12 o´clockbar till 660...

Här kommer lite bilder på min 12''o clockbar den är inte riktigt klar änu bara så ni vet :)

bilderna var förstora :(

Last edited:
RGV Nisse skrev:
Här kommer lite bilder på min 12''o clockbar den är inte riktigt klar änu bara så ni vet :)

bilderna var förstora :(

Nu ska vi se om det funkar

Bifogat

• rail1.JPG
    rail1.JPG
    47.9 KB · Visningar: 88
  • rail2.JPG
    rail2.JPG
    47.8 KB · Visningar: 123
  • rail3.JPG
    rail3.JPG
    38.5 KB · Visningar: 86
  • rail4.JPG
    rail4.JPG
    92.3 KB · Visningar: 69
  • rail5.JPG
    rail5.JPG
    30.8 KB · Visningar: 93
  • rail6.JPG
    rail6.JPG
    42.4 KB · Visningar: 116
Thats what I call "fulmek" haha... Gillar skruvarna du använt, träskruv... Haha, klockrent!!

Hoppas det funkar bra!!

ser lite sketchy ut :gnissla
jag skulle byta ut häftstiften mot m8 bultar och lägga ett plattjärn på andra sidan om ramen som du klämmer fast med...
det är ju synd o paja bakramen...

cool_jocke skrev:
ser lite sketchy ut :gnissla
jag skulle byta ut häftstiften mot m8 bultar och lägga ett plattjärn på andra sidan om ramen som du klämmer fast med...
det är ju synd o paja bakramen...

Det låter som en bra ide det där med plattjärn. Självklart ska jag fixa andra skruvar, och så ska det på en lite tjockare skrapplata för den som siter där bara någon mm tjock.

jocke vad använder du dig av för material?

Last edited:
Du har ju förstört hela bakdelen på hojen ju :va. Baklyset och allt är ju borta.... hur ska du ordna det?

Jag får nog fnula lite på detdär i en verkstad. Måste gå att ordna utan att kapa allt på det viset.

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Du har ju förstört hela bakdelen på hojen ju :va. Baklyset och allt är ju borta.... hur ska du ordna det?

Jag får nog fnula lite på detdär i en verkstad. Måste gå att ordna utan att kapa allt på det viset.

//jaG

vad fan en bakskärm kåstar 230kr det är bara att lta fram kapen :rolleyes:

Zana skrev:
Thats what I call "fulmek" haha... Gillar skruvarna du använt, träskruv... Haha, klockrent!!

Hoppas det funkar bra!!

Ja den ser ju ut att funka..........1 gång

Nu har vi funtat ut hur vi ska bygga min.

alternativ 1: klä in hela bakramen i ett fyrkantsstål som passar över. Sedan bygga ut railen inifrån bakramen.

alt 2: bygga en ny bakram i stål och bygga ut railen i en smidig konstruktion som kommer ut genom 2 små hål brevid baklampan. Kan bli redigt snyggt!

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Nu har vi funtat ut hur vi ska bygga min.

alternativ 1: klä in hela bakramen i ett fyrkantsstål som passar över. Sedan bygga ut railen inifrån bakramen.

alt 2: bygga en ny bakram i stål och bygga ut railen i en smidig konstruktion som kommer ut genom 2 små hål brevid baklampan. Kan bli redigt snyggt!

//jaG

låter jobbigt

RGV Nisse skrev:

Tycker jag med... Den ska ju vara hyffsat lätt att ta bort också, eller? Jag menar, när man lärt sig att stoppa med fotbromsen på rätt ställe, så vill man ju inte mesa runt med den där konstruktionen hängandes där...

Finns inget fetare än slöa riktigt höga wheelies, och helst ska nåt skrapa, kanske regplåten, kanske bakskärmen... Men inte en sån där fuskmojäng...

Däremot, under träning = helt ok!!

Skulle själv vilja ha nåt sånt, men lite stötdämpande. Fan händer om man slår över med ganska stor kraft? Kanske med hjul monterat också, för att mildra vid touchdownen.... :)

Nisse> kommer inspektera din skapelse i vår!

Zana skrev:
Tycker jag med... Den ska ju vara hyffsat lätt att ta bort också, eller? Jag menar, när man lärt sig att stoppa med fotbromsen på rätt ställe, så vill man ju inte mesa runt med den där konstruktionen hängandes där...

Finns inget fetare än slöa riktigt höga wheelies, och helst ska nåt skrapa, kanske regplåten, kanske bakskärmen... Men inte en sån där fuskmojäng...

Däremot, under träning = helt ok!!

Skulle själv vilja ha nåt sånt, men lite stötdämpande. Fan händer om man slår över med ganska stor kraft? Kanske med hjul monterat också, för att mildra vid touchdownen.... :)

Nisse> kommer inspektera din skapelse i vår!

joo det är bara inspektera på, fast nu har den börjat läcka olja ingen för 179 gången :( det måste fixas först inan alla handbromsar och mojänger monteras

RGV Nisse skrev:
joo det är bara inspektera på, fast nu har den börjat läcka olja ingen för 179 gången :( det måste fixas först inan alla handbromsar och mojänger monteras

Var läcker den? Och aha, du ska ha bromshandtag på styret för bakbromsen... Coolt...

Zana skrev:
Var läcker den? Och aha, du ska ha bromshandtag på styret för bakbromsen... Coolt...

Ska försöka att fixa något sånt i alla fall.
Kåpan där koplingen siter vet inte vad den heter, andra gången det läcker där, nu blir det att lämna in hoj fan :mad:

Back