12 muslimska män söker dotter

AxlySM skrev:
Lyssnade på en liten föreläsning i skolan häromdan, av två personer från Unga Muslimer eller vad de hette (särskilt ung var inte mannen som pratade åtminstone, och särskilt bra svenska hade han inte heller fast han hade bott här sedan -69.. Whatever..).

De sade iaf att Islam är något mellan den enskilda individen och Allah. Och att ingen annan skall bry sig om det, utan att det är frivilligt för var och en och att man inte skall lägga sig i andras kontakt (eller "icke-kontakt") med honom. Yeah right.. :rolleyes:

Mina damer och herrar, i bästa Fi!-anda utropade han också att alla män är djur! :hihi Nu vet jag äntligen vad jag är. :gnissla

MÄN HAR REPTILHJÄRNA, TÄNKER BARA MED EN ENA HJÄRNCELLEN...på :tuttar och Fortplantningstillstånd med tillhörande påsättning. så ofta som möjligt.

Den andra cellen används till att överleva...

Last edited:
nilzz skrev:
Tänk så bra det skulle vara om det inte fans religion. Att alla tror på sig själv och inte behövde ha någon låssas kompis som man låter fatta alla viktiga beslut åt en.

Jag tror inte på någon religon eller nått sånt. Tycker det funkar bäst så, tänk så smidigt det skulle vara om alla extirmister m,m var lika, inte behöva ha någon ledare. Då kanske dom slapp kriga så mkt.

:fakta

"i våran bok står det att man inte får avbilda mohammed"
lär väl stå att man inte skall döda också?

dom fullkomligen skiter på sig av upprördhet över dessa teckningar,,
men att folk med samma religion dödat 300000 människor i Darfor för att dom inte va "rentrogna muslimer", det ser dom med lätthet mellan fingrarna på.

men men, religösa som dödar religösa, win win...

It`s a weard world ,,,,,, :huvet

dom fullkomligen skiter på sig av upprördhet över dessa teckningar,,
men att folk med samma religion dödat 300000 människor i Darfor för att dom inte va "rentrogna muslimer", det ser dom med lätthet mellan fingrarna på.

men men, religösa som dödar religösa, win win...[/QUOTE]

t-rex skrev:
Locket på? Du menar bortsett från reportageserie i Le Monde och artikeln i DN? Konspirationen[tm] tar sig märkligare och märkligare uttryck!

Tack du _o_ allsmäktige dinosarie som upplyser oss om verkligheten. Har inte du dött ut förreseten? :va

Nitrogen skrev:
Här har jag gått och levt i illusionen av att MUF:are skulle vara bildade, elokventa och allmänt begåvade.
Ack så fel jag hade.

är detta en förolämpning? Jag har tyvärr inte så stort ordföråd, och kanske inte är så vältalig. Ingen undanflykt, men jag går endast i 1:an. och för att vara ärlig så är du inte så särskilt vältalig heller. Och jag undrar på vilket sätt som du kan dra slutsattsen att jag ej är bildad? Vad strävar du efter att åstadkom? Vad vill du få ut av din argumentering?

/Stenberg

Last edited:
vikto000 skrev:
är detta en förolämpning? Jag har tyvärr inte så stort ordföråd, och kanske inte är så vältalig. Ingen undanflykt, men jag går endast i 1:an. och för att vara ärlig så är du inte så särskilt vältalig heller. Och jag undrar på vilket sätt som du kan dra slutsattsen att jag ej är bildad? Vad strävar du efter att åstadkom? Vad vill du få ut av din argumentering?

/Stenberg

måste man ha litet ordföråd om man går 1a på gymnasiet? :va
jag har aldrig gått gymnasium, fick jobb på en billackering men jag tycker ändå att jag har ett rätt brett ordförråd.
tror inte det hänger på hur mycket skola man har gått. ingen ide att "skylla" på det
det har med att göra med bl.a hur intresserad man är av att lära sig eller om man kanske har svårt att lära sig.
jag kan gå 20 år i skola men koncentrerar jag mig inte så lär jag mig lika mycket på dom 20 åren som jag skulle gjort på ungefär ett halvår

grömpa skrev:

Det verkar räcka med att sitta några månader här på SH för att lära sig hur man skall skriva ytterst formellt, men med ständig ironi.

AxlySM skrev:
Det verkar räcka med att sitta några månader här på SH för att lära sig hur man skall skriva ytterst formellt, men med ständig ironi.

har inte tänkt på det men det ligger kanske något i det :näsblod

grömpa skrev:
jag har aldrig gått gymnasium, fick jobb på en billackering men jag tycker ändå att jag har ett rätt brett ordförråd.
tror inte det hänger på hur mycket skola man har gått. ingen ide att "skylla" på det
det har med att göra med bl.a hur intresserad man är av att lära sig eller om man kanske har svårt att lära sig.
jag kan gå 20 år i skola men koncentrerar jag mig inte så lär jag mig lika mycket på dom 20 åren som jag skulle gjort på ungefär ett halvår

Självklart kan man ha ett relativt stort eller litet ordföråd redan i 7:an om man nu vill det, och har tillgång till studiematerial så att man lära sig mera avancerat språk. Men det har också med att göra vilken skola man har gått på. hur utbildade änns föreldrar är och ganska många andra faktorer. Och jag skyllde inte på det, ville endast på peka att jag går i 1:an medans hon (om det är hon på hennes avatar) är nog snarare mellan 20 - 40 år, och därav mycket större livserfarenheter. Förstår inte varför alla vill "tracka" ned på mig. det ända jag ville på peka i denna tråd, var att man ska respektera varandra och att man inte ska "jidra" (var det provocera?)
Javisst kan jag använda mer avancerat språk, om ni vill det. visste inte att det var en hög prioritering när det gällde att uttrycka sig avancerat.

//Stenberg

vikto000 skrev:
Självklart kan man ha ett relativt stort eller litet ordföråd redan i 7:an om man nu vill det, och har tillgång till studiematerial så att man lära sig mera avancerat språk. Men det har också med att göra vilken skola man har gått på. hur utbildade änns föreldrar är och ganska många andra faktorer. Och jag skyllde inte på det, ville endast på peka att jag går i 1:an medans hon (om det är hon på hennes avatar) är nog snarare mellan 20 - 40 år, och därav mycket större livserfarenheter. Förstår inte varför alla vill "tracka" ned på mig. det ända jag ville på peka i denna tråd, var att man ska respektera varandra och att man inte ska "jidra" (var det provocera?)
Javisst kan jag använda mer avancerat språk, om ni vill det. visste inte att det var en hög prioritering när det gällde att uttrycka sig avancerat.

//Stenberg
Eller så kan du bara vara tyst istället.

Nitrogen skrev:
Här har jag gått och levt i illusionen av att MUF:are skulle vara bildade, elokventa och allmänt begåvade.
Ack så fel jag hade.

Jag får migrän av ordet "elokvent"...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!