1000 mils service kostnad?

Zilversurfer skrev:
Orkar inte ens argumentera längre mot dig, och den sandlådenivån du håller - hissen har tydligen inte gått hela vägen upp!!

Jo självklart så försöker jag hålla det på en nivå som inte är högre än att du också kan förstå...:hihi

Att du inte ORKAR argumentera längre köper jag inte ett dugg, med tanke på hur mycket tid och energi du annars orkar lägga ner här på forumet på rent skitsnack :FU

Det är helt enkelt så att du har INGET att komma med :arsele


P.S skicka gärna ett PM om du behöver hjälp med att få hissen att gå hela vägen upp, jag hjälper alltid gärna de mindre bemedlade... :pannkyss

GSXR1100R skrev:
Tur att man inte har en Ducce, det lär inte bli lätt att få bra service nu.

Det har du helt rätt i, tycker synd om alla dem som inte kan serva själv :(

Skulle inte vilja anförtro min minimoto ens till Ducati Malmö så länge nuvarande ägaren är involverad där :3freak
 
Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Det dar har jag ocksa reagerat over.
¿Man kan val inte tjana nagot om man inte jobbar med det pa full tid? I min varld sliter egenforetagarna oftare 60 h i veckan an 40 for att fa det att ga runt. Hur man lyckas fa en MC butik att ga runt med dom oppettiderna ar ett rent mysterium.

Det är väl för att kunna fotsätta att driva Ducati Malmö på det viset som han vill tvinga Olle att betala % på allt han köper från Ducati :rolleyes:

Maverick_ou812 skrev:
Gallande servicen pa Ducce.
Sant loser sig alltid, marknadskrafter kallas det. Ingen kommer att kunna stoppa nagon fran att handla reservdelar fran Tyskland / Belgien / Holland / Italien. Det handlar bara om att den som driver det ar pahittig och driftig och vagar var lite annorlunda. Vet hur det gar till i den branch dar jag verkar och den paminner ratt mycket om bil / MC branchen.

Problemet kan vara att att importera via Tyskland eller någon annan återförsäljare innebär väsentligt dyrare reservdelar och längre väntetid för kunden.

Om man tex beställer delar från Tyskland som givetvis inte gör beställningen samma minut, tim, dag, vecka

Grejorna kommer till Tyskland från Italien efter beställningen.
Packas de upp i Tyskland och packas ner igen och skickas till Sverige.

Givetvis är inte det heller gratis och utan ev felleveranser!

Så kontentan blir kanske 20% dyrare reservdelar + fraktkostnader och ca 10-24 dgr leverans. Istället för 5-12 dgr. direkt från fabrken.

Undrar om kunderna accepterar detta :va

Jag tror inte att kunderna vill betala 20-25 % mer för reservdelar från Tyskland och vänta ytterliggare 1-2 veckor mer än det normalt borde ta.

Säsongen är ju trots allt redan allt för kort som den är!!!

Maverick_ou812 skrev:
Du ska få stryk Gnurf! :mad: :argpådato

Vill också vara med då :D


P.S. Ha de´gott nere i värmen :cool:
 
*Superlight* skrev:
Jo självklart så försöker jag hålla det på en nivå som inte är högre än att du också kan förstå...:hihi

Att du inte ORKAR argumentera längre köper jag inte ett dugg, med tanke på hur mycket tid och energi du annars orkar lägga ner här på forumet på rent skitsnack :FU

Det är helt enkelt så att du har INGET att komma med :arsele


P.S skicka gärna ett PM om du behöver hjälp med att få hissen att gå hela vägen upp, jag hjälper alltid gärna de mindre bemedlade... :pannkyss



Det har du helt rätt i, tycker synd om alla dem som inte kan serva själv :(

Skulle inte vilja anförtro min minimoto ens till Ducati Malmö så länge nuvarande ägaren är involverad där :3freak

Tycker nog du ska lugna ner lite!
 
