08:a som bytt sida

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Efter att ha hängt ett antal år på SH och Stockholmsorienterade forum tänkte jag bara säga hej. Familjen har precis klivit ur flyttlådorna här nere på västkusten och nya tider stundar. Dags att hänga där det räknas således...

Av en händelse råkar vi helt tydligen bo precis vid en inte helt okänd hojväg, den mellan Kungälv och Lilla Edet (vit enplansvilla med garage på höger sida precis efter en hyfsat skarp höger/smal vänster mellan två ladugårdsbyggnader, ca 500 m innan Torskogs Slott). Idag slutade jag räkna vid 40 sporthojar, bla en svart Superduke, tre Ducati Monster (1 gul och två S2R? tror jag, dessvärre med originalsystem) och en uppsjö gixxer 1000, R6 och R1. Det blev inte mycket uppackat dessvärre...

Har dessvärre fortfarande samtliga hojar i Stockholm men till nästa helg ska de vara på plats.

Hela mitt hojliv har varit i Stockholm men här nere är jag totalt lost. Vilka är era kördagar? Var samlas man? Var kör man? Var poserar man? :D (eller är det bara i Stockholm man gör det?) :rolleyes:

Är grymt åksugen så det vore enormt kul om man kunde hitta likasinnade så kan visa hur och var ni åker. :tummenupp :)

haha, välkommen :D, nu får du lämna kostymen, laptopen och 08'a dialekten hemma när du går ut ;) (min uppfattning om stockholmare, älskar fördomar :yoparty )

Götaplatsen e väl vanligaste platsen folk samlas på lite närsomhelst, släng ett öga på stickyn "stora körtråden"

Varmt välkommen till golfströmmen.
Här är vi goa gubbar allihopa:D

Götaplatsen brukar vara utgångspunkt. Lör och söndagar brukar det vara samling runt 12. Om ingen föreslår något annat.
Kolla som sagt under den stora körtråden:tummenupp

Willkommen bei uns!

Hur kommer det sig att du övergav Tokholm för framsidan? Jobb?

:Judit Mitt ex hade sommarhus där i trakterna, Västerlanda, strax efter Ladugården som har har "Helge" över hela gaveln. Minsann...

Välkommen till Sveriges framstjärt :tummenupp

Körningar sker från Götaplatsen (GP) kl 12 på lördagar och söndagar.
Kolla Stora körtråden.

Hur som helst...Välkommen!

haha, välkommen :D, nu får du lämna kostymen, laptopen och 08'a dialekten hemma när du går ut ;) (min uppfattning om stockholmare, älskar fördomar :yoparty )

Götaplatsen e väl vanligaste platsen folk samlas på lite närsomhelst, släng ett öga på stickyn "stora körtråden"

:) :) Tack...ska göra mitt bästa...men vad menar du med dialekt? Pratar ju rikssvenska ju...:D :D

Ok, tack för tipset. :tummenupp

Efter att ha hängt ett antal år på SH och Stockholmsorienterade forum tänkte jag bara säga hej. Familjen har precis klivit ur flyttlådorna här nere på västkusten och nya tider stundar. Dags att hänga där det räknas således...

Av en händelse råkar vi helt tydligen bo precis vid en inte helt okänd hojväg, den mellan Kungälv och Lilla Edet (vit enplansvilla med garage på höger sida precis efter en hyfsat skarp höger/smal vänster mellan två ladugårdsbyggnader, ca 500 m innan Torskogs Slott). Idag slutade jag räkna vid 40 sporthojar, bla en svart Superduke, tre Ducati Monster (1 gul och två S2R? tror jag, dessvärre med originalsystem) och en uppsjö gixxer 1000, R6 och R1. Det blev inte mycket uppackat dessvärre...

Har dessvärre fortfarande samtliga hojar i Stockholm men till nästa helg ska de vara på plats.

Hela mitt hojliv har varit i Stockholm men här nere är jag totalt lost. Vilka är era kördagar? Var samlas man? Var kör man? Var poserar man? :D (eller är det bara i Stockholm man gör det?) :rolleyes:

Är grymt åksugen så det vore enormt kul om man kunde hitta likasinnade så kan visa hur och var ni åker. :tummenupp :)

Kolla in denna länken: ):) )http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91285 endast 2 mil från din tomt:D posing obligatoriskt :)

Hallå & välkommen, jag gjorde en liknande flytt förra året då jag lämnade den trygga östkusten(dock ej 08:a, jobba bara där) för det okända :gnissla
Lite synd att du gett upp gammelgixxrarna.......
Tog den vägen igår och det lär bli fler turer när man har tid.

