Chris Ash
Kapten Gars
Konstigt att man som förare i VM ställer krav på fabriken och teamet....fler förare borde "gnälla" som Biaggi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu är det ju inte alla som kör för fabriksteam, det är väl bara Suzuki och Ducati som har rena fabriksteam?Chris Ash skrev:2673858Konstigt att man som förare i VM ställer krav på fabriken och teamet....fler förare borde "gnälla" som Biaggi.
Kan Suzukis satsning mäta sig med Ducatis? Ett av skälen till att det periodvis har varit en Ducati-cup är att Ducati har satsat särklassigt hårdast av alla på serien.sandstream skrev:2674049Nu är det ju inte alla som kör för fabriksteam, det är väl bara Suzuki och Ducati som har rena fabriksteam?
Inte...Bingo skrev:2673747Alltså, det är ju ingen standardmotor med standardelektronik i en WSBK-hoj.
Fattar ni inte att jag menar att Suzuki med all sannolikhet har en rätt bra hoj att testa in sig på och att Max gnäller i överkant om att inget funkar.Gustav O skrev:2673738Det är ju en helt ny maskin och det är ju just därför man testar. Hade allt varit färdigt och perfekt hade man ju inte behövt testa.
Yamaha testade tex fyra olika svingar och fyra olika chassien. Jävligt oproffsigt att ha en så ofärdig hoj när man ska tävla om två månader...
Vad säger Kagayama om sin hoj då?oFFkeFF skrev:2673796Ofärdig? Ny hoj till nästa år och tredje testet för biaggi och kagayama..
Maverick_ou812 skrev:2674289Inte...
Fattar ni inte att jag menar att Suzuki med all sannolikhet har en rätt bra hoj att testa in sig på och att Max gnäller i överkant om att inget funkar.
Vad säger Kagayama om sin hoj då?
Men snälla, det finns en länk till hela artikeln i det första inlägget. Där kan du också läsa vad Kagayama säger. Du bör kanske läsa den innan du skriver mer om att någon "gnäller i överkant om att inget funkar".Maverick_ou812 skrev:Fattar ni inte att jag menar att Suzuki med all sannolikhet har en rätt bra hoj att testa in sig på och att Max gnäller i överkant om att inget funkar.
Vad säger Kagayama om sin hoj då?
Känns som om Kagayama är mer konstruktiv i sin kritik och har en positivare ton i sitt uttalande än Max men det beror kanske på hur man (jag) läser det.PierFrancesco skrev:2674303Håller med Chris det behövs fler som Biaggi. Saknar skägget i MotoGp!
Kagayama är japan. För honom är det förmodligen otänkbart att säga något negativt om sin arbetsgivares produkt. Haga är väl ett undantag.
Som du ser så gjorde jag det.Bingo skrev:2674318Men snälla, det finns en länk till hela artikeln i det första inlägget. Där kan du också läsa vad Kagayama säger. Du bör kanske läsa den innan du skriver mer om att någon "gnäller i överkant om att inget funkar".
Gnäll -> "probably more then the others here."Bingo skrev:Lustigt det här, Folköl gnäller på sitt sedvanliga sätt och påstår helt utan täckning att Biaggi gnäller och rätt vad det är är det en sanning att Biaggi gnäller om sin nya cykel...
Vad har hänt med läsförståelsen? Peka ut vad det är ni uppfattar som "gnäll" så skall jag förklara.
Kan inga siffror men vet att Suzuki från och med 05 gick in helhjärtat i WSBK och att hojarna kommer trimmade och klara direkt från fabriken.Bingo skrev:2674067Kan Suzukis satsning mäta sig med Ducatis? Ett av skälen till att det periodvis har varit en Ducati-cup är att Ducati har satsat särklassigt hårdast av alla på serien.
När Max uttalar sig negativt om något uppfattar hans fans här på SH det som konstruktiv kritik till team och/eller tillverkare. När Hayden uttalar sig om sin koppling är han en gnällspik som borde lära sig att köra.Maverick_ou812 skrev:Fattar ni inte att jag menar att Suzuki med all sannolikhet har en rätt bra hoj att testa in sig på och att Max gnäller i överkant om att inget funkar
Chris Ash skrev:2673858Konstigt att man som förare i VM ställer krav på fabriken och teamet....fler förare borde "gnälla" som Biaggi.
Du talar nog tyvärr för döva öron. Chris har ju tidigare ventilerat sina åsikter i detta ämne.bean305 skrev:2674509Jag tycker det är helt rätt att ge kontruktiv kritik till fabriken och aldrig bli nöjd, utan hela tiden hitta saker att förbättra. DOCK skall man enbart ge kritik som kan låta ordentligt negativt för allmänheten till fabriken, mot media skall man tona ner problem och ge en positiv bild av produkterna man använder (det är ju dem som skapar de ekonomiska möjligheterna för ens verksamhet i verksamhet på denna höga nivå). Alla förstår ändå att utvecklingen ger diverse problem.
Strålande inlägg och lite så ser jag också i skillnaden mellan Max och Kagayamas uttalanden.bean305 skrev:2674509Jag tycker det är helt rätt att ge kontruktiv kritik till fabriken och aldrig bli nöjd, utan hela tiden hitta saker att förbättra. DOCK skall man enbart ge kritik som kan låta ordentligt negativt för allmänheten till fabriken, mot media skall man tona ner problem och ge en positiv bild av produkterna man använder (det är ju dem som skapar de ekonomiska möjligheterna för ens verksamhet i verksamhet på denna höga nivå). Alla förstår ändå att utvecklingen ger diverse problem.
Jag har pratat med folk i rally och de blev ombedda att skylla problem (när de blev intervjuade) på annat om orsaken kunde skada produktnamnet. Står det typ Motul på bilen och den har smörjproblem skulle man alltså försöka ge en alternativ förklaring.
Hear, hear.sandstream skrev:2674484När Max uttalar sig negativt om något uppfattar hans fans här på SH det som konstruktiv kritik till team och/eller tillverkare. När Hayden uttalar sig om sin koppling är han en gnällspik som borde lära sig att köra.
bean305 skrev:2674509Jag tycker det är helt rätt att ge kontruktiv kritik till fabriken och aldrig bli nöjd, utan hela tiden hitta saker att förbättra. DOCK skall man enbart ge kritik som kan låta ordentligt negativt för allmänheten till fabriken, mot media skall man tona ner problem och ge en positiv bild av produkterna man använder (det är ju dem som skapar de ekonomiska möjligheterna för ens verksamhet i verksamhet på denna höga nivå). Alla förstår ändå att utvecklingen ger diverse problem.
Jag har pratat med folk i rally och de blev ombedda att skylla problem (när de blev intervjuade) på annat om orsaken kunde skada produktnamnet. Står det typ Motul på bilen och den har smörjproblem skulle man alltså försöka ge en alternativ förklaring.
Amen!FireSalle skrev:2674623There is no such thing as a perfect bike, men kejsaren av Rom är mer som prinsessan på ärten. Han har alltid så dåliga grejor - här var det fel på bana, motor och chassi. Klart det bara räcker till en andra bästa tid då....
Ja, eller så hoppas vi att vissa förare inser att INGET team har den perfekta hojen och att alla behöver testa, trimma och göra misstag. Suzuki och Biaggi har det inte värre än Yamaha eller nån annan. Alla brottas med problem och ingen glider på nån räkmacka.Bingo skrev:2674906Tack alla för att ni verkligen för tråden i en verkligt läsvärd riktning. Nu håller vi tummarna för att ingen förare ger oss annat än corporate bullshit-versionen. Den är den mest intressanta. Den som avviker pekar vi finger åt och gapar som en man *GNÄLLSPIK*!
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |