Övertygat tjejen att ta mc-kort!

Akinari

Aki
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2009, Yamaha R6
Tjenixen, nu har jag efter ca 1,5 år av tjat lyckats få tjejen till att vilja ta mc-kort!! Wohoo för det! :banana

Det jag undrar är vilket prog. för teorin man bör köpa/fixa åt henne. Hon har redan fått min mc-teoribok.

Jag använde något program som hade både körkort A och B frågor men minns inte vad programmet heter.

Nu får vi hoppas att det går bra för tösen, jag har ju det mesta färskt i minnet då jag tog mitt kort 2008. :banana

Sök efter körkortstråden eller liknande så hittar du säkert svar på dina frågor.

Grattis kul om det funkar att köra tillsammans!

Själv skulle jag inte vilja åka med min sambo då det inte skulle funka ur åksynpunkt!
Det är lite samma sak som att ha med en motard eller naken hoj i gänget vilket bara leder till att man får vänta in denne!

Nu vet jag att det finns tjejer som kör minst lika bra som mig men dock bara ett fåtal som gillar att "busköra" vilket inkluderar höga hastigheter på allmänna vägar! Så om inte din tjej är en av dessa få så kommer du nog för höra en del "usch vad fort ni kör"! Nu kanske du inte kör försäkringsklass 7 och då kanske detta problem inte uppstår men jag kan se mkt negativt med att göra sin hobby gemensam med sin tjej om den inte är det från början!

Hade en polare vars tjej köpte en båge för att "hänga med ut och åka" vilket inte funkade för fem öre!

Du hade säkert CD skivan ifrån Scandic Media?

Du hade säkert CD skivan ifrån Scandic Media?

Waiwa Studios och Teoriprov AB Trafikpedagogik.
Hittade dem som jag själv använde ;). PM'a ifall ni behöver. :tungan

Grattis kul om det funkar att köra tillsammans!

Själv skulle jag inte vilja åka med min sambo då det inte skulle funka ur åksynpunkt!
Det är lite samma sak som att ha med en motard eller naken hoj i gänget vilket bara leder till att man får vänta in denne!

Nu vet jag att det finns tjejer som kör minst lika bra som mig men dock bara ett fåtal som gillar att "busköra" vilket inkluderar höga hastigheter på allmänna vägar! Så om inte din tjej är en av dessa få så kommer du nog för höra en del "usch vad fort ni kör"! Nu kanske du inte kör försäkringsklass 7 och då kanske detta problem inte uppstår men jag kan se mkt negativt med att göra sin hobby gemensam med sin tjej om den inte är det från början!

Hade en polare vars tjej köpte en båge för att "hänga med ut och åka" vilket inte funkade för fem öre!

Jag har ingen hoj ännu men ska skaffa till sommaren, funderar på en nakenhoj då jag inte har råd att betala 4-5 000:- /månaden för försäkring. Kanske z750, kanske BMW F800ST eller något annat liknande som första hoj. Jag är väldigt "rookie"själv då jag endast haft kortet i 1,5 år. Jag tror bara det har fördelar att tjejen också skaffar kort, att dela sin hobby med någon man gillar är ju det bästa, delad glädje = dubbel glädje!! :fyllisar

Last edited:
Jag gjorde det lätt för mig och skaffade en som hade både körkort och sporthoj. Hon brukar inte fega på hastigheten heller!:tummenupp:yoparty:tuttar:Rockbanan

Waiwa Studios och Teoriprov AB Trafikpedagogik.
Hittade dem som jag själv använde ;). PM'a ifall ni behöver. :tungan

Jag är väldigt "rookie"själv då jag endast haft kortet i 1,5 år. Jag tror bara det har fördelar att tjejen också skaffar kort, att dela sin hobby med någon man gillar är ju det bästa, delad glädje = dubbel glädje!! :fyllisar

det är bara fördelar OM tjejen i fråga är självgående, med det menar jag att hon kanske vill lära sej mer om hojen typ meka och hur den är uppbyggd mm,

själv har jag en hojtokig sambo med egen hoj som mer än gärna hänger med ut och åker i hyggligt tempo, farten är väl inte o klaga på, det har flera grabbar fått erfara:D

Mysfaktorn i garaget är hög när man står vid varsin hoj o mekar, hon på sin och jag river på min.

Att övertyga folk att ta kortet är ju den lätta biten. Att få dom att meka är inte lika lätt som sagt...

Skitskoj! Det behövs fler tjejer på vägarna och banorna...

Jag har varit sambo med en sporthojstjej och är gift med en tävlande RR-tjej. Det är väldigt trevligt att kunna dela ett intresse som tar såpass mycket tid, särskilt när man tävlar...

/ Jens

He he,livet är inte fullbordat förrän bägge åker bana! :)

Boka in henne på en smc-kurs när hon fått kortet,gjorde det med min tant 30 dagar efter hon fått kortet förra året,i år var vi på 15 kurser och bandagar.

Mycket enklare att förklara nyttan av att vara iväg så mycket under sommaren om man åker och har kul bägge 2.

Henrik

Om man tycker att det känns rätt (blir ju så dyrt med alla extra avgifter som finns nu) finns ett program som heter TO09 på pirat bukten

Kul, jag ska ut och övningsköra med min sambo till våren och jag behövde inte ens övertala henne. Det räckte med att hon fått åka med... :)

Tror inte man behöver speciellt mycket övning för att sätta ett teoriprov idag (Gjort 3 själv, 125:a, militärt MC och bil) och alltid klarat dom på första försöket utan att direkt varit ett läshuvud eller direkt flitig i mitt pluggande. De gamla pärmproven var dessutom mycket svårare med flersvarsalternativ.

Ta en nyare version av Bonniers Trafikskoleprogram eller liknande och traggla och läs MC-boken ett par gånger för MC-frågorna. Borde räcka gott.

Det enda jag ser som negativt att köra med sambon/frun etc är att man kommer vara orolig över att hon/han råkar ut för en olycka. Men man får väl släppa sådant tänk.

Sedan ser jag inte fram emot att meka ihop med frugan, utan att få meka med ytterligare en hoj till istället. Ensam glädje är dubbel glädje! :D

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti