1000 mils service kostnad?

För det första så har Olle genom åren blivit en riktigt god vän till oss, just pga att han inte är arrogant (jag ogillar arroganta människor å det grövsta) dock gillar han inte precis som de flesta andra dem som är det.

Att han hållit på i snart 30år till de pengarna han tjänar på det är pga att han brinner för det han gör, till skillnad från måååånga andra mc-mekare och givetvis så servar han inte bara hojar utan även reparerar och tar hand om försäkringsskador.

Hur många mc-mekare tror du ger sig tid att hjälpa folk som inte ens lämnar in sina hojar där, eller för den delen låter folk komma dit och meka och låna specialvektyg att låna hem, jag kan göra listan hur lång som helst och detta gäller inte bara mig.

Alla har ju rätt till en uppfattning, jag tycker tex att du är en arrognat person som tror att du har rätt att ge mig smeknamn och påstå saker om mig här på forumet, detta gör du dessutom utan att känna mig, är det kanske en del av stenåldersmänniskan i dig som ger utlopp :va

Jag vet hela historien bakom varför Malmö mc-service inte servar Ducati längre, så... ja du snackar skit om folk och saker som du inte vet något om!!!



Zilversurfer skrev:
Du får tro vad du vill! Men Olle är en arogant person som jag aldrig skulle lämna en MC till. Sen att han kanske är duktig, på vadå serva! Hur svårt är det? Att han hållt på 30 bevisar inte så mycket mer än att han fastnat i hjulet och inte lyckats komma därifrån.

Må hända att jag snackar skit, men jag har träffat personen i fråga vid ett flertal tillfälle och har fått min uppfattning från detta.

Vet du vem ska serva Ducce i Malmö? Eftersom du verka veta så mkt mer än jag.

Ännu en orsak till att inte köpa Ducati......ingen som servar, snacka om stenålder.
 
*Superlight* skrev:
För det första så har Olle genom åren blivit en riktigt god vän till oss, just pga att han inte är arrogant (jag ogillar arroganta människor å det grövsta) dock gillar han inte precis som de flesta andra dem som är det.



Att han hållit på i snart 30år till de pengarna han tjänar på det är pga att han brinner för det han gör, till skillnad från måååånga andra mc-mekare och givetvis så servar han inte bara hojar utan även reparerar och tar hand om försäkringsskador.!!!

Jag mfl vidhåller vid den inställningen jag har.

*Superlight* skrev:
Hur många mc-mekare tror du ger sig tid att hjälpa folk som inte ens lämnar in sina hojar där, eller för den delen låter folk komma dit och meka och låna specialvektyg att låna hem, jag kan göra listan hur lång som helst och detta gäller inte bara mig.

Jag vet iaf 2 firmor i Malmö, som gör precis samma som du beskriver - det är inget unikt för småföretagare.

*Superlight* skrev:
Alla har ju rätt till en uppfattning, jag tycker tex att du är en arrognat person som tror att du har rätt att ge mig smeknamn och påstå saker om mig här på forumet, detta gör du dessutom utan att känna mig, är det kanske en del av stenåldersmänniskan i dig som ger utlopp :va

Jag har aldrig givit dig något smeknamn någonsin på detta forum, vad skulle det vara :va

*Superlight* skrev:
Jag vet hela historien bakom varför Malmö mc-service inte servar Ducati längre, så... ja du snackar skit om folk och saker som du inte vet något om!!!

Ja. det finns kanske 2 olika historier om detta. Vad är det som du säkert vet att jag inte känner till historien?
 
Zilversurfer skrev:
Jag mfl vidhåller vid den inställningen jag har.

Arroganta människor brukar göra så :arsele

Zilversurfer skrev:
Jag har aldrig givit dig något smeknamn någonsin på detta forum, vad skulle det vara :va

Typiskt arroganta människor att inte minnas sådant, men det är väl för att den typen av människor tycker det är ett helt naturligt sätt att bete sig på :arsele

Zilversurfer skrev:
Ja. det finns kanske 2 olika historier om detta. Vad är det som du säkert vet att jag inte känner till historien?

