åka på slangen med en fzr!

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
det är så att jag har köpt en fzr 600r! och skulle vara roligt att köra på bak hjulet! men då är det att jag är lite fundersam över om det ens går att göra på en fzr 600! och hur gör man det på ett enkelt sätt!

tänkte att man måste höra efter! så man inte gör nåt elakt mot mc min :D

Det klart att det går! Det är bara en fråga om övning och teknik.

Som med alla andra hojar så slits drivpaket, koppling, däck och lager lite mer.

så det är inte helt omöjligt! :)

men kan köra bar långt sen då! då man har fåt upp den! är det bara växla & gasa? eller måste man ha en starkare för att köra en längre bit? :confused:

handlar ju mest om teknik. När du fått upp den ska du kunna hålla samma hastighet och bara ligga där och leka på balansläget liksom. ingen motor till det inte.

Jag wheelade sönder min FZR :) Men det gick iaf... inte i 2an direkt, men koppla upp i ettan och sen växla till 2an, så kunde man hålla den på slangen med lite tur till 120 km/h eller nåt.

Honke skrev:
det är så att jag har köpt en fzr 600r! och skulle vara roligt att köra på bak hjulet! men då är det att jag är lite fundersam över om det ens går att göra på en fzr 600! och hur gör man det på ett enkelt sätt!

tänkte att man måste höra efter! så man inte gör nåt elakt mot mc min :D

bara ligga på 5-6000 vara o släpp snabbt på gasen o sen gasa til igen så lyfter den,,,,men luta dig inte fram av rädsla det hjälper inte precis.....

JaDeM skrev:
bara ligga på 5-6000 vara o släpp snabbt på gasen o sen gasa til igen så lyfter den,,,,men luta dig inte fram av rädsla det hjälper inte precis.....

det låter ju ganska så lätt ;D det är nästan så man får ta fram hojen och prova lite :D

men sen om det blir för mycket så är det bara tt bromsa med bak bromson då?

Honke skrev:
det låter ju ganska så lätt ;D det är nästan så man får ta fram hojen och prova lite :D

men sen om det blir för mycket så är det bara tt bromsa med bak bromson då?

jag släpper lite på gasen istället,,men det e sånt du bara kan känna efter själv..

Använd bakbromsen som en sista utväg. Att paniktrycka på fotbromsen när man är nära överslag resulterar garanterat i pungspräck och vurpa.

HanneZ skrev:
Använd bakbromsen som en sista utväg. Att paniktrycka på fotbromsen när man är nära överslag resulterar garanterat i pungspräck och vurpa.

Okej! så med andra ord får man ta det lite lunga då ;dhaha... en sprucken pung & en trasig mc är inge man vill ha :Dhaha

ja det är sant ;D man har ju inge vrål åk precis! men det duger för min tredje hoj! har bara kört 125cc före den här 600cc!

Honke skrev:
ja det är sant ;D man har ju inge vrål åk precis! men det duger för min tredje hoj! har bara kört 125cc före den här 600cc!

Lugn. du kommer inte att slå över första dagarna. I början känns det dock som om du kommer att slå över så fort framhjulet lättar.

nästa sommar som kommar så ka man försöka ;D han inte köra så mycket i sommar! fick ju körkortet här i september! så man har bara små känt lite!

kom å tänka på en sak! är det lättare att ha fötterna på dom andra fotpinnarna bak eller är det bara mer krånglig?

man står ju mer rakt då man är på bakhjulet! :confused:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...