Du menar alltså allvar...eller?
Isåfall skulle jag rekomendera att du håller dig till standargrejer som du kan få tag på delar till (kolvar, ringar, packningar, vevstakar, lager, etc etc), t.ex. Honda CR500 eller Kawa Kx500 crosshojar, luftkylt kan du nog glömma om du skall bygga en V-twin (kylning till bakre cylindern).
Dessutom får du nog börja träna högerbenet redan nu om du skall få igång monstret, jag har flera storväxta kamrater som inte klarar att kicka igång min CR500, lägg till en cylinder och det lär inte bli lättare...
Har du funderat på en snöskotermotor, det finns paralelltwins uppåt 700 cc eller mer (vet inte säkert), det enda stora problemet skulle vara att fixa med transmissionen, men jämfört med att tillverka ett eget motorblock är ju det en baggis.
Tularis 780 cc
MTH 650
PSI Genesis 1200cc twin med 225+hp, eller kanske hellre 1800cc trippel med 350+hp
PS. till Johannes
bilden visar RD 500 på kopplingssidan, kraften går från drev på båda vevaxeländarna till kopplingskorgen, drevet i mitten är till balansaxeln som drivs av ena vevaxeln (främre på -84, bakre på -85).