12 timmar hårdrock på SVT!

Chris Ash skrev:
Det är riktig hårdrock....det existerar inga hårdare band än Judas Priest.

Oavsett hur mycket dist man vrider på stärkaren och hur mycket man vrålar så kommer Painkiller aldrig att överträffas i hårdhet.
Haha, där har vi nog olika åsikter du och jag.

Ravetrancer skrev:
Rock in Rio var väl i Rio de Janeiro???

Den hölls väl i Rio De Janeiro. 2001 va de iallafall (alltså Maidens konsert).
Som jag förstod det va den världens största konsert.
250000 människor i publiken.
Har den på DVD. Grym!!! :Bugar

Last edited:
RocketQueen skrev:

Har den oxå :D Håller med dig :tummenupp :yoparty

RocketQueen skrev:

Den är inte ens i närheten av att vara störst. Beatles och Jean Michel Jarre är två som jag på rak arm kommer på som spelat inför ca miljonen.

Chris Ash skrev:
Den är inte ens i närheten av att vara störst. Beatles och Jean Michel Jarre är två som jag på rak arm kommer på som spelat inför ca miljonen.

Rod Stewart, nyårsafton 1994 - 3.5 milj. människor. Iofs en gratiskonsert, men ändå...

McB skrev:
Rod Stewart, nyårsafton 1994 - 3.5 milj. människor. Iofs en gratiskonsert, men ändå...

Shit hmmm ja då ligger Maiden i lä när det gäller publikrekord då. Men fan va mycket bättre de är än gammla Roddan även om hans Baby Jane är riktigt skön!

RocketQueen skrev:
Shit hmmm ja då ligger Maiden i lä när det gäller publikrekord då. Men fan va mycket bättre de är än gammla Roddan även om hans Baby Jane är riktigt skön!

Publik och kvalitet går oftast inte hand i hand. Jag såg mitt livs konsert på KB i Malmö, Savatage med en publik på ca 150 st......

Håller med Neanderthalaren, mycket modern metal är ju både snabbare och grövre (band som Lamb of God och Burnt by the Sun).

Skulle gärna se att lite mer modern hårdrock representerades eftersom det finns en bred lyssnarskara (Slipknot!). :yoparty

chrilla skrev:
Håller med Neanderthalaren, mycket modern metal är ju både snabbare och grövre (band som Lamb of God och Burnt by the Sun).

Skulle gärna se att lite mer modern hårdrock representerades eftersom det finns en bred lyssnarskara (Slipknot!). :yoparty

Dessa horribla avarter får redan sitt utrymme så det räcker och bli över i diverse popkanaler.

Spela snabbt och "grovt" har inget självändamål.

Blir projja o MYCKET bira o rockers hemma hos undertecknad kan jag lova.

Chris Ash skrev:
Dessa horribla avarter får redan sitt utrymme så det räcker och bli över i diverse popkanaler.

Spela snabbt och "grovt" har inget självändamål.
Bara för att man inte gillar den alltför (i mitt tycke) rocknrolliga gamla hårdrocken behöver det inte innebära att man lyssnar på diverse skräpnumetal från MTV ;)
Jag är helt enkelt inte så förtjust i sådan musik (är mer en hardcore/deathmetal-person) men jag säger inte heller att den skulle vara dålig.

Neanderthalaren skrev:
Bara för att man inte gillar den alltför (i mitt tycke) rocknrolliga gamla hårdrocken behöver det inte innebära att man lyssnar på diverse skräpnumetal från MTV ;)
Jag är helt enkelt inte så förtjust i sådan musik (är mer en hardcore/deathmetal-person) men jag säger inte heller att den skulle vara dålig.

Hardcore har aldrig varit min stil även om jag finner en hel del njutbart. Death metal däremot finns det mängder av godis bland. Morbid Angel, Carcass, Death i den gamla skolan, Dark Tranquillity,Opeth i den mer experimentella/melodiska och Nile, Crytopsy i den mördarbrutala sjuka skolan.

Nu-metal,Postgrunge är till största delen piss..tyvärr!

Finfina band alla de där även om mina favoriter nog är Cannibal Corpse och Vomitory. Sen blir det nog en hel del obskyr black metal också.

Neanderthalaren skrev:
Finfina band alla de där även om mina favoriter nog är Cannibal Corpse och Vomitory. Sen blir det nog en hel del obskyr black metal också.

Jag är inte på något sätt en expert på Black och death metal men jag har det man bör ha som hårdrockare liksom. Dissection är ju bra, om man nu kan kalla det black metal, annars är Mayhem och Tidiga vad de nu heter, med Fenriz....(har inte mina skivor här) jaja....de är jäkligt bra,liksom Emperor och Immortal. Sen är jag svag för hatobjektet nummer 1, Dimmu Borgir.......

Världens just nu bästa "metal"-band är Meshuggah. Har hört delar av deras nya alster och det är grymt bra. En låt på dryga 20 minuter som är allt Meshuggah har gjort fast komprimerat.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman