1. Bayliss 2. Biaggi

Konstigt att man som förare i VM ställer krav på fabriken och teamet....fler förare borde "gnälla" som Biaggi.
 
Ge Biaggi lite mer tid så tror jag Bayliss har en rejäl utmanare, den enda. Corser kommer få hjärnspöken o fippla bort sig själv. Haga, jag önskar han vore "bättre" så här i början. Men att se Corser köra 1 sek snabbare på tester... Åh Haga vad gör du.
 
Jag instämmer med Swedie,Max kommer garanterat vara en utav Bayliss värsta konkurrenter....Sen så tror jag nog att det finns en och annan som också kommer kunna hota...James Toseland är nog en utav dom..
 
Chris Ash skrev:
2673858 Konstigt att man som förare i VM ställer krav på fabriken och teamet....fler förare borde "gnälla" som Biaggi.
Nu är det ju inte alla som kör för fabriksteam, det är väl bara Suzuki och Ducati som har rena fabriksteam?
 
sandstream skrev:
2674049 Nu är det ju inte alla som kör för fabriksteam, det är väl bara Suzuki och Ducati som har rena fabriksteam?
Kan Suzukis satsning mäta sig med Ducatis? Ett av skälen till att det periodvis har varit en Ducati-cup är att Ducati har satsat särklassigt hårdast av alla på serien.
 
Bingo skrev:
2673747 Alltså, det är ju ingen standardmotor med standardelektronik i en WSBK-hoj.
Inte... :rolleyes:

Gustav O skrev:
2673738 Det är ju en helt ny maskin och det är ju just därför man testar. Hade allt varit färdigt och perfekt hade man ju inte behövt testa.
Yamaha testade tex fyra olika svingar och fyra olika chassien. Jävligt oproffsigt att ha en så ofärdig hoj när man ska tävla om två månader...
Fattar ni inte att jag menar att Suzuki med all sannolikhet har en rätt bra hoj att testa in sig på och att Max gnäller i överkant om att inget funkar.

oFFkeFF skrev:
2673796 Ofärdig? Ny hoj till nästa år och tredje testet för biaggi och kagayama..
Vad säger Kagayama om sin hoj då?
 
Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
2674289 Inte... :rolleyes:


Fattar ni inte att jag menar att Suzuki med all sannolikhet har en rätt bra hoj att testa in sig på och att Max gnäller i överkant om att inget funkar.


Vad säger Kagayama om sin hoj då?

Håller med Chris det behövs fler som Biaggi. Saknar skägget i MotoGp!

Kagayama är japan. För honom är det förmodligen otänkbart att säga något negativt om sin arbetsgivares produkt. Haga är väl ett undantag.
 
Jag hittade det själv och jag tycker fortfarande det är konstigt att dom inte kommit längre med bara två tester kvar innan första loppet men det är kanske så man gör i WSBK.

YUKIO (best lap: 2:00.1)
I would’ve liked to have ended these tests with a faster lap time, but I am not too disappointed because we managed to do a lot of good work on the new K7 bike. Also, I think maybe our tyre choice was not so good when I was trying to do my best lap and I ended lower then I had wanted. We were a little held up by the conditions at the start of the test, but once they began to improve we were able to push a lot harder. We worked a lot on the chassis during these tests and at the end I felt that the bike was more comfortable and enjoyable to ride. We also worked on the behaviour of the engine and how to make the feeling more smooth and I think that there are improvements still to come in both these areas. The bike feels quite different to the 2006 model and Max, I and the whole team have to understand what is going on before we can make the changes required. We have only two tests before the first race and I hope by then the bike will be ready. A lot will depend on what we find in the next tests, but my feeling is quite positive.
 
Maverick_ou812 skrev:
Fattar ni inte att jag menar att Suzuki med all sannolikhet har en rätt bra hoj att testa in sig på och att Max gnäller i överkant om att inget funkar.

Vad säger Kagayama om sin hoj då?
Men snälla, det finns en länk till hela artikeln i det första inlägget. Där kan du också läsa vad Kagayama säger. Du bör kanske läsa den innan du skriver mer om att någon "gnäller i överkant om att inget funkar".

Lustigt det här, Folköl gnäller på sitt sedvanliga sätt och påstår helt utan täckning att Biaggi gnäller och rätt vad det är är det en sanning att Biaggi gnäller om sin nya cykel...

Vad har hänt med läsförståelsen? Peka ut vad det är ni uppfattar som "gnäll" så skall jag förklara.
 
PierFrancesco skrev:
2674303 Håller med Chris det behövs fler som Biaggi. Saknar skägget i MotoGp!

Kagayama är japan. För honom är det förmodligen otänkbart att säga något negativt om sin arbetsgivares produkt. Haga är väl ett undantag.
Känns som om Kagayama är mer konstruktiv i sin kritik och har en positivare ton i sitt uttalande än Max men det beror kanske på hur man (jag) läser det.

Bingo skrev:
2674318 Men snälla, det finns en länk till hela artikeln i det första inlägget. Där kan du också läsa vad Kagayama säger. Du bör kanske läsa den innan du skriver mer om att någon "gnäller i överkant om att inget funkar".
Som du ser så gjorde jag det.
Bingo skrev:
Lustigt det här, Folköl gnäller på sitt sedvanliga sätt och påstår helt utan täckning att Biaggi gnäller och rätt vad det är är det en sanning att Biaggi gnäller om sin nya cykel...

Vad har hänt med läsförståelsen? Peka ut vad det är ni uppfattar som "gnäll" så skall jag förklara.
Gnäll -> "probably more then the others here."

Om nu Yamaha testar fyra olika svingar och fyra olika chassien så har väl dom också rätt mycket jobb framför sig eller?
 
Last edited:
Bingo skrev:
2674067 Kan Suzukis satsning mäta sig med Ducatis? Ett av skälen till att det periodvis har varit en Ducati-cup är att Ducati har satsat särklassigt hårdast av alla på serien.
Kan inga siffror men vet att Suzuki från och med 05 gick in helhjärtat i WSBK och att hojarna kommer trimmade och klara direkt från fabriken.
Att det varit en Ducati-cup tidigare år har ju mest berott på att fyrorna var begränsade till 750-kubik. Det är ju först de senaste åren som tävlandet skett på någorlunda liknande villkor (som kommer att ändras 2008 när Ducati vill tävla med sin 1198).

Maverick_ou812 skrev:
Fattar ni inte att jag menar att Suzuki med all sannolikhet har en rätt bra hoj att testa in sig på och att Max gnäller i överkant om att inget funkar
När Max uttalar sig negativt om något uppfattar hans fans här på SH det som konstruktiv kritik till team och/eller tillverkare. När Hayden uttalar sig om sin koppling är han en gnällspik som borde lära sig att köra.
 
Last edited:
Chris Ash skrev:
2673858 Konstigt att man som förare i VM ställer krav på fabriken och teamet....fler förare borde "gnälla" som Biaggi.

Jag tycker det är helt rätt att ge kontruktiv kritik till fabriken och aldrig bli nöjd, utan hela tiden hitta saker att förbättra. DOCK skall man enbart ge kritik som kan låta ordentligt negativt för allmänheten till fabriken, mot media skall man tona ner problem och ge en positiv bild av produkterna man använder (det är ju dem som skapar de ekonomiska möjligheterna för ens verksamhet i verksamhet på denna höga nivå). Alla förstår ändå att utvecklingen ger diverse problem.

Jag har pratat med folk i rally och de blev ombedda att skylla problem (när de blev intervjuade) på annat om orsaken kunde skada produktnamnet. Står det typ Motul på bilen och den har smörjproblem skulle man alltså försöka ge en alternativ förklaring.
 
bean305 skrev:
2674509 Jag tycker det är helt rätt att ge kontruktiv kritik till fabriken och aldrig bli nöjd, utan hela tiden hitta saker att förbättra. DOCK skall man enbart ge kritik som kan låta ordentligt negativt för allmänheten till fabriken, mot media skall man tona ner problem och ge en positiv bild av produkterna man använder (det är ju dem som skapar de ekonomiska möjligheterna för ens verksamhet i verksamhet på denna höga nivå). Alla förstår ändå att utvecklingen ger diverse problem.
Du talar nog tyvärr för döva öron. Chris har ju tidigare ventilerat sina åsikter i detta ämne.
 
