Jag håller med om att man kanske skulle sätta ett tak på vinsterna, men en mille är inte så jäkla fett o dag.
En mille, kan man köpa en juste lägenhet i stortad, eller en kåk i en småstad för.
122 mille kan man dra sig tillbaka på.
Tanken att slösa som fan i början och sen leva på dom sista 40 millarna är från början fel, låt säga att man köper båtjäveln, värsting-bilarna, värstinghojarna och sommarhuset i spanien.
Sen kostar försäkringarna en jävla massa (som bekant) soppan till båten, kajplats, uppställningsplats, garage, resor till och från, förmögenhetsbeskattningar osv....
Hur kul är det sen att sitta och se pengarna rulla ut utan att ha kvar så man kan idiotköpa grejor på impuls när andan faller på.
Näe, visst ska man unna sig, men med måtta i början (båtjäveln vill jag inte ens ha, den slukar pengar i en takt till och med icke skenförsäkrande unga sporthojspiloter tycker är ooootrolig), men EN läcker bil och en ny bruksbil av bättre sort, och ett par hojar man vill ha (hojar är ju ändå relativt billiga I INKÖP), lite trevliga resor och ett juste boende, det skulle jag unna mig direkt.
Men 100 mille vill jag nog ha kvar i madrassen......