1´a dagen av föräldraledighet, man kan vänja sig ;)

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Borlänge
Hoj
är såld..
1:a Mars börjar min 6 månaders pappaledighet. Det får nog bli många promenader, turer till Lekland, åka och bada osv. Har inga bekanta som är lediga samtidigt annars hade ju det varit kanon att ha någon att hänga med.

Jag hoppas att min då ettårige son vill sova mer än han vill nu så man kan slappa lite själv också :hihi

Det sa jag åxå... dock blir jag överkörd av andra pappor som säger att jag MÅSTE va med för det är så "speciellt". Så kanske man ska va med iaf? Men hålla sig vid huvudändan liksom :)

Alla gör såklart som de vill men man missar något stort om man inte är med. Det är min åsikt iaf.


Jag höll mig i huvudänden hela tiden mest för att stötta men också för att jag var rädd för vad som skulle visa sig i den andra regionen.

1. Det såg inte alls så hemskt ut som man kan tro. (jag kunde inte låta bli att glutta iaf)

2. Det var inte alls så mycket blod och slem som man kan tro

3. Det var skitjobbigt eftersom min fru hade ont (såklart!), de hade satt en sond i skallbasen på grabben och vid varje krystvärk så tystnade hjärtljuden (pulsen) och till sist lossnade sonden och barnmorskorna började se stressade ut :eek:

4. Att klippa navelsträngen var som att klippa i en cykelslang med en slö sax.

5. Det går inte att beskriva känslan när han väl var ute och allt hade lugnat sig.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

Man behöver inte vara mes för att stanna vid huvudänden av sängen. Jag ser det snarast som en gentlemannagest. När en man stannar vid huvudänden vet kvinnan att han gör det för hennes skull. Vill hon få uppleva lite oral pleasure igen i framtiden så skall mannen stanna vid huvudänden och undvika det harmageddon som drabbar de nedre regionerna vid förlossningen. :mattias
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Man behöver inte vara mes för att stanna vid huvudänden av sängen. Jag ser det snarast som en gentlemannagest. När en man stannar vid huvudänden vet kvinnan att han gör det för hennes skull. Vill hon få uppleva lite oral pleasure igen i framtiden så skall mannen stanna vid huvudänden och undvika det harmageddon som drabbar de nedre regionerna vid förlossningen. :mattias

Jag menade mes för att han inte ville vara med alls! Jag höll mig som sagt själv vid huvudänden.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Klart man ska vara med på förlossningen!

Håller med, en unik upplevelse.. Jag valde dock att hålla mig vid huvudändan för att behålla illusionen av snäckans tajta underliv..
Fick ändå min beskärda del när barnmorskan höll upp moderkakan "se så vackert", hmm..

Klippa navelsträngen är rätt cool, känns manligt och rekommenderas :)

Vill hon få uppleva lite oral pleasure igen i framtiden så skall mannen stanna vid huvudänden och undvika det harmageddon som drabbar de nedre regionerna vid förlossningen.

:tummenupp
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag menade mes för att han inte ville vara med alls! Jag höll mig som sagt själv vid huvudänden.

Ah, då missförstod jag. Höll mig vid huvudänden jag med.

Klippa navelsträngen är rätt cool, känns manligt och rekommenderas :)



:tummenupp

Själv blev jag snuvad på konfekten. Efter 45 timmars hårt arbetande dundrade allihop iväg till kirurgen där de plockade ut lillkorven med snitt istället.
Det var sådär...
Det kändes lite som att springa stockholm maraton och precis när man når Stockholms stadion så blir man omdirigerad och får springa in bakvägen via omklädningsrummen istället och alltså missa den glammorösa målrakan inför folkets jubel. Men men. Ut kom han iaf.
 
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Själv blev jag snuvad på konfekten. Efter 45 timmars hårt arbetande dundrade allihop iväg till kirurgen där de plockade ut lillkorven med snitt istället.
Det var sådär...
Det kändes lite som att springa stockholm maraton och precis när man når Stockholms stadion så blir man omdirigerad och får springa in bakvägen via omklädningsrummen istället och alltså missa den glammorösa målrakan inför folkets jubel. Men men. Ut kom han iaf.

Huvudsaken är ju att allt går väl..
Navelsträngsklipperiet är kanske mest en bonus för att mannen ska känna sig något sånär delaktig..
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Navelsträngsklipperiet är kanske mest en bonus för att mannen ska känna sig något sånär delaktig..

Jag fick ju inte ens vara i samma rum så vem vet, de kanske plockade en unge från lagret! :mad: mamman var ju sövd och jag satt i rummet bredvid så de kan ju ha hämtat vilken liten skitunge som helst! :tungan
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Klippa navelsträngen är rätt cool, känns manligt och rekommenderas :)
Har personligen aldrig fattat poängen med det där. Jag klippte första gången men kände verkligen inget behov av att göra det igen när det var dags. Är det meningen att man ska känna att man bidrar med något? Jag menar, det är ett klipp liksom :confused:
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag fick ju inte ens vara i samma rum så vem vet, de kanske plockade en unge från lagret! :mad: mamman var ju sövd och jag satt i rummet bredvid så de kan ju ha hämtat vilken liten skitunge som helst! :tungan
Hmm, men du slapp moderkakespektaklet.. Fick du nå whisky när du väntade?

Jag kan tycka att det är lite gimmick över det hela.
Citerar mig själv "Navelsträngsklipperiet är kanske mest en bonus för att mannen ska känna sig något sånär delaktig"
 
Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag fick ju inte ens vara i samma rum så vem vet, de kanske plockade en unge från lagret! :mad: mamman var ju sövd och jag satt i rummet bredvid så de kan ju ha hämtat vilken liten skitunge som helst! :tungan

Det där var jag däremot stenhård på. Släppte inte dottern med blicken sedan hon poppat ut, man har nog hört om alla bisarra switcharoos som utförs av bitter sjukvårdspersonal. Tack och lov behövde hon aldrig fara iväg till något annat rum, men hade hon gjort det hade jag hängt på med misstänksam blick och morr i strupen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hmm, men du slapp moderkakespektaklet.. Fick du nå whisky när du väntade?

De ansåg nog att jag var rätt nöjd med spektakel för en tid framåt när allt väl var över.. :)

"På den tiden" ... alltså för drygt två år sedan hade jag inte börjat dricka whisky än... Jag hade ju inte upptäckt de välsignade tjär-å-rök-singelmalterna från Islay vid det tillfället
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top