Det finns alltid minst 2 historier av allting, men bara en sann och med tanke på hur arrogant du verkar vara så skulle du mycket väl kunna veta den sanna men ändå skita i det. :arsele

Kan nog dock med ganska stor säkerhet säga att du inte känner till den sanna historien :arsele
 
Zilversurfer skrev:
Ja. det finns kanske 2 olika historier om detta. Vad är det som du säkert vet att jag inte känner till historien?

*Superlight* skrev:
Det finns alltid minst 2 historier av allting, men bara en sann och med tanke på hur arrogant du verkar vara så skulle du mycket väl kunna veta den sanna men ändå skita i det. :arsele

Kan nog dock med ganska stor säkerhet säga att du inte känner till den sanna historien :arsele
Alla historier har två sidor, speciellt i ett ärende som detta. Jag var själv på plats när Malmö Mc-Service fick "ultimatumet" av Ducati Sverige och Ducati Malmö, och vet att sanningen ligger mer åt *Superlight*'s håll.

Även om Kenneth är en god vän och säkert en duktig mekaniker överväger jag att sälja min Ducce och sambon går i samma tankar. Den service och omtanke som Olle har visat mig som kund är unik och jag är ärligt talat orolig för Ducatis framtid här i söder. Jag köpte visserligen min senaste Ducce från Ducati Malmö men det gör jag inte om pgs allt strul vid leveransen.

Jag uppmanar alla er som vill ha Olle kvar som Ducati-mekaniker att kontakta Pam de Vries i Holland. Själv är jag strax på väg till posten med mitt brev.
 
Ducatista skrev:
Alla historier har två sidor, speciellt i ett ärende som detta. Jag var själv på plats när Malmö Mc-Service fick "ultimatumet" av Ducati Sverige och Ducati Malmö, och vet att sanningen ligger mer åt *Superlight*'s håll.

Även om Kenneth är en god vän och säkert en duktig mekaniker överväger jag att sälja min Ducce och sambon går i samma tankar. Den service och omtanke som Olle har visat mig som kund är unik och jag är ärligt talat orolig för Ducatis framtid här i söder. Jag köpte visserligen min senaste Ducce från Ducati Malmö men det gör jag inte om pgs allt strul vid leveransen.

Jag uppmanar alla er som vill ha Olle kvar som Ducati-mekaniker att kontakta Pam de Vries i Holland. Själv är jag strax på väg till posten med mitt brev.
Utan att känna till historien till 100%.
Varför öppnar inte Olle ny verkstad med inriktning på Ducati men även för andra märken?
Kunnandet och verktygen kan ingen ta ifrån honom. Reservdelar kan man köpa var som helst i Europa, kanske t.o.m. billigare än i av Ducati Sverige. En togen kundkrets som arbetar med "mun till mun" metoden är ofta den enda marknadsföring man behöver. Att inte vara akrediterad av Ducati är en nackdel men det där brukar bara vara viktigt under garantitiden. Vad är det som jag inte förstår som gör detta till ett omöjligt alternativ?

Har bara gjort affärer med Olle en gång men jag kan garantera er alla att det var det bästa bemötandet jag någonsin fått i en verkstad. Oavsett branch.
 
T.o.m Mitonga tar hem Ducatidelar från Tyskland.

Enligt konsumentköpslagstiftningen måste det inte vara Ackrediterade verkstäder som servar Bil/mc, bara service åtgärder följer rekommendationerna från tillverkare, samt använder rekommenderade tändstift/oljor etc. samt originaldelar för att garantin skall gälla. Det finns ett prejudikatfall i Stlhm Hovrätt.

Edit: Varför inte jag är direkt är förtjust i Olle, kanske är dom bemötande jag fått. Han kanske hade vaknat på fel sida. Men vi kan inte älska alla, likväl som det finns personer som inte gillar MC Huset, Mitonga osv p.g.a bemötande.

Hej svejs

PS Sen gillar jag Patrik på Ducati, så jag kanske är lite partisk.DS
 
Last edited:
Zilversurfer skrev:
T.o.m Mitonga tar hem Ducatidelar från Tyskland.

Enligt konsumentköpslagstiftningen måste det inte vara Ackrediterade verkstäder som servar Bil/mc, bara service åtgärder följer rekommendationerna från tillverkare, samt använder rekommenderade tändstift/oljor etc. samt originaldelar för att garantin skall gälla. Det finns ett prejudikatfall i Stlhm Hovrätt.


Helt rätt det du skriver här ZS.

Men om jag har förstått det rätt så fins det ingen/inga Ackrediterade verkstäder endast butiker,dom kan anställa vem som helst att meca och stämpla utan några som helst spec. kunskaper.

Ang. Olle så servar han Honda o Suzuki utan problem
 
Ducatista skrev:
Alla historier har två sidor, speciellt i ett ärende som detta. Jag var själv på plats när Malmö Mc-Service fick "ultimatumet" av Ducati Sverige och Ducati Malmö, och vet att sanningen ligger mer åt *Superlight*'s håll.

Även om Kenneth är en god vän och säkert en duktig mekaniker överväger jag att sälja min Ducce och sambon går i samma tankar. Den service och omtanke som Olle har visat mig som kund är unik och jag är ärligt talat orolig för Ducatis framtid här i söder. Jag köpte visserligen min senaste Ducce från Ducati Malmö men det gör jag inte om pgs allt strul vid leveransen.

Jag uppmanar alla er som vill ha Olle kvar som Ducati-mekaniker att kontakta Pam de Vries i Holland. Själv är jag strax på väg till posten med mitt brev.

Kan inte hålla med mer i allt, jag har heller ingenting emot Kenneth, men det är inte det som det handlar om...

Man kan även skicka email till Pam de Vries
pam.vries@ducati.nl

Zilversurfer skrev:
PS Sen gillar jag Patrik på Ducati, så jag kanske är lite partisk.DS

Det måste Olle också ha gjort förrut eftersom han ställt upp och hjälpt honom så mycket de åren han haft sin affär, samt städat upp skiten efter honom ett otal gånger... och vad var tacken för det....:död
 
Det är ju så att det är extra jobbigt får oss som vet hur Olle har och har haft det men kanske inte kan berätta allt p.g.a olika orsaker och med hänsyn till vissa andra.

Finns egentligen ingenting att argumentera om när man vet de bakomliggande orsakerna till alltihop. Jag och många med mig står bakom Olle till 100 % och vi hoppas verkligen att han någon gång i framtiden orkar komma tillbaka inom Ducati så den service, och allt annat han gjort för oss och Ducati inte försvinner med honom, för så lär det ju annars bli...

Man kan räkna upp många duktiga mekaniker, Ducativerkstäder o.s.v..

Men det finns ju bara en av Olle. :(
 
Zilversurfer skrev:
T.o.m Mitonga tar hem Ducatidelar från Tyskland.
Det bör du nog inte säga till Patrik eftersom han vill ha det till tvärtom. All handel (läs "all handel Olle gör") ska gå genom Patrik och Ducati Malmö. Får Patrik/Ducati Malmö igenom det här med Olle är det bara en tidsfråga innan Mitonga också tvingas köpa genom honom.

PS! Nu är brevet postat
 
Att Ducati Malmö vill ta över service/reparationer/försäkringsskador tycker jag inte är märkligt. Det handlar utveckling inom både bil/mc branschen där de mindre förtagen tyvärr får steppa åt sidan, eller fortsätta med dom spelregler som generalagenter sätter. Kanske synd, men utveckling, kostnadsbesparingar, intäkter är det som får företagen att presentera någon vinst och inte bara kaffepengar. Ducati Malmö har aldrig visat någon större vinst under åren som gått, och för att få bukt med detta måste åtgärder vidtagas, ett sätt av många, är då en verkstad som inbringar största delen av intäkterna vilket gäller alla märkesverkstäder.

