Övervakningskameror inte

"70-åringen kan nu räkna med höga böter och 10 månader utan körkort.
"

Tycker man kunde ta hand om kärringens körkort helt och hållet istället :mad:.

EDIT: Jag är korkad och slarvig men nu är mitt inlägg justerat iaf :).

Last edited:
Pinky skrev:
2538712 "70-åringen kan nu räkna med höga böter och 10 månader utan körkort.
"

Varför i helvete inte ta kortet helt av kärringen? Det här jävla pisslandet har såna jefla skitlagar. Kör 200+ på motorvägen utan trafik och bli skjuten av en laser så är kortet ett minneblott. Kör däremot mot rött och ha nästan ihjäl någon och få tillbaka kortet efter 10 månader, det är ju helt lysande :tummenupp :mad:.
Detta hände i Tyskland..

detta tyckte jag var kul :D
"Gordon Rother, 49, tog motorcykeln, en Suzuki med 140 hästkrafter, till jobbet härom morgonen."

sen detta då. så står de aldrig i svensk tidning.
"Bilen träffade motorcykeln som slungades i väg med full kraft."

istället står där motorcykeln körde då in i bilen..

inte för att oddsen är stora att det där skulle ske, ännu mindre kommer ske igen (att en kamera lyckas fota i stil med det där)

men snacka om att oddsen är minimala i sverige då våra fartkameror är placerade på långa rakstäckor mitt ute i skogarna - lite kameror där fotgängare, cyklister m.m vistas skulle inte vara fel, eller vad sägs om att ha vid skolor?...

fan man blir så less.. de e mycket snack om oss hojåkare men kollar man på alla gammlingar som är ute och halkar runt på vägarna så e dom farligare..:mad: känner en kille som råkade ut för samma sak.. kom och skulle svänga vänster vid ett rödljus när en gammal gubbe på typ70 kör mot rött och smäller in i honom. det gick inte lika bra för honom:( kan inte köra hoj längre:gnissla men vad kan man göra åt det:confused: man borde kanske införa nått hälsointyg vid en viss ålder så dom får kolla upp hällsan, synen och reaktionen hos dom äldre:confused: kul att det gick bra med honom iallafall:)

Werzion skrev:
2538739 inte för att oddsen är stora att det där skulle ske, ännu mindre kommer ske igen (att en kamera lyckas fota i stil med det där)

men snacka om att oddsen är minimala i sverige då våra fartkameror är placerade på långa rakstäckor mitt ute i skogarna - lite kameror där fotgängare, cyklister m.m vistas skulle inte vara fel, eller vad sägs om att ha vid skolor?...
Här handlade det inte om fartkamera utan en fast kamera vid kanske en mycket olycksdrabbad korsning. kanske ngt för VV o ta efter. Fast övervakningskameror finns redan på många ställen så detta kan kanske vara ngt.

Matulda skrev:
2538734 Inte ens det i en By närheten av Stuttgart :D

Sorry kunde inte låta bli.. :pannkyss

Men..men, det står ju Berlin i artikeln :va. Nu måste jag lusläsa för att allt ska bli rätt, ORKA :mad:.

EDIT: Ähh, det står ju Berlin som en liten underrubrik till artikeln. Det får duga för mig :).

Sitter det inte kameror vid rödljusen i vissa länder som automatiskt tar bilder på folk som kör mot rött?

Undrar vad aftonbladet har för kalkyler då de har mätt upp att han bara kom några millimeter från döder :rolleyes:

ozeo skrev:
2538738 detta tyckte jag var kul :D
"Gordon Rother, 49, tog motorcykeln, en Suzuki med 140 hästkrafter, till jobbet härom morgonen."

sen detta då. så står de aldrig i svensk tidning.
"Bilen träffade motorcykeln som slungades i väg med full kraft."

istället står där motorcykeln körde då in i bilen..

hmm... så aftonbladet är inte en svensk tidning? :va

hehe sorry kunde inte heller låta bli... :D :D :D

"höga böter och 10 månader utan körkort."

Och här hemma hade det varit synd om henne och hon hade fått självrisken o en klapp på axeln,,,

Tre gånger har bilar vållat mig olyckor och INTE EN GÅNG har dom fått något straff alls... Vansinne... Gött för killen...

Daniel_liss skrev:
2539035 hmm... så aftonbladet är inte en svensk tidning? :va

hehe sorry kunde inte heller låta bli... :D :D :D
nhu nu nu :arsele

du vet va jag mena :D

Ser ut som en R750 på bilden. Den har dock 144 kusar. :jäs

Tur att han klarade sig väl, Rutger, eller vad han hette?!

det är ju bra att dom påpekar att hans motorcykel har så extremt mycket hästkrafter...

Man blir förb..........hade en liknade olycka,men klarade mig hyfsat(nacke,rygg kroppen ej som för).Alltid vi "MC brödrar" som orsakar olyckan,fast att vi är mer på hugget än vad 30,40,50,60,70,80,90,100,110 åringar osv........

LOCO MATTI

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...