Zilversurfer
Så, in i träsket igen
Maverick_ou812 skrev:Kenneth ska serva på Ducati Malmö om man ska tro på ryktet.
Jag vet

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maverick_ou812 skrev:Kenneth ska serva på Ducati Malmö om man ska tro på ryktet.
Zilversurfer skrev:Du får tro vad du vill! Men Olle är en arogant person som jag aldrig skulle lämna en MC till. Sen att han kanske är duktig, på vadå serva! Hur svårt är det? Att han hållt på 30 bevisar inte så mycket mer än att han fastnat i hjulet och inte lyckats komma därifrån.
Må hända att jag snackar skit, men jag har träffat personen i fråga vid ett flertal tillfälle och har fått min uppfattning från detta.
Vet du vem ska serva Ducce i Malmö? Eftersom du verka veta så mkt mer än jag.
Ännu en orsak till att inte köpa Ducati......ingen som servar, snacka om stenålder.
*Superlight* skrev:För det första så har Olle genom åren blivit en riktigt god vän till oss, just pga att han inte är arrogant (jag ogillar arroganta människor å det grövsta) dock gillar han inte precis som de flesta andra dem som är det.
Att han hållit på i snart 30år till de pengarna han tjänar på det är pga att han brinner för det han gör, till skillnad från måååånga andra mc-mekare och givetvis så servar han inte bara hojar utan även reparerar och tar hand om försäkringsskador.!!!
*Superlight* skrev:Hur många mc-mekare tror du ger sig tid att hjälpa folk som inte ens lämnar in sina hojar där, eller för den delen låter folk komma dit och meka och låna specialvektyg att låna hem, jag kan göra listan hur lång som helst och detta gäller inte bara mig.
*Superlight* skrev:Alla har ju rätt till en uppfattning, jag tycker tex att du är en arrognat person som tror att du har rätt att ge mig smeknamn och påstå saker om mig här på forumet, detta gör du dessutom utan att känna mig, är det kanske en del av stenåldersmänniskan i dig som ger utlopp![]()
*Superlight* skrev:Jag vet hela historien bakom varför Malmö mc-service inte servar Ducati längre, så... ja du snackar skit om folk och saker som du inte vet något om!!!
Zilversurfer skrev:Jag mfl vidhåller vid den inställningen jag har.
Zilversurfer skrev:Jag har aldrig givit dig något smeknamn någonsin på detta forum, vad skulle det vara![]()
Zilversurfer skrev:Ja. det finns kanske 2 olika historier om detta. Vad är det som du säkert vet att jag inte känner till historien?
Zilversurfer skrev:Ja. det finns kanske 2 olika historier om detta. Vad är det som du säkert vet att jag inte känner till historien?
Alla historier har två sidor, speciellt i ett ärende som detta. Jag var själv på plats när Malmö Mc-Service fick "ultimatumet" av Ducati Sverige och Ducati Malmö, och vet att sanningen ligger mer åt *Superlight*'s håll.*Superlight* skrev:Det finns alltid minst 2 historier av allting, men bara en sann och med tanke på hur arrogant du verkar vara så skulle du mycket väl kunna veta den sanna men ändå skita i det.
Kan nog dock med ganska stor säkerhet säga att du inte känner till den sanna historien![]()
Utan att känna till historien till 100%.Ducatista skrev:Alla historier har två sidor, speciellt i ett ärende som detta. Jag var själv på plats när Malmö Mc-Service fick "ultimatumet" av Ducati Sverige och Ducati Malmö, och vet att sanningen ligger mer åt *Superlight*'s håll.
Även om Kenneth är en god vän och säkert en duktig mekaniker överväger jag att sälja min Ducce och sambon går i samma tankar. Den service och omtanke som Olle har visat mig som kund är unik och jag är ärligt talat orolig för Ducatis framtid här i söder. Jag köpte visserligen min senaste Ducce från Ducati Malmö men det gör jag inte om pgs allt strul vid leveransen.
Jag uppmanar alla er som vill ha Olle kvar som Ducati-mekaniker att kontakta Pam de Vries i Holland. Själv är jag strax på väg till posten med mitt brev.
Zilversurfer skrev:T.o.m Mitonga tar hem Ducatidelar från Tyskland.
Enligt konsumentköpslagstiftningen måste det inte vara Ackrediterade verkstäder som servar Bil/mc, bara service åtgärder följer rekommendationerna från tillverkare, samt använder rekommenderade tändstift/oljor etc. samt originaldelar för att garantin skall gälla. Det finns ett prejudikatfall i Stlhm Hovrätt.
Ducatista skrev:Alla historier har två sidor, speciellt i ett ärende som detta. Jag var själv på plats när Malmö Mc-Service fick "ultimatumet" av Ducati Sverige och Ducati Malmö, och vet att sanningen ligger mer åt *Superlight*'s håll.
Även om Kenneth är en god vän och säkert en duktig mekaniker överväger jag att sälja min Ducce och sambon går i samma tankar. Den service och omtanke som Olle har visat mig som kund är unik och jag är ärligt talat orolig för Ducatis framtid här i söder. Jag köpte visserligen min senaste Ducce från Ducati Malmö men det gör jag inte om pgs allt strul vid leveransen.