Vi kommer inom snar framtid inte finna MC Handlare (med vissa undantag givetvis)som har flera olika märken att välja på. Utveckling går åt olika Center. Nu senast blir det Kawasaki Center, vi har redan Yamaha Center, Honda Center, BMW mfl

Det är klart att ni som känner honom personligen, blir förbannade när Tex. jag uttalar mig kanske lite klumpigt, kunde kanske valt andra ord. Men, jag då som tycker Patrik är en hyvens kille - önskar honom lycka till.


Whoooops..Anja kör nu, mot fika rummet.



Han vet det redan! Men enligt EU lagstiftning direktiv 98/5/EF (EFT L 77 av 14.3.1998) har vi fri handel mellan gränserna. Inget bolag i Europa kan hindra företag att handla, men det är fri prissättning. Detta innebär att en framkåpa kan kosta mellan 0- 10000:- detta bestämmer det säljande bolaget utan att begå brott mot EU Direktiv.
 
Zilversurfer skrev:
Han vet det redan! Men enligt EU lagstiftning direktiv 98/5/EF (EFT L 77 av 14.3.1998) har vi fri handel mellan gränserna. Inget bolag i Europa kan hindra företag att handla, men det är fri prissättning. Detta innebär att en framkåpa kan kosta mellan 0- 10000:- detta bestämmer det säljande bolaget utan att begå brott mot EU Direktiv.
Jag tackar för din info ang direktivet och ska genast vidarebefordra det till Olle. Tror nog du får ta ett snack med Patrik för det är just den fria handeln han vill stoppa.

Zilversurfer skrev:
Ducati Malmö har aldrig visat någon större vinst under åren som gått, och för att få bukt med detta måste åtgärder vidtagas, ett sätt av många, är då en verkstad som inbringar största delen av intäkterna vilket gäller alla märkesverkstäder..
Det är faktiskt Patriks egna fel att butiken inte går så bra. Har man bara haft öppettid tre dagar i veckan får man faktiskt skylla sig själv. Personligen tycker jag det är underligt att man försöker driva en mc-butik på hobbynivå.

Och vad gäller "förtjänsten" från en verkstad så kommer nog Patrik/Ducati Malmö att bli varse om det ganska snart.
 
Ducatista skrev:
Jag tackar för din info ang direktivet och ska genast vidarebefordra det till Olle. Tror nog du får ta ett snack med Patrik för det är just den fria handeln han vill stoppa.

Det är faktiskt Patriks egna fel att butiken inte går så bra. Har man bara haft öppettid tre dagar i veckan får man faktiskt skylla sig själv. Personligen tycker jag det är underligt att man försöker driva en mc-butik på hobbynivå.

Och vad gäller "förtjänsten" från en verkstad så kommer nog Patrik/Ducati Malmö att bli varse om det ganska snart.

Nja, jag blandar mig inte i Patriks affärer vilket jag inte någon rätt att göra.

Om ett företag trotsar EU Direktiv - skall detta ärende lämnas till Europa Domstolen i Bryssel.
Behandlingstiden i EU domstolen är lång. (Min kära Far hade ett mål i EU domstolen, tog 4 år innan det blev klart).Bara att hoppas vederbörande är försäkrad då Advokatarvodet ligger på ca 1600-1800:-/timmen.
Det är inte Patrik som gör något fel i EU´s direktiv, utan DUCATI, om dom inte skulle leverera, men till vilka priser är som sagt upp till DUCATI.

Så i slutänden kanske det skulle vara bättre och smidigare att köpa delarna från DUCATI Malmö.
 
