åkt hoj idag

Körde en liten runda med en polares Honda 954 igårnatt. Växlade mellan 2-3 och gav lite gas vilket ledde till ett hjulspinn i klass med att missa en växel :) Sjukt halt med kalla däck fastän det inte ens var frost på vägen :)

Körde en liten runda med en polares Honda 954 igårnatt. Växlade mellan 2-3 och gav lite gas vilket ledde till ett hjulspinn i klass med att missa en växel :) Sjukt halt med kalla däck fastän det inte ens var frost på vägen :)

hur kallt va de då???

idag blir det året premiärtur för mig! vi har runt grader 6 ute, och snustorrt :D :D :D :D :tummenupp

Last edited:
Premiärtur för mig idag! Kallt men fan vad skönt det var!

Mötte bara en medcyklist, en gammal GSX 750R. Trevligt, trevligt.

Ska flytta in hojen till stan om några dagar. Fixat garage 30m från portdörren så nu blir det lite lättare med små spontana rundor i kylan! För övrigt kört en 20-25mil Sedan den 1Feb =) Nice..

klarade av min premiär tur för i år i fredags i lätt snöfall och -3 grader:näsblod
det blev också en liten tur idag också på ca 10mil..

blev 13 mil varierande körning i dag. hunnit åka en ca 4-5 ggr sen i december. ska bli fint i morgon oxå :tummenupp

+ 5 i Stockholm och årets första tur me motarden.
Blev 1.5 timme och hur skönt som helst.
/ T...

+4 grader idag 17/2 i Umeå.
Massor med snö och is förståss men på de flesta vägarna var asfalten torr.
Blev lite skärrad när jag gick ut för omkörning och upptäckte det var is på mittsträngen. Framdäcket började dansa men det ordnade sej.

det sträckte sig ända upp till +7.5 idag, 15mil, märks att man saknat att åka, jag satt å garvade hela tiden :D

Bifogat

• IMG_2287.jpg
    IMG_2287.jpg
    98 KB · Visningar: 101
Körde en liten tur på 3 -4 mil på Hisingen nära Göteborg med min Dominator. Jag mötte bara 2 offroader vid Björlanda. Temp c:a 6 grader och blåsigt.:)

Säger som Jan Banan, Nu var de invigt! Fy fan va roligt och härligt det var. Behöver de bara bli lite varmare också :)
Ca 5mil blev det, Sävedalen ToR där det blev hamburgare å mos :)

Nej, tog en tur med bilen nu på eftermiddagen och letade nya fina hojvägar, är man skadad eller:rolleyes: . Kul att köra med V70:an på samma vägar man kör hoj, i 120 km/h somnar man på R1:an men i V70:an var det ganska spännande:gnissla

Hittade en ny rutt som skall provas inom kort!

/D.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...