Hej på er alla.
Jag ska alltså köpa en av dessa 6 hojjar.
Suzuki GSX 750(-93)
Kawasaki zr-7 (-00)
Yamaha TDM 850 (-91)
Yamaha xj diversion 900 (-95)
Honda NTV 650 Revere (-93)
Honda VFR 750 (-93)
Årtalet jag skrivit ut är inte så viktigt, utan bara en fingervisning om ungeffärligt årtal.
Jag ska berätta bakgrund och till vad jag ska använda motrcykeln.
Jag har nytagit kortet i höstas och inte kört en meter efter det
= riktigt sugen nu!
Jag övningskörde med en Honda CB1000 av något slag, helt underbar maskin tycker jag, som inte har något att jämföra med.
hur som helst, vad jag vill ha cykeln till är att köra till jobbet varje trevlig dag och vill gärna kunna tacka ja till erbjudande av svärfar att hänga med på en längre styrning (köra genom norge eller en sväng i Europa) men i huvudsak som en pendlarhoj som man kan ta lite omvägar med om det är bra väder.
vägen till jobbet består av en kort sträcka grus, en längre sträcka liten bya väg och sedan typ 90 väg/landsväg.
Då jag aldrig tidigare haft en touring/sportmaskin behöver jag er hjälp att hitta den rätta.
Summan jag tänker lägga är mellan 20 & 35 tusen. ska vara billig att försäkra typ halvförsäkring max 6000:-
Vad tror ni om de hojjarna jag ställt upp emot varandra? har ni andra förslag?
Mvh
//Fredrik
Jag ska alltså köpa en av dessa 6 hojjar.
Suzuki GSX 750(-93)
Kawasaki zr-7 (-00)
Yamaha TDM 850 (-91)
Yamaha xj diversion 900 (-95)
Honda NTV 650 Revere (-93)
Honda VFR 750 (-93)
Årtalet jag skrivit ut är inte så viktigt, utan bara en fingervisning om ungeffärligt årtal.
Jag ska berätta bakgrund och till vad jag ska använda motrcykeln.
Jag har nytagit kortet i höstas och inte kört en meter efter det
= riktigt sugen nu!
Jag övningskörde med en Honda CB1000 av något slag, helt underbar maskin tycker jag, som inte har något att jämföra med.
hur som helst, vad jag vill ha cykeln till är att köra till jobbet varje trevlig dag och vill gärna kunna tacka ja till erbjudande av svärfar att hänga med på en längre styrning (köra genom norge eller en sväng i Europa) men i huvudsak som en pendlarhoj som man kan ta lite omvägar med om det är bra väder.
vägen till jobbet består av en kort sträcka grus, en längre sträcka liten bya väg och sedan typ 90 väg/landsväg.
Då jag aldrig tidigare haft en touring/sportmaskin behöver jag er hjälp att hitta den rätta.
Summan jag tänker lägga är mellan 20 & 35 tusen. ska vara billig att försäkra typ halvförsäkring max 6000:-
Vad tror ni om de hojjarna jag ställt upp emot varandra? har ni andra förslag?
Mvh
//Fredrik