Övergiven?

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Hittade denna övergivna kompis 16/12 på Vasagatan i Stockholm.....några dagar senare var den borta, kanske någon som förbarmade sig över den.
 

Bifogat

  • IMAG0011.jpg
    IMAG0011.jpg
    152.3 KB · Visningar: 987

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Varje gång jag varit i stockholmo har den stått där,
nu (onsdags) var packväskorna trasiga.

Antar att den blivit bortförd?
 

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Har några kompisar ståendes ute på min gata i Solna, MT 01 och nån BMW F800 eller vad den nu heter ,,,frächa hojar nu med typ 2 ton snö på ...det gör ont i själen att se...:)
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag var i Stockholm -99 o kollade på Metallica. Tror inte den stog där då. Men är lite osäker då en tuff kille med skägg som hejade på ett fotbollslag som hett Bajen(?) tycket att jag var onykter.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Står sedan i somras en rätt ny och fräsch sportster 1200 invid Karlavägen. Passerar den varje dag och lider med den. Helt täckt av snö nu.
 

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Om den ska stå ute så är det bra med snön, isolerar skitbra och håller den så fräsch den kan vara om den ändå ska stå ute hela vintern. Snön håller också bort fukt och is bättre än om den stått utan snö över sig :tungan
 

creare

Guest
That shit just ain't cool.
Får känslan av ånger o rädsla när jag läser/hör om sånt här. Kommer inom kort tvingas fukta min strupe med mjöd och Minttu för att klara av dessa känslor.

Få det att sluta snöa eller ta in hojen i värmen tack. :4skrika
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Bifogat

  • IMG_2177.jpg
    IMG_2177.jpg
    221.7 KB · Visningar: 182
Last edited:
Gick med
18 Apr 2009
Ort
kinnekulle
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Ja usch vad jag lider med den sportstern, den har stått där sedan i somras. Rätt ny sportster med den gummiupphängda motorn.

Så här såg den ut när jag gick hem från jobbet sent ikväll.



Ja snart om inte annat :D

Fattas bara att det kommer en yngling i en gammal volvo 740 och sladdar in i hojen......:gnissla
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bra investerade pengar det där. :näsblod

Kollat vem som äger den?

Nej. Men om du vill ha regnr för att se om den går att köpa så kan jag skriva upp det nästa gång jag kvistar förbi den.


Fattas bara att det kommer en yngling i en gammal volvo 740 och sladdar in i hojen......:gnissla

Usch ja. Fast den står på Östermalm, så risken är nog större att en packad slipsgubbe mörsar in sin jagga i den :gnissla
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Min grannes TL 1000 har varken körts eller flyttats på flera år. Står utomhus och nu är det rätt mycket snö över den. tidigare idag när jag var ute med hunden tänkte jag fota den men lätt bli, innan jag sett denna tråd.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Min grannes TL 1000 har varken körts eller flyttats på flera år. Står utomhus och nu är det rätt mycket snö över den. tidigare idag när jag var ute med hunden tänkte jag fota den men lätt bli, innan jag sett denna tråd.

Ja det mest obegripliga är hur vissa nyare hojar kan lämnas övergivna mitt på offentlig plats i månader och år utan att ens vara fastlåsta i ngt. Medan andra hojar som är både låsta, inlåsta och fastlåsta knycks.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top