12 timmar hårdrock på SVT!

Chris Ash skrev:
Jag är inte på något sätt en expert på Black och death metal men jag har det man bör ha som hårdrockare liksom. Dissection är ju bra, om man nu kan kalla det black metal, annars är Mayhem och Tidiga vad de nu heter, med Fenriz....(har inte mina skivor här) jaja....de är jäkligt bra,liksom Emperor och Immortal. Sen är jag svag för hatobjektet nummer 1, Dimmu Borgir.......
Tja, Dimmu Borgir är jag inte förtjust i öht faktiskt. Känns bara inte black metal alls. Kan inte rå för det.
Favoriter på black-fronten är 1349, Mayhem, Immortal, Dark Funeral (min favorittröja), Darkthrone och Gorgoroth (bra band för att irritera grannarna!).

Neanderthalaren skrev:
Tja, Dimmu Borgir är jag inte förtjust i öht faktiskt. Känns bara inte black metal alls. Kan inte rå för det.
Favoriter på black-fronten är 1349, Mayhem, Immortal, Dark Funeral (min favorittröja), Darkthrone och Gorgoroth (bra band för att irritera grannarna!).

dark funeral måste va ett av de bästa blackmetal banden jag hört .
dissection är ju grymma med, men det är lite mer melodiskt. Elizabeth Bathori är ju bara mest :yoparty

Avdelningen skryt:
Jag har varit turnéledare åt Satyricon, Dissection och Gorgoroth på en turné.
Det var ehhh.....intressant. :hihi

Chris Ash: "Spela snabbt och "grovt" har inget självändamål."

Nu var det väl inte det jag var intresserad av att diskutera, även om jag gillar det :rolleyes:

Menar bara att det också är hårdrock och borde få lite utrymme! :)

Personligen gillar jag inte den musik som fanns på tablån, men jag respekterar att folk gillar den och erkänner den som musik med kvalitet.

Neanderthalaren skrev:

Dimmu är mer bombastisk symfoni från helvetet än black metal egentligen, som älskare av både svulstig och pretentiös symfonirock och klassisk musik så sätter sig sånt i mitt hjärta direkt.

Goodstuff skrev:
Världens just nu bästa "metal"-band är Meshuggah. Har hört delar av deras nya alster och det är grymt bra. En låt på dryga 20 minuter som är allt Meshuggah har gjort fast komprimerat.

Har du hört nåt som inte e släppt ellers? Eller menar du nåt från CD'n "Nothing"?

RocketQueen skrev:
Den hölls väl i Rio De Janeiro. 2001 va de iallafall (alltså Maidens konsert).
Som jag förstod det va den världens största konsert.
250000 människor i publiken.
Har den på DVD. Grym!!! :Bugar

The Wall konserten i Berlin 1990 var väl oxå 250.000 i publiken.... Tittar man noga så ser man mig där :D Snygg kille... ganska långt fram... mörkt hår, blå ögon...

RoLLER skrev:
The Wall konserten i Berlin 1990 var väl oxå 250.000 i publiken.... Tittar man noga så ser man mig där :D Snygg kille... ganska långt fram... mörkt hår, blå ögon...
smöööööööööör :tungan

Lånar tråden, och frågar om det är nån som vet nått ställe där man kan beställa lite hårdrocks t-shirtar??

/Jocke

Bobbo V skrev:
Lånar tråden, och frågar om det är nån som vet nått ställe där man kan beställa lite hårdrocks t-shirtar??

/Jocke

Swedenrock.com,där kanske det går att beställa!

RoLLER skrev:
Har du hört nåt som inte e släppt ellers? Eller menar du nåt från CD'n "Nothing"?
Ny singel på G!
En låt på dryga 20-minuter :rock
Ny skiva i årsskiftet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...