Zilversurfer skrev:
Att Ducati Malmö vill ta över service/reparationer/försäkringsskador tycker jag inte är märkligt. Det handlar utveckling inom både bil/mc branschen där de mindre förtagen tyvärr får steppa åt sidan, eller fortsätta med dom spelregler som generalagenter sätter. Kanske synd, men utveckling, kostnadsbesparingar, intäkter är det som får företagen att presentera någon vinst och inte bara kaffepengar. Ducati Malmö har aldrig visat någon större vinst under åren som gått, och för att få bukt med detta måste åtgärder vidtagas, ett sätt av många, är då en verkstad som inbringar största delen av intäkterna vilket gäller alla märkesverkstäder.

Som jag sade inledningsvis..., du vet som vanligt inte vad du snackar om...:trött och nej..., du behöver inte fortsätta att bevisa det i denna tråden :FU

Zilversurfer skrev:
Vi kommer inom snar framtid inte finna MC Handlare (med vissa undantag givetvis)som har flera olika märken att välja på. Utveckling går åt olika Center. Nu senast blir det Kawasaki Center, vi har redan Yamaha Center, Honda Center, BMW mfl
Olle är ingen MC-handlare :fakta

Zilversurfer skrev:
Det är klart att ni som känner honom personligen, blir förbannade när Tex. jag uttalar mig kanske lite klumpigt, kunde kanske valt andra ord.
Ja verkligen!!!!

Zilversurfer skrev:
Men, jag då som tycker Patrik är en hyvens kille - önskar honom lycka till.
Varför blir man inte förvånad....:arsele


Lägg nu ner det här innan du (om det nu är möjligt) gör bort dig ännu mer!!!


.

Ducatista skrev:
Det är faktiskt Patriks egna fel att butiken inte går så bra. Har man bara haft öppettid tre dagar i veckan får man faktiskt skylla sig själv. Personligen tycker jag det är underligt att man försöker driva en mc-butik på hobbynivå.

Och vad gäller "förtjänsten" från en verkstad så kommer nog Patrik/Ducati Malmö att bli varse om det ganska snart.

WORD!!!

Ducati Malmö har varit en enda stor lekstuga ända från början, tyvärr!!! :3freak

.
 
*Superlight* skrev:
Som jag sade inledningsvis..., du vet som vanligt inte vad du snackar om...:trött och nej..., du behöver inte fortsätta att bevisa det i denna tråden :FU

Olle är ingen MC-handlare :fakta

Ja verkligen!!!!

Varför blir man inte förvånad....:arsele


Lägg nu ner det här innan du (om det nu är möjligt) gör bort dig ännu mer!!!


.



WORD!!!

Ducati Malmö har varit en enda stor lekstuga ända från början, tyvärr!!! :3freak

.

Orkar inte ens argumentera längre mot dig, och den sandlådenivån du håller - hissen har tydligen inte gått hela vägen upp!!
 
Tur att man inte har en Ducce, det lär inte bli lätt att få bra service nu.
 
Ducatista skrev:
Det är faktiskt Patriks egna fel att butiken inte går så bra. Har man bara haft öppettid tre dagar i veckan får man faktiskt skylla sig själv. Personligen tycker jag det är underligt att man försöker driva en mc-butik på hobbynivå.

Och vad gäller "förtjänsten" från en verkstad så kommer nog Patrik/Ducati Malmö att bli varse om det ganska snart.
Det dar har jag ocksa reagerat over.
¿Man kan val inte tjana nagot om man inte jobbar med det pa full tid? I min varld sliter egenforetagarna oftare 60 h i veckan an 40 for att fa det att ga runt. Hur man lyckas fa en MC butik att ga runt med dom oppettiderna ar ett rent mysterium.

Gallande servicen pa Ducce.
Sant loser sig alltid, marknadskrafter kallas det. Ingen kommer att kunna stoppa nagon fran att handla reservdelar fran Tyskland / Belgien / Holland / Italien. Det handlar bara om att den som driver det ar pahittig och driftig och vagar var lite annorlunda. Vet hur det gar till i den branch dar jag verkar och den paminner ratt mycket om bil / MC branchen.

Zmurfen skrev:
TUR? :va
Sunt förnuft kallar jag det :rofl :fyllisar
Du ska fa stryk Gnurf! :mad: :argpådato
 
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top