är det okej att tjejer badar topless på badhus?

För min del handlar det inte om tuttar i badhusen eller inte. Det är rent principen att varför förbjuda det? Vill någon så varför inte? Måste det till så in i bomben mycket regler och förordningar för allting?

Tror som sagt som flera andra att det inte kommer bli särskilt mycket nakna bröst i simhallarna. Det är väl inte så mycket på vanliga badplatser ute heller, såvida man inte är utomlands.

Tuttar är för övrigt underbart härliga, klämgoda, nafsvänliga och ljuvligt ögongodis.*
(* med några undantag)

Men, bara för att man ser tuttar eller nåt, så innebär det ju inte att man kan bete sig hur som helst som att stirra eller klämma på icke överenskommet område. En pungspark borde ju lösa det problemet på personen som inte har karaktär eller moral tillräckligt för att förstå det.

Hela idéen är att avsexualisera kvinnans kropp. För sexualitet är inte naturbestämt, det är socialt bestämt.

Kvinnors individuella frihet är mer begränsad än mäns i många fall, bland annat i val av kläder. Det syns om inte annat i våldtäkträttegångar då tjejer ska redogöra för hur det brukar klä sig och så vidare, trots att ett nej betyder just ett nej oavsett hur full eller lättklädd man är.

Tjejerna i nätverket vill bada med bara bröst för att just av sexualisera sin kropp. De ska inte begränsas mer för att skyddas eller vilket annat larvigt argument man nu föredrar.

Hela idéen är att avsexualisera kvinnans kropp. För sexualitet är inte naturbestämt, det är socialt bestämt.

Kvinnors individuella frihet är mer begränsad än mäns i många fall, bland annat i val av kläder. Det syns om inte annat i våldtäkträttegångar då tjejer ska redogöra för hur det brukar klä sig och så vidare, trots att ett nej betyder just ett nej oavsett hur full eller lättklädd man är.

Tjejerna i nätverket vill bada med bara bröst för att just av sexualisera sin kropp. De ska inte begränsas mer för att skyddas eller vilket annat larvigt argument man nu föredrar.

Feminist verkar det som att du är....

Och något som jag inte är, så det där med att avsexualisera sin kropp tycker jag är rätt larvigt, lika larvigt som FI rörelsen

Last edited:
Jag är på badgers sida..

Fast o andra sidan kan detta vara ngt bra...när jag blir VD för ett företag o en kvinna kommer in o säger jag vill ja lika lön så kan man svara med, häng med till badhuset så kan vi diskutera saken! Sen är det upp till bevis om jämställdheten ska gälla överallt!

Last edited:
Jag tänker bara på den där femtonåriga tjejen som inte riktigt pallar grupptrycket från grabbarna när de är på obligatorisk simträning med skolan. "Klart du ska bada topless". Jag tvivlar på att killarna bryr sig om att det är fotoförbud då, filma lite med mobilen och sen upp på skolans intranät och så har man förstört rätt mycket av en ung tjejs liv.

Jag tänker bara på den där femtonåriga tjejen som inte riktigt pallar grupptrycket från grabbarna när de är på obligatorisk simträning med skolan. "Klart du ska bada topless". Jag tvivlar på att killarna bryr sig om att det är fotoförbud då, filma lite med mobilen och sen upp på skolans intranät och så har man förstört rätt mycket av en ung tjejs liv.

Att tjejer ska bli skyddade mer än killar är en konstig inställning. Är de verkligen så mycket svagare?

Feminist verkar det som att du är....

Och något som jag inte är, så det där med att avsexualisera sin kropp tycker jag är rätt larvigt, lika larvigt som FI rörelsen

Kalla mig vad du vill, det är inte det viktiga. I övrigt förstår jag inte ditt argument? Larvigt?

Last edited:
Kalla mig vad du vill, det är inte det viktiga. I övrigt förstår jag inte ditt argument? Larvigt?

Det jag beskrev verkar vara korrekt. Med larvigt menar jag kvinnors identitet, identitet då i betydelse av deras sexualitet i ett socialpsykologiskt perspektiv.

Exempel på detta hittar du ovan i imaster o Jojye inlägg ovan.

Det feministerna förespråkar är politik på detta plan, vilket jag inte tror är direkt lyckat att politisera sexualitetsattribut såsom bröst, förutom när det gäller vinna politiska poäng för flatorna.

Last edited:
Att tjejer ska bli skyddade mer än killar är en konstig inställning. Är de verkligen så mycket svagare?

"I tonåren anses depression vara 2-3 gånger så vanligt hos flickor som hos pojkar." http://www.deprimerad.net

Jag tror inte att vuxna tjejer och killar är genetiskt olika när det kommer till psykets styrka men problemet är att en tjej som får depression under tonårstiden tar otroligt lång tid på sig att läka sin självbild - vilken ofta handlar om kroppen. Men å andra sidan så anser jag inte att man skyddar tjejerna mer, det är bara så att tjejer har fler delar på kroppen som är sexuellt laddade och försök berätta för en kille i puberteten att "sexualiseringen av brösten är bara en konstruktion av samhället".

För min del tycker jag det är knast att det ens blir en diskussion om detta? :va

Det är lite hud. Ett par bröst. So what?
Killarnas bröst/bröstkorg är också sexualiserade, var är skillnaden?

Vill tjejen gå toppless, låt henne göra det. Det är hennes kropp, det är ingen annan som tar skada av det direkt...
Och skulle det nu vara så att det blir en invasion av snuskgubbar på badhusen (vilket jag tvivlar) så har tjejerna alltid valet att ta på sig överdelen också.

Och de som tycker det är jättehemskt att se ett par bröst, titta bort! Taadaa. Löst. Ni slapp se det mer.

Lol att folk ens orkar bry sig så mycket om detta.
Dom som vill gå/simma utan överdel kan väll gå göra det och dom som inte vill kan ju ha kvar sin.
Svårare än så är det väll inte?

Jag har bara sett tre "självmordsförsök" bland tjejer. En medelst alvedon, en medelst koffeintabletter och den sista medelst osthyvel. :näsblod
Har tyvärr "sett" fler men alvedon (som endast pajar levern..) och annat trams är rätt vanligt ja.
Sen finns det tyvärr undantag. :(

Flytta från vad jag trodde va den mest psykisktslitande staden för att inse att ystad är staden där flest går hos psykologer, förstår jag iof med tanke på hur staden är.

Lol att folk ens orkar bry sig så mycket om detta.
Dom som vill gå/simma utan överdel kan väll gå göra det och dom som inte vill kan ju ha kvar sin.
Svårare än så är det väll inte?

för min del handlar det inte om att de ska få gå o visa upp sig eller inte. utan om att de gör narr av de riktiga problem med jämnställdhet.

för min del är det ok, däremot så är det nog alldeles för många perversa typer som skulle börja tajja i bassängen

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti