10000 medlemmar???????

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Sitter o undrar lite över hur många av dessa som har fler än en identitet här på sajten.Det verkar ju tydligen inte vara ett regelbrott att registrera sig som nån "alias" o utge sig för att vara nån annan.Läser man reglerna så tycker iaf jag att det är ett solklart regelbrott att göra det,dessutom väldigt fegt o barnsligt enligt min smak.När man chattar med nån så vill man ju helst att det är den person man tror sig tala med som sitter i andra änden,och inte nån som har för lite att göra så att denne person måste sitta o narra andra sporthojare.Väldigt lätt att vara tuff i diskutioner när man kan vara säker på att aldrig behöva fejsa nån irl.Bara att häva ur sig en massa rasistiska prylar t.ex.Tycker nån att man är en idiot då är det ju bara att ta bort sig själv o starta ett nytt konto tydligen.Tycker att ni som håller i sidan borde kunna avslöja detta fenomen ganska lätt genom ip-adresser t.ex. Vet inte om det är jag som tycker det är fel bara,men jag tycker att det drar ner nivån på "moppefuckoläge" direkt. mvh/jacke

Kan bara hålla med till fullo!!
Vissa byter namn för att "gömma" sig har jag märkt också..

Men det är väll mest tragiskt för dessa personer...
Kanske inte har så mycket vänner och känner sig missnöjda med livet och låter det gå ut över andra..?

/Lännström

Hur ska vi "avslöja" det då? Att folk med olika användarnamn har samma IP kan ju bero på att de är sambo eller polare som använder samma dator.

Det känns inte som ett stort problem, hursomhelst. Det är ett internetforum, inte liv eller död.

Mattias skrev:
Hur ska vi "avslöja" det då? Att folk med olika användarnamn har samma IP kan ju bero på att de är sambo eller polare som använder samma dator.

Det känns inte som ett stort problem, hursomhelst. Det är ett internetforum, inte liv eller död.
Såja såja,det var ju inte menat som nån kritik till dig eller nån annan moderator heller för den delen.Det jag menade med"avslöja" var ju helt enkelt att när ni till slut bannar nån eller stänger en tråd så kanske man skulle kolla den medlemmen lite "extra".Jag vet att det finns ett par stycken som inte är sambo eller liknande som använder flera alias att gömma sig bakom,tycker väl som dig,att det inte på är liv eller död heller,men när det blir på personlig nivå med e-mailbombningar o skit så blir iaf jag förbannad,tror jag nog att du skulle bli oxå.Det snackades ju om en höjning av nivån på forumet sist ni uppdaterade sajten,tycker inte att dessa personer bidrar speciellt mycket till det iaf,sitter ju mest o gaggar om annat,har inte ens hojar ju.Förstår helt klart erat läge oxå,det är en stor o populär sajt med många användare,och som du säger så kan man ju inte begränsa antalet medlemmar på en ip-adress då det kan finnas mer än en s-h:are i familjen.Därför tycker jag att det är viktigt att alla hjälper till att försöka hålla sajten i det skick det var tänkt genom att t.e.x rapportera in saker man e missnöjd med.Bidrar själv med spam,ironi o fylletrådar ibland så jag försöker inte slå mig själv för bröstet på något vis.Men att sitta o gömma sig bakom ett "alias" o va tuff eller på annat sätt bara sabba tycker jag är att gå ett steg längre. ber om ursäkt till alla er som tycker att jag har fel,men detta står jag för mvh/jacke

Hmm... Jag har inte noterat nån utbredd användning av dubbla användarnamn. Skicka PM med en lista så ska jag kolla in det.

Mattias skrev:
Hmm... Jag har inte noterat nån utbredd användning av dubbla användarnamn. Skicka PM med en lista så ska jag kolla in det.
SUCK!!!

Min mening med denna tråd var att dom som vet med sig att dom gör på det viset skulle läsa detta o kanske inse att det är snett o sluta med det,inget storebrorssyndrom.Du får gärna ta bort den här tråden då jag börjar ångra att jag skrev den.

Tja det klart att en del kanske skojar till det med ett extra konto.

Titta hellre på alla dessa medlemar med 0 inlägg, var fasen har de reggat sig för?
Är det bara för PM funktionen kanske?
Jag tror på allvar att minst 50% bara är skräp och helt inaktiva konton.

Å andra sidan dör jag väl inte för det, jag är själv bara skräp.

Silwer skrev:
Tja det klart att en del kanske skojar till det med ett extra konto.

Titta hellre på alla dessa medlemar med 0 inlägg, var fasen har de reggat sig för?
Är det bara för PM funktionen kanske?

För att köpa och sälja kanske...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard