125,4 bakhjulshästar i Gixxer 750

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Bänkade Gixxern hos DinMC i Rotebro igår. Mappen som var i PC2:an från början kan inte ha stämt särskilt väl för Lelle trollade fram elva hästar till på toppen och fem Nm till blev det. :tummenupp Tillsammans med en kugg mindre framdrev så ser jag fram emot årets första tur nu mer än nånsin. Får se om man kan hitta nån Fireblade att jävlas lite med hehe

Bifogat

• dyno-GSXR750'98.jpg
    dyno-GSXR750'98.jpg
    54.9 KB · Visningar: 119
Det verkar som om du kommer få varva hårt för att njuta av de nya hästarna?? hur upplevs hojen efter bänkningen?

/F

Har inte ställt på än tyvärr :( Fredag kanske. Det luriga blir ju att 'jämföra' hur den känns nu mot hur den var i höstas innan jag ställde av den. Räknar med bättre gasrespons överallt. Kommer ju märka om den tex lyfter framhjulet lättare bara på gas.
Varva hårt gör man om man kör gixxer. Den vaknar till liv efter 8000 rpm. Vill man ha bottendrag kan man köpa v-twin

162 på slangen låter riktigt mycket, min -02:a med helsystem och PC3 gav nästan 159..

En annan intressant fråga, undrar hur mycket den nya 750:in ger i bänken? Någon som vet?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla