1098J by SpoonValley Racing

Som ögonvittne till bänkningen i lördags kan jag intyga att det finns
kräm i maskineriet i SpoonValley Racings 1098J...
Minst 190hk och minst 160Nm tyckte jag mig se sähär på bara
'ögonmått'.....
Rock On :yoparty :yoparty :tummenupp
 

Bifogat

  • 1070309.jpg
    1070309.jpg
    42.5 KB · Visningar: 354
Observera att hojen är oförsäkrad på bana, dvs klotar du så är hojen din för ca 350000SEK. Enda att tillägga, gilla läget och kör med insidan.

/J

:gnissla med den infon så vill då ja inte köra...hade varit för nervig med det i huvudet.... väntar fint på min egna då....:3freak
 
192.5hk 168Nm :tummenupp

Tråkigt för alla andra, men jag har rätt...
...ser fram mot provkörningen :banana
 
Oj, 350ksek?
En 1098 med 0 mil får man väl för runt 200 papp?
Kompressorkonverteringen kostar altså 150k?
 
Oj, 350ksek?
En 1098 med 0 mil får man väl för runt 200 papp?
Kompressorkonverteringen kostar altså 150k?

Tycker du ska kolla tråden förs va..:tungan...den hojen är inte direkt orginal... CRC-skivorna han har på fram är för exempel INTE billiga
(har för mig 18k)
+allt annat han krängt dit... o sen är det Nr.1 med... kan inte förvänta sig den blir billig....
 
Last edited:
Tycker du ska kolla tråden förs va..:tungan...den hojen är inte direkt orginal... CRC-skivorna han har på fram är för exempel INTE billiga
(har för mig 18k)
+allt annat han krängt dit... o sen är det Nr.1 med... kan inte förvänta sig den blir billig....

+Competion Systems Nemesis datorn med dubbla lambdagivare (en för varje cylinder), slirkopplingen från STM/Italien, + mycket extra kolfiber från Shift-Tech jämfört med en"vanlig" 1098S, som sagt Brake-Tech Skivorna, Gilles värsta race rear set osv..osv... Sen har ju cykeln inte gått mer än 27mil....
350k är nog lite lågt räknat....
 
Last edited:
Lycka till imorgon:)
Helt säkert att ert "karma" kommer vara gott imorgon:D
Tänder lite rökelser och drar någon bön emot Murphy :hihi

den bänkades om den 14:e eller?
vad blev resultatet den här gången i så fall?
Had murphy left the building?
 
den bänkades om den 14:e eller?
vad blev resultatet den här gången i så fall?
Had murphy left the building?

Gick inge vidare.......primär-remmen pallar inte trycket så jag ska rita om det till en annan beprövad konstruktion.....blir bänkning till helgen igen om allt flyter på.

/J
 
Gick inge vidare.......primär-remmen pallar inte trycket så jag ska rita om det till en annan beprövad konstruktion.....blir bänkning till helgen igen om allt flyter på.

/J

Tråkigt att höra. Been there done that. dvs åkt från aspenryd med mungiporna släpandes i backen.

primärremen är det den rem som driver kompressorn eller har du två remmar emellan vev o kompressor?
 
Tråkigt att höra. Been there done that. dvs åkt från aspenryd med mungiporna släpandes i backen.

primärremen är det den rem som driver kompressorn eller har du två remmar emellan vev o kompressor?

Primär remmen är den som sitter på höger sida om motorn. Jag har en rem under plenumet som jag kallar "sekundär" rem, den är 1:1 och har flera tänder i ingrepp än primär remmen på lilla remskivan.

Nu blir det en PK5 multiribb istället, samma som jag kör med på Aprilian. Har efter mycket letande hittat en tillräckligt kort som kan passa. Blir till att svarva/fräsa nya remskivor och fästen i veckan så jag kan testa i bänken igen i helgen.

/J
 
Last edited:
Primär remmen är den som sitter på höger sida om motorn. Jag har en rem under plenumet som jag kallar "sekundär" rem, den är 1:1 och har flera tänder i ingrepp än primär remmen på lilla remskivan.

Nu blir det en PK5 multiribb istället, samma som jag kör med på Aprilian. Har efter mycket letande hittat en tillräckligt kort som kan passa. Blir till att svarva/fräsa nya remskivor och fästen i veckan så jag kan testa i bänken igen i helgen.

/J

Då kommer du inte få användning av det fina titan gr5 hjulet då?
Synd på rara ärtor.

Jävlas det alltför mycke, så hör av dig. då fixar vi en lösning med rakskurna drev till drivningen:hihi
 
Då kommer du inte få användning av det fina titan gr5 hjulet då?
Synd på rara ärtor.

Jävlas det alltför mycke, så hör av dig. då fixar vi en lösning med rakskurna drev till drivningen:hihi

Tyvärr så blir det en fin prydnad på altaret "sacrifices to the god of speed"...

/J
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top