Trådlyft för Duckedårar

Olle fixar era skramelmoppar Igen :banana Det är bara att säja grattis till att ni fortsatt kommer att få suverän service :Bugar
 
gamle skrev:
2042836 Olle fixar era skramelmoppar Igen :banana Det är bara att säja grattis till att ni fortsatt kommer att få suverän service :Bugar
Äntligen är det bevisat - vi kunder har större makt än vi annar.
Stort tack till Pam de Vries som lyssnade på oss. :2cool
 
gamle skrev:
2042836 Olle fixar era skramelmoppar Igen :banana Det är bara att säja grattis till att ni fortsatt kommer att få suverän service :Bugar

Konsumentens makt e inte att förakta
Så är man missnöjd med ngt så får man meddela det till högre led i kedjan
Vi var många som inte var nöjda med vad vi fick för besked o vände oss
till Pam de Vries , som inte kunde göra annat än att ta tag i saken för
att få ngn ordning på eländet
Nu får vi fira :2cool
 
Jaha, då får jag väl fråga Kenneth på söndag vad han ska hitta på nu då. För då ska vi köra på knudan:)
 
Duck skrev:
2043836 Konsumentens makt e inte att förakta
Så är man missnöjd med ngt så får man meddela det till högre led i kedjan
Vi var många som inte var nöjda med vad vi fick för besked o vände oss
till Pam de Vries , som inte kunde göra annat än att ta tag i saken för
att få ngn ordning på eländet
Nu får vi fira :2cool

Ducatista skrev:
2043515 Äntligen är det bevisat - vi kunder har större makt än vi annar.
Stort tack till Pam de Vries som lyssnade på oss. :2cool

Ja då är det bevisat..., iallafall i detta fallet att sanningen biter på allt när väl rätt person lyssnar :2cool


Tycker väldigt synd om Kenneth som kanske kommer i kläm pga allt detta, men det är tyvärr lätt hänt när man blandar sig med oseriösa personer...:(
 
Zilversurfer skrev:
*Superlight* skrev:
blandar sig med oseriösa personer...:(
2045661 Du var bara tvungen att skriva det, eller hur?!
Det är plockat ur sitt samanhang men *Superlight* är inte ensam om att tycka det.
Jag har dessvärre samma åsikt, baserad på mina erfarenheter som kund till butiken.

Butiken har säkert nöjda kunder också. Du själv t ex.
 
Ducatista skrev:
2045715 Det är plockat ur sitt samanhang men *Superlight* är inte ensam om att tycka det.
Jag har dessvärre samma åsikt, baserad på mina erfarenheter som kund till butiken.

Butiken har säkert nöjda kunder också. Du själv t ex.

Jag är inte nöjd med butiken för jag handlar inte där. Men känner ägaren privat.

Ditt leverans problem, berodde det på Ducati Malmö eller Ducati Motor Holding S.p.A? Att vara oseriös, är underförstått att företaget/personen lurar medvetet sina kunder. Har företaget lurat/talat osanning till dig medvetet? Att företaget har haft konstiga öppetider, har haft sina förklaringar till varför.
 
Zilversurfer skrev:
2045770 Jag är inte nöjd med butiken för jag handlar inte där. Men känner ägaren privat.
En av de största försvararna är inte ens kund? :lol :hihi :D :rofl

Zilversurfer skrev:
2045770 Ditt leverans problem, berodde det på Ducati Malmö eller Ducati Motor Holding S.p.A? Att vara oseriös, är underförstått att företaget/personen lurar medvetet sina kunder. Har företaget lurat/talat osanning till dig medvetet?
Butiken kan i mitt fall inte skylla på Ducati Motor Holding S.p.A.
Medveten lögn dessvärre.
 
Last edited:
Zilversurfer skrev:
2045800 Berätta gärna!



Sen när måste man vara kund till vänner?
Och hänga ut han och hans affärsmetoder här på forumet? Nä du, så elakt är jag inte.
Däremot kan vi två ta det mellan två ögon på söndag.

Visst kan man försvara sina vänner men håll med om att det låter lite ihåligt när man försvarar något man egentligen inte vet något om, dvs affärsverksamheten. Det är ju trots allt skillnad på att vara vän och kund. Butikens blivande mekaniker är t ex en god vän till mig men jag lämnar ändå inte min hoj till honom.
 
Ducatista skrev:
2045844 Och hänga ut han och hans affärsmetoder här på forumet? Nä du, så elakt är jag inte.
Däremot kan vi två ta det mellan två ögon på söndag.

Visst kan man försvara sina vänner men håll med om att det låter lite ihåligt när man försvarar något man egentligen inte vet något om, dvs affärsverksamheten. Det är ju trots allt skillnad på att vara vän och kund. Butikens blivande mekaniker är t ex en god vän till mig men jag lämnar ändå inte min hoj till honom.

Jag håller med dig i ditt resonemang. Men du tar för givet att jag inte vet något om affärsverksamheten, vad bygger du det på? Jag är inte kund p.g.a anledingar som jag inte lämnar på ett öppet forum, men jag berättar det gärna på söndag.

Edit: Jag menade givetvis inte att du skulle berätta det på forumet :tummenupp
 
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top