bean305 skrev:
2674509 Jag tycker det är helt rätt att ge kontruktiv kritik till fabriken och aldrig bli nöjd, utan hela tiden hitta saker att förbättra. DOCK skall man enbart ge kritik som kan låta ordentligt negativt för allmänheten till fabriken, mot media skall man tona ner problem och ge en positiv bild av produkterna man använder (det är ju dem som skapar de ekonomiska möjligheterna för ens verksamhet i verksamhet på denna höga nivå). Alla förstår ändå att utvecklingen ger diverse problem.

Jag har pratat med folk i rally och de blev ombedda att skylla problem (när de blev intervjuade) på annat om orsaken kunde skada produktnamnet. Står det typ Motul på bilen och den har smörjproblem skulle man alltså försöka ge en alternativ förklaring.
Strålande inlägg och lite så ser jag också i skillnaden mellan Max och Kagayamas uttalanden.

sandstream skrev:
2674484 När Max uttalar sig negativt om något uppfattar hans fans här på SH det som konstruktiv kritik till team och/eller tillverkare. När Hayden uttalar sig om sin koppling är han en gnällspik som borde lära sig att köra.
Hear, hear. :tummenupp
 
Last edited:
There is no such thing as a perfect bike, men kejsaren av Rom är mer som prinsessan på ärten. Han har alltid så dåliga grejor - här var det fel på bana, motor och chassi. Klart det bara räcker till en andra bästa tid då....
 
Det är väl självklart att Suzuki och Yamaha som kommit med uppdaterade modeller har mera jobb än dom andra att få till sina nya hojar. Att kalla det gnäll säger nog mer om personen som läser det isf.
 
bean305 skrev:
2674509 Jag tycker det är helt rätt att ge kontruktiv kritik till fabriken och aldrig bli nöjd, utan hela tiden hitta saker att förbättra. DOCK skall man enbart ge kritik som kan låta ordentligt negativt för allmänheten till fabriken, mot media skall man tona ner problem och ge en positiv bild av produkterna man använder (det är ju dem som skapar de ekonomiska möjligheterna för ens verksamhet i verksamhet på denna höga nivå). Alla förstår ändå att utvecklingen ger diverse problem.

Jag har pratat med folk i rally och de blev ombedda att skylla problem (när de blev intervjuade) på annat om orsaken kunde skada produktnamnet. Står det typ Motul på bilen och den har smörjproblem skulle man alltså försöka ge en alternativ förklaring.

Jag tycker det är alldels fantastiskt att förarna inte dansar efter tillverkarnas pipa alltid och upprätthåller krystade stomatolleenden samtidigt som de skyller på "electrical problems".

Mick Doohan var aldrig rädd för att såga "The Mighty HRC" längs med fotknölarna offentligt om de inte hade gjort hemläxan, bra, det sätter pressen på dem pressen bör sättas på.
 
FireSalle skrev:
2674623 There is no such thing as a perfect bike, men kejsaren av Rom är mer som prinsessan på ärten. Han har alltid så dåliga grejor - här var det fel på bana, motor och chassi. Klart det bara räcker till en andra bästa tid då....
Amen! :tummenupp
 
Tack alla för att ni verkligen för tråden i en verkligt läsvärd riktning. Nu håller vi tummarna för att ingen förare ger oss annat än corporate bullshit-versionen. Den är den mest intressanta. Den som avviker pekar vi finger åt och gapar som en man *GNÄLLSPIK*!
 
Last edited:
Bingo skrev:
2674906 Tack alla för att ni verkligen för tråden i en verkligt läsvärd riktning. Nu håller vi tummarna för att ingen förare ger oss annat än corporate bullshit-versionen. Den är den mest intressanta. Den som avviker pekar vi finger åt och gapar som en man *GNÄLLSPIK*!
Ja, eller så hoppas vi att vissa förare inser att INGET team har den perfekta hojen och att alla behöver testa, trimma och göra misstag. Suzuki och Biaggi har det inte värre än Yamaha eller nån annan. Alla brottas med problem och ingen glider på nån räkmacka.
 
Back
Top