Willkommen bei uns!

Hur kommer det sig att du övergav Tokholm för framsidan? Jobb?

:Judit Mitt ex hade sommarhus där i trakterna, Västerlanda, strax efter Ladugården som har har "Helge" över hela gaveln. Minsann...

Danke.

Bra fråga...det händer att jag frågar mig det själv :D... Min fru är från Göteborg och längtade "hem" (även om hon inte bott här på 15 år) så tja, vi testar så får vi se hur det funkar. Vi vet inte exakt var vi hamnar (hyr bara tillfälligt) men vi letar hus så mkt vi orkar. Med garage....så man har något ställe att krypa undan...:)

:) :) ...men vad menar du med dialekt? Pratar ju rikssvenska ju...:D :D

inte för att vara sån men vajron i ottan pratar riksvenska:D
har du någonsin satt på en städkärring så att trosorna åkte med in...inte då va du en överklasskärring ialla fall då:D
välkommen hit och sköt om sig:yoparty

Kolla in denna länken: ):) )http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91285 endast 2 mil från din tomt:D posing obligatoriskt :)

Kanon...hyr iofs bara kåken över sommaren men det är gott om plats för hojar utanför :tummenupp :) Kanske borde hänga upp en SH-flagga?

inte för att vara sån men vajron i ottan pratar riksvenska:D
har du någonsin satt på en städkärring så att trosorna åkte med in...inte då va du en överklasskärring ialla fall då:D
välkommen hit och sköt om sig:yoparty

:) :) :) "...å på älvsborgsbron ja där flyter trafiken på så bra så bra. Men i söderledstunneln ja där har en Mercedes precis krockat med en BMW så det ligger en massa yuppiesvin över hela vägbanan och luktar damparfym..."

Last edited:
Hallå & välkommen, jag gjorde en liknande flytt förra året då jag lämnade den trygga östkusten(dock ej 08:a, jobba bara där) för det okända :gnissla
Lite synd att du gett upp gammelgixxrarna.......
Tog den vägen igår och det lär bli fler turer när man har tid.

Tack för det...trivs du då?

Jag ger aldrig upp gammelgixxrar, är bara tillfälligt utan...har faktiskt en blå-vit 1100 -86 på gång...:tummenupp

Då får du tuta nästa gång. Eller komma in för en fika :tummenupp

:) :) :) "...å på älvsborgsbron ja där flyter trafiken på så bra så bra. Men i söderledstunneln ja där har en Mercedes precis krockat med en BMW så det ligger en massa yuppiesvin över hela vägbanan och luktar damparfym..."

gött att du har humor...om ni letar hus kolla mölnlycke samma city puls som New york lika romantiskt som paris:D
gött att deu har en tvinn me:yoparty

Letar du hus så kan jag tipsa dig om Hisingen/Bräcke

Jag vet inte riktigt hur många sporthojar det bor på en radie av 1km, ca 7 hushåll som vi känner iaf.

Kryp avstånd :tummenupp

Vill du inte flytta hit så finns dét iaf fester att gå på :yoparty

Välkommen iaf!!

farfar & monstertjejerna

gött att du har humor...om ni letar hus kolla mölnlycke samma city puls som New york lika romantiskt som paris:D
gött att deu har en tvinn me:yoparty

Tror det nästan är en förutsättning om man vill överleva Götet som 08a....:)

Ja Mölnlycke är inte fel, nära byn (flåt stan :D ) inte minst...dock är det inte mkt till salu tyvärr men en kåk i Skogen vore inte dumt. Tror det var visning i helgen i Djupedalsäng, är det ett ok område?

Tack. Spettan har alltid varit lite av en drömhoj men när den kom 2000 kostade den 142 000...det fick jag inte i godkänt i familjerådet...:rolleyes:

Letar du hus så kan jag tipsa dig om Hisingen/Bräcke

Jag vet inte riktigt hur många sporthojar det bor på en radie av 1km, ca 7 hushåll som vi känner iaf.

Kryp avstånd :tummenupp

Vill du inte flytta hit så finns dét iaf fester att gå på :yoparty

Välkommen iaf!!

farfar & monstertjejerna
http://www.sporthoj.com/forum/images/icons/icon12.gif
Wink

Tackar för inbjudan :tummenupp :) ...just nu letar vi överallt, hisingen inkluderat. Det är en fördel med att komma utifrån, man har inga hangups på områden som jag har i Stockholm...nåja, inte så stora iaf :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...