Jag uppmanar alla er som vill ha Olle kvar som Ducati-mekaniker att kontakta Pam de Vries i Holland. Själv är jag strax på väg till posten med mitt brev.
Zilversurfer skrev:PS Sen gillar jag Patrik på Ducati, så jag kanske är lite partisk.DS
Det bör du nog inte säga till Patrik eftersom han vill ha det till tvärtom. All handel (läs "all handel Olle gör") ska gå genom Patrik och Ducati Malmö. Får Patrik/Ducati Malmö igenom det här med Olle är det bara en tidsfråga innan Mitonga också tvingas köpa genom honom.Zilversurfer skrev:T.o.m Mitonga tar hem Ducatidelar från Tyskland.
Jag tackar för din info ang direktivet och ska genast vidarebefordra det till Olle. Tror nog du får ta ett snack med Patrik för det är just den fria handeln han vill stoppa.Zilversurfer skrev:Han vet det redan! Men enligt EU lagstiftning direktiv 98/5/EF (EFT L 77 av 14.3.1998) har vi fri handel mellan gränserna. Inget bolag i Europa kan hindra företag att handla, men det är fri prissättning. Detta innebär att en framkåpa kan kosta mellan 0- 10000:- detta bestämmer det säljande bolaget utan att begå brott mot EU Direktiv.
Det är faktiskt Patriks egna fel att butiken inte går så bra. Har man bara haft öppettid tre dagar i veckan får man faktiskt skylla sig själv. Personligen tycker jag det är underligt att man försöker driva en mc-butik på hobbynivå.Zilversurfer skrev:Ducati Malmö har aldrig visat någon större vinst under åren som gått, och för att få bukt med detta måste åtgärder vidtagas, ett sätt av många, är då en verkstad som inbringar största delen av intäkterna vilket gäller alla märkesverkstäder..
Ducatista skrev:Jag tackar för din info ang direktivet och ska genast vidarebefordra det till Olle. Tror nog du får ta ett snack med Patrik för det är just den fria handeln han vill stoppa.
Det är faktiskt Patriks egna fel att butiken inte går så bra. Har man bara haft öppettid tre dagar i veckan får man faktiskt skylla sig själv. Personligen tycker jag det är underligt att man försöker driva en mc-butik på hobbynivå.
Och vad gäller "förtjänsten" från en verkstad så kommer nog Patrik/Ducati Malmö att bli varse om det ganska snart.
Zilversurfer skrev:Att Ducati Malmö vill ta över service/reparationer/försäkringsskador tycker jag inte är märkligt. Det handlar utveckling inom både bil/mc branschen där de mindre förtagen tyvärr får steppa åt sidan, eller fortsätta med dom spelregler som generalagenter sätter. Kanske synd, men utveckling, kostnadsbesparingar, intäkter är det som får företagen att presentera någon vinst och inte bara kaffepengar. Ducati Malmö har aldrig visat någon större vinst under åren som gått, och för att få bukt med detta måste åtgärder vidtagas, ett sätt av många, är då en verkstad som inbringar största delen av intäkterna vilket gäller alla märkesverkstäder.
Olle är ingen MC-handlareZilversurfer skrev:Vi kommer inom snar framtid inte finna MC Handlare (med vissa undantag givetvis)som har flera olika märken att välja på. Utveckling går åt olika Center. Nu senast blir det Kawasaki Center, vi har redan Yamaha Center, Honda Center, BMW mfl
Ja verkligen!!!!Zilversurfer skrev:Det är klart att ni som känner honom personligen, blir förbannade när Tex. jag uttalar mig kanske lite klumpigt, kunde kanske valt andra ord.
Varför blir man inte förvånad....Zilversurfer skrev:Men, jag då som tycker Patrik är en hyvens kille - önskar honom lycka till.
Ducatista skrev:Det är faktiskt Patriks egna fel att butiken inte går så bra. Har man bara haft öppettid tre dagar i veckan får man faktiskt skylla sig själv. Personligen tycker jag det är underligt att man försöker driva en mc-butik på hobbynivå.
Och vad gäller "förtjänsten" från en verkstad så kommer nog Patrik/Ducati Malmö att bli varse om det ganska snart.
*Superlight* skrev:Som jag sade inledningsvis..., du vet som vanligt inte vad du snackar om...och nej..., du behöver inte fortsätta att bevisa det i denna tråden
Olle är ingen MC-handlare
Ja verkligen!!!!
Varför blir man inte förvånad....
Lägg nu ner det här innan du (om det nu är möjligt) gör bort dig ännu mer!!!
.
WORD!!!
Ducati Malmö har varit en enda stor lekstuga ända från början, tyvärr!!!
.
TUR?GSXR1100R skrev:Tur att man inte har en Ducce, det lär inte bli lätt att få bra service nu.
Det dar har jag ocksa reagerat over.Ducatista skrev:Det är faktiskt Patriks egna fel att butiken inte går så bra. Har man bara haft öppettid tre dagar i veckan får man faktiskt skylla sig själv. Personligen tycker jag det är underligt att man försöker driva en mc-butik på hobbynivå.
Du ska fa stryk Gnurf!Zmurfen skrev:TUR?![]()
Sunt förnuft kallar jag det![]()
![]()
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |