blacktriple
Har två Aprilior!
Har under ganska många veckor jobbat mellen 90 och 100 timmar. Efter ett par månder med den arbetstiden behöver man några veckor att vila på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
LAS har inte med facket att göra. Och väljer man att göra på det där sättet så sitter det knappast i att personerna misskött sig.
LAS gäller även om varken arbetstagare eller arbetsgivare är fackanslutna. Att sedan facket använder sig av lagen är inget konstigt, det bör även du som icke fackansluten göra.LAS har inget med facket att göra?? Hur menar du nu? Vad är fackets verktyg då menar du?
LAS gäller även om varken arbetstagare eller arbetsgivare är fackanslutna. Att sedan facket använder sig av lagen är inget konstigt, det bör även du som icke fackansluten göra.
Ok, jag tolkade det som att du trackade ned på facket på grund av att LAS finns, mitt fel.Duuh..
1. "Bla bla... Mitt fel"
2.Här i trakten så gick företagen upp och ner som jojos förr, vilket gjorde det till en fördel att vara fackansluten.
3. Sen kan (kunde?) man ibland tjäna ett par kronor genom att bland annat se över vilka försäkringar som ingick i medlemsskapet.
4. Just nu så känns det inte som jag kan dra nån nytta av det hela så det är nog dags att se över det igen.
1. Visst är det så, men det är inget man som bolag inte kan gå runt. Signalera 100 varslade tjänster, trots att behovet bara är 70. Redovisa sminkade siffror och jämka i värsta fall till 65 avsked istället.. facket vann 5 tjänster, grattis!
2. Om jag då ska förhandla min lön själv (vilket blir betydligt svårare när ftg kan hänvisa till att facket sköter det), vad är då fördelen med att vara med?
Övrigt: Jag har tom varit med om att bolag valt att sätta sig i konkurs för att bli av med personer som pga LAS inte gått att sparka. Det fallet slutade med att 10+ pers fick gå istället för 1 eller 2. Starkt jobbat!
Inga bolag med dessa problem är bara ett bolag. Det finns oftast 5-6 bolag under ett holdingbolag, då kan man välja att sätta ett av dem ur spel, riskera bruset på marknaden och flytta med kunder och verksamhet till ett annat bolag!
LAS gäller även om varken arbetstagare eller arbetsgivare är fackanslutna. Att sedan facket använder sig av lagen är inget konstigt, det bör även du som icke fackansluten göra.
Nej. LAS gäller ju alla arbetstagare men den ger vissa skyldigheter för arbetsgivaren gentemot den fackliga organisationen som den inte ger till enskilda annställda som inte är fackligt anslutna.
Det är ju hela poängen, det finns inga som helst juridiska fördelar med att vara fackansluten. Den enda skillnaden om man inte orkar plugga själv (vilket man inte gör) är att man får pynta juristen själv.
Men LAS och MBL gäller inte alla anställda, lagen är skriven så att den gäller mellan arbetsgivare och löntagarorganisationer, trodde själv inte att sånt kunde förekomma i vårt land (att lagar bara gäller vissa utvalda) men sambon som är jurist med inriktning på arbetsrätt motbevisade mig!
Hur ser det motbeviset ut?
Hur ser det motbeviset ut? LAS finns ju på www.notisum.se. Jag tycker den verkar gälla alla anställda (förutom företagsledare osv). Däremot kan företaget välja om man ska tillämpa eventuellt kollektivavtal på dom utanför facket eller låta bli. MBL har jag inte läst så noga.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |