1199 Panigale R Superleggera

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Jo tack det rullar på! Motorn har jag lämnat till en motorbyggare som även skall tima kammarna, hoppas den blir klar snart så jag får ihop hojen till hösten o kan köra i alla fall en bandag i år med den:tummenupp

Har nu även fått hem AIM kitet för dataloggning av alla möjliga parametrar samt deras feta dash. Alla delar hemma förutom avgas som jag fortfarande ej införskaffat pga beslutsångest...
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tjena

Detta har jag missat, (läser knappt SH längre)
kul bygge, är ram/luftburk i kol också?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Nå,hur fungerar kolfiberramen jämfört med original? Kör du med magnesiumkronan på 28mm offset?
Lite nya bilder vore önskvärt.
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Kul, får jag gjuta av den? :)

Tror inte det vore så enkelt, den är extremt optimerad, på vissa ställen tjock som fan men på sidorna är den tunn som ett blad papper, mkt jobb o FEM kalkyler...

- - - Updated - - -

Nå,hur fungerar kolfiberramen jämfört med original? Kör du med magnesiumkronan på 28mm offset?
Lite nya bilder vore önskvärt.

Hojen är inte klar än, har haft massa annat o göra, skall snart montera dit kylarna och provköra den.

Mvh
 
Last edited:

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Tror inte det vore så enkelt, den är extremt optimerad, på vissa ställen tjock som fan men på sidorna är den tunn som ett blad papper, mkt jobb o FEM kalkyler...

- - - Updated - - -



Hojen är inte klar än, har haft massa annat o göra, skall snart montera dit kylarna och provköra den.

Mvh

Nytt år och länge sen det uppdaterades något.
Hur går det med bygget?


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Hej Ja håller på med elen, skall köra hojen denna säsongen, kommer även bygga en till med 1299 S som donatorhoj, precis som nya Superleggeran, fast min kommer bli lättare, snabbare o fräckare!

MVH
 

Patrik72

Medlem
Gick med
15 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 899 Panigale 2014
Hej, otroligt kul och seriöst bygge du gör:tummenupp.
Jag håller själv på att försöka få till en hyfsat lätt men gatlegal Panigale 899, har i dagsläget skalat av dryga 20 kilo mot orginalet men har fortfarande en bit kvar till målet. jag är lite nyfiken på var du fick tag på din kolfiberram, om du inte vill svara här kan du PM:a mig istället.
/Patrik
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Hej, otroligt kul och seriöst bygge du gör:tummenupp.
Jag håller själv på att försöka få till en hyfsat lätt men gatlegal Panigale 899, har i dagsläget skalat av dryga 20 kilo mot orginalet men har fortfarande en bit kvar till målet. jag är lite nyfiken på var du fick tag på din kolfiberram, om du inte vill svara här kan du PM:a mig istället.
/Patrik

Carbon Sigl säljer dom.
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Finns det någon som har Motorrad nr 1/2017 hemma som kan fota testet o lägga in det här? Vore kul o se hur alla motordelar, lager etc ser ut efter 5000 mil.

Eller pm:a mig. Skulle starta min pani i helgen men vattenkylen läcker som ett såll:(
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Snyggt, vad säger vågen nu?
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top