en PHBH på den så är det samma förgasare som sitter i CRMen iaf. :) De borde ju ha en bättre tycker jag.
 
Undra om dom inte bytt nått mellan husqvarnorna från -04;a till nuvarande årsmodeller för min gamla gick bra mycket hårdare än deras -08;a både original och trimmad.

Blev ju nästan rädd när jag körde min husqvarna med hgs-rör förut, den Linkan pratade om. -08;an har ju nån stor cdi-box under sadeln dessutom, samma storlek på förgasaren (28) från dellorto men den heter vhst cs, förra hette typ phbh eller nått sånt.

Kommer upp i ca 130, en bra bit under vad min förra gick. Hm.
Eller så har jag käkat för mycket godis, fan.

Vet du var man kan läsa fastbikes test av den? Vore ju intressant...
Men det är väl bara ostrypt, med trim borde den väl iallafall komma upp i 30?

konstig kostigt :va min gjorde 150 med orginal drevningen och hgs krök. Väger 83 och e 185 lång. dom måste gjort nått med -08orna :confused:
 
Husqvarna årsmodell -07 har ju en DELL'ORTO VHST 28-CS dvs samma som -08. Har inte gått in på det mer gällande skillnader men. -04 har jag inga uppgifter på. Vore kul o veta. :)
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top