henk2055
Ny medlem
Tjena, skulle köra från Göteborg ner till Halmstad och sedan tillbaka igen på min Suzuki GSF 600 Bandit -01 (luft/olje kyld). Tog motorvägen ner och allt gick som smort, hade en kortare paus i Halmstad när jag sedan blåste på tillbaka. Körde motorvägen igen ca 5 mil, där dom även har höjt hastigheten till 120, så jag låg väl runt 140-150 dessa mil. När jag sedan kom till Falkenberg tänkte jag att, äh fan va trist det va att köra motorväg så jag svängde av där och körde några småvägar när hojen efter en stund började tappa gas. Kändes ungefär som soppan började ta slut men jag tankade i Halmstad så det var gott om soppa. Sedan efter ett litet tag började oljelampan lysa och sekundrarna efter dog motorn. Den har aldrig läckt olja och oljenivån var bra.
Hoppade av hojen å la mig i gräset en halvtimma å testade sedan igen, startade bra, gick ca 2 mil sedan samma problem. Testade igen, kom till Varberg där jag stannade ca en timma, körde sedan vidare mot götet och problemet dök inte upp igen under resan.
Jag förmodar att motorn blev överhettad. Det var ganska varmt idag, men ska man ha det så här varje varm sommardag?
Någon som har nån vettig idé vad det kan vara och vad man ska göra åt det? Det finns ju ingen temp mätare åp banditen så det e lite lurigt för mig som lekman å veta vad som hände.
Tack på förhand!
Hoppade av hojen å la mig i gräset en halvtimma å testade sedan igen, startade bra, gick ca 2 mil sedan samma problem. Testade igen, kom till Varberg där jag stannade ca en timma, körde sedan vidare mot götet och problemet dök inte upp igen under resan.
Jag förmodar att motorn blev överhettad. Det var ganska varmt idag, men ska man ha det så här varje varm sommardag?
Någon som har nån vettig idé vad det kan vara och vad man ska göra åt det? Det finns ju ingen temp mätare åp banditen så det e lite lurigt för mig som lekman å veta vad som hände.
Tack på förhand!