122 miljoner.....

Busafreak skrev:
Vinsten ställer förmodligen till en massa bekymmer och understryker hur korkat det är att stödja den här formen av spel. Inte blir man lyckligare av att vinna så mycket pengar att man inte vet vad man ska göra?

Det enda rimliga är ju att 122 personer vinner en mille var!

Nä sätt ett tak på en miljon, ökat antalet vinster i motsvarande grad så kommer jag oxo att köpa lotter.

Så det så!

Du är ju bara avundsjuk.

Det är ju svindåligt att vinna en miljon, iofs så räntar det väl lite men inte nog mycket. Det går ju inte att röra pengarna iallafall för då kan man inte kalla sig miljonär längre.

hade jag vunnit 122 miljoner så skulle jag leva på räntan och berätta det för alla som kom och tiggde

Jag skulle inte gråta..... Tänk att kunna införskaffa alla hojar vi vill ha.... :banana och ändå ha råd till övrigt.... :tummenupp

Hehe har ni inte läst Metro? gotlänningen funderar på att köpa Zlatan åt något satans gotländskt fotbollslag.

Jag håller med om att man kanske skulle sätta ett tak på vinsterna, men en mille är inte så jäkla fett o dag.

En mille, kan man köpa en juste lägenhet i stortad, eller en kåk i en småstad för.
122 mille kan man dra sig tillbaka på.

Tanken att slösa som fan i början och sen leva på dom sista 40 millarna är från början fel, låt säga att man köper båtjäveln, värsting-bilarna, värstinghojarna och sommarhuset i spanien.
Sen kostar försäkringarna en jävla massa (som bekant) soppan till båten, kajplats, uppställningsplats, garage, resor till och från, förmögenhetsbeskattningar osv....
Hur kul är det sen att sitta och se pengarna rulla ut utan att ha kvar så man kan idiotköpa grejor på impuls när andan faller på.

Näe, visst ska man unna sig, men med måtta i början (båtjäveln vill jag inte ens ha, den slukar pengar i en takt till och med icke skenförsäkrande unga sporthojspiloter tycker är ooootrolig), men EN läcker bil och en ny bruksbil av bättre sort, och ett par hojar man vill ha (hojar är ju ändå relativt billiga I INKÖP), lite trevliga resor och ett juste boende, det skulle jag unna mig direkt.

Men 100 mille vill jag nog ha kvar i madrassen......

GuW: Har du 100+ miljoner så kan du ganska lätt placera dessa pengar så att du kan leva fläsk enkom på avkastningen.

MattE. skrev:
Hehe har ni inte läst Metro? gotlänningen funderar på att köpa Zlatan åt något satans gotländskt fotbollslag.
Är han dum på riktigt LR? :kocko

GuW skrev:
Jag håller med om att man kanske skulle sätta ett tak på vinsterna, men en mille är inte så jäkla fett o dag.

En mille, kan man köpa en juste lägenhet i stortad, eller en kåk i en småstad för.
122 mille kan man dra sig tillbaka på.

Tanken att slösa som fan i början och sen leva på dom sista 40 millarna är från början fel, låt säga att man köper båtjäveln, värsting-bilarna, värstinghojarna och sommarhuset i spanien.
Sen kostar försäkringarna en jävla massa (som bekant) soppan till båten, kajplats, uppställningsplats, garage, resor till och från, förmögenhetsbeskattningar osv....
Hur kul är det sen att sitta och se pengarna rulla ut utan att ha kvar så man kan idiotköpa grejor på impuls när andan faller på.

Näe, visst ska man unna sig, men med måtta i början (båtjäveln vill jag inte ens ha, den slukar pengar i en takt till och med icke skenförsäkrande unga sporthojspiloter tycker är ooootrolig), men EN läcker bil och en ny bruksbil av bättre sort, och ett par hojar man vill ha (hojar är ju ändå relativt billiga I INKÖP), lite trevliga resor och ett juste boende, det skulle jag unna mig direkt.

Men 100 mille vill jag nog ha kvar i madrassen......
Har du 40 miljoner kronor så räntar det helvetes mycket varje månad.

valmers skrev:
Varför det? Bättre att en kille kan dra sig tillbaka. Detta jävla tjafs om "lagom" jämt och ständigt.

Handlar inte att va lagom utan att göra flera lyckliga!

(och fler skulle köpa lotter =fler vinnare)

Gustav1 skrev:
Du är ju bara avundsjuk.

Jäklar, avslöjad!

Flytta pengarna utom räckhåll för svenska staten i första hand. Sen bygga ett hyffsat hus för 20-30 miljoner och lägga lika mycket till på bil/båt/hoj och sen investera resten med undantag för en del som man kan leka investerare med själv :)

Busafreak skrev:
Handlar inte att va lagom utan att göra flera lyckliga!

(och fler skulle köpa lotter =fler vinnare)

Jäklar, avslöjad!
122 mille kanske är att överdriva men man vill ju vinna så man klarar sig resten av livet

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8