är det okej att tjejer badar topless på badhus?

Jag är ju så jävla gammal att när jag var i puberteten var det väldigt vanligt med toples på vanliga svenska badstränder.

Inte mådde jag dåligt av att se strutarna på tjejerna i min ålder, inte heller tror jag att ungdomsvåldtäkterna var fler på den tiden, tvärtom...

Jag är ju så jävla gammal att när jag var i puberteten var det väldigt vanligt med toples på vanliga svenska badstränder.

Inte mådde jag dåligt av att se strutarna på tjejerna i min ålder, inte heller tror jag att ungdomsvåldtäkterna var fler på den tiden, tvärtom...
vet att det var vanligt förr på utomhusbad att tjejerna tränade topless som var aktiva simmare t.ex så sista tiden tror jag att fler och fler klätt på sig faktiskt.

Blev väldiga funderingar på vissa utlandsläger har jag hört :D Dock var det före min tid och kanske glad över det så tjejernas bröst inte är avsexualiserade helt

Vilken stenålderstråd. :gnissla Jäddra kommunister som ska förbjuda och sätta regler på saker hit å dit, låt folk bestämma själva så kommer allt å bli bra.

Ni missar poängen! Det handlar om jämlikhet. Jämlikhet uppnås genom att vi alla behandlas och agerar precis lika, oavsett kön. Alltså skall inte kvinnor behöva ha överdel om inte män behöver det, för vi är precis lika. Detta är alltså argumenten från de där tomtarna.

Nästa gång jag är på badhuset tänker jag alltså slå ett slag för jämlikheten och ha stringbikiniunderdel istället för badbyxor. En kula hängandes på varje sida, och så får jag ta något beslut med själva manligheten, höger eller vänster.

Då, gott folk, har vi uppnått jämlikhet! I alla fall den sort som förespråkas av tokfiorna i Malmö. :yoparty

Nästa gång jag är på badhuset tänker jag alltså slå ett slag för jämlikheten och ha stringbikiniunderdel istället för badbyxor. En kula hängandes på varje sida, och så får jag ta något beslut med själva manligheten, höger eller vänster.

Då, gott folk, har vi uppnått jämlikhet! I alla fall den sort som förespråkas av tokfiorna i Malmö. :yoparty

Snälla, säg till mig innan du gör detta så ja kan förbereda med kamera. Hade dött av asgarv! :D:D GO FÖR JÄMNLIKHET! :D:D

Dagens I-landsproblem. Män och kvinnor är annorlunda, deal with it. Samma lön för samma arbete är inte samma sak som att klä sig likadant på badhuset.

Det intressanta med dessa feminister är att de kämpar för dem viktiga sakerna i världen; gå topless på badhuset; rätt till självförsvarskurs med tant Gudrun; rätt till att klä sig som stropar; rätt till gratis rödvin varje helg.
Vad är dessa rättigheter jämfört med lika lön?:glömdet

Jag tycker man talar väldigt mycket om rättigheter men väldigt sällan om skyldigheter...

Helt rätt, jag tycker att alla tjejer med schyssta lökar är skyldiga att vara topless oftare!

/EDIT Med shyssta menar jag att dom får se ut hursomhels men inte bör nå nedanför naveln...

Jag tror som någon sa att det bara handlar om normer! skulle man ändra allt nu på, en gång så att det är ok att bada topless på badhus, så skulle nog det där med "killar som prackar på en tjej att hon ska bada topless när de filmar i smyg så tjejens liv förstörs" ske till en början.. men när det inte är konstigt/tabu/sexrelaterat längre med tjejer som är topless på badet så kommer ju en annan tjej göra precis samma sak som första tjejen, vars liv gick åt helvete, men inte ens tänka på det. Och om småkillarna växer upp med det, ja då kommer det inte vara så speciellt heller och då har de ingen anledning att filma.

Men sen är däremot frågan.. vill man verkligen avsexualisera?
Jag vill också ha jämlikhet.. men jag gillar faktiskt att bli attraherad av bröst även om jag ser dem i ett "icke sexuellt" sammanhang. Kan inte den spänningen förstöras om man gör synen för avslappnad?:confused:

Men sen är däremot frågan.. vill man verkligen avsexualisera?
Jag vill också ha jämlikhet.. men jag gillar faktiskt att bli attraherad av bröst även om jag ser dem i ett "icke sexuellt" sammanhang. Kan inte den spänningen förstöras om man gör synen för avslappnad?:confused:

Jag är nästans benägen att hålla med där! :tummenupp

Fattar inte varför det blir en så stor grej. Det är egentligen inte frågan om jämlikhet.
kvinnor får bada topless, men badhusen har precis samma möjlighet att sätta sina egna gränser för vad dom tillåter som barer har "normer" på vilket folk som dom vill släppa in.

Man skulle kunna jämföra "jämlikheten" med att man tex inte får hoppa och leka i bubbelpoolen el. storma och skrika på relaxavdelningen, på flera badhus. Är det jämställt mot dom som vill hoppa och stoja där?

Jag kan förstå att folk blir upprörda om det skulle gälla kommunala badhus, men ofta är dom privatägda och dom får egentligen göra upp egna lagar på vad dom tycker ska vara tillåtet innanför deras väggar.

bada topless i havet eller i sjöarna istället om det nu ska vara så jäkla viktigt för er (läs för dom som vill).

För det första, är det någon här som BADAR i badhus längre!? Fatta hur äckligt det är med alla jävla pissungar som kallas för pissungar av en anledning. Tänk då på alla skitungar...
För det andra, om några flator (det är enbart flator tror jag i det där "nätverket") vill visa sina bröst så gör det inte mig någonting, huvudsaken är att min avkomma inte gör det.
Och det är ju föräldrarna som bestämmer över sina ungar så där har vi ju inget problem direkt.

Annars gillar jag Ft's förslag om stringkallingar :D Jag skulle nog också ställa upp om det inte vore så jävla ecklitt att vistas i ett badhus :mad:

"Är det okej att tjejer badar topless på badhus?"

Ja, jaa, JAAAA!

Men inte kärringar.

för det första, är det någon här som badar i badhus längre!? Fatta hur äckligt det är med alla jävla pissungar som kallas för pissungar av en anledning. Tänk då på alla skitungar...
För det andra, om några flator (det är enbart flator tror jag i det där "nätverket") vill visa sina bröst så gör det inte mig någonting, huvudsaken är att min avkomma inte gör det.
Och det är ju föräldrarna som bestämmer över sina ungar så där har vi ju inget problem direkt.

Annars gillar jag ft's förslag om stringkallingar :d jag skulle nog också ställa upp om det inte vore så jävla ecklitt att vistas i ett badhus :mad:

ord!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...