Överföra ramnummer till fiddy

Kexchokladet

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2019
Ort
Höllviken
Hoj
R3 2020, FZR600 1993
Tjena! Jag tänkte köpa en 125 fiddy och köpa en ram med papper ifrån en hoj med snarlika specifikationer. hur tror ni att det skulle gå på besikningen:fakta
 
Nej inte lagligen. Sen kan du givetvis stansa in ramnummret på hojen, köra och hoppas att ingen upptäcker det.
 
Om du nu har en ram med papper så föreslår jag att du tar de delar du behöver från den där fiddyn och bygger upp en hoj kring ramen som har papper.

Inte för att jag tror det är värt besväret men det kan ju vara kul ändå.
 
Kan garantera dej till 100% att du misslyckas med detta dom är inte dumma på besiktningen.. flesta hallar kollar ramnummer mot polisregister o tydligt så grejorna e okej o inte stulna..
 
Last edited:
Det finns redan väg-reggade 125:or som ser ut precis som gamla fiddys. Köp en sån istället och byt ut kåpor etc. vill du prompt ha en med alu-ram så kanske du kan få igenom ett ”rambyte”


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget:)
 
Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget:)

Finns det ens så mycket popcorn?

Ah, du vill lura killen ändå längre ut på den nattgamla isen innan du sätter igång vågmaskinen?

You da devil, man!
 
Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget:)

Jag vet ju inte hur många väglagliga hojar som har "snarlika specifikationer" om man jämför med en fiddy, men jag skulle tro att de inte växer på trän direkt... Om man nu inte köper en reggad fiddy direkt vill säga, men varför skulle man då krångla med att skifta delar från en oreggad? Köper man en vanlig 125cc cross och bara behåller ramen så tror jag att man i slutändan står där med en skapligt märklig hoj, och om planen inte ens är att behålla ramen utan bara stansa in ramnumret på fiddyn och ta skylten från den reggade hojen så lär ju besiktningsmannen se tämligen omedelbart att det inte är en sån hoj han har framför sig som han får upp i datorn när han knappar in regnumret... Jag tror helt enkelt att folk försöker vara hjälpsamma genom att avstyra TS från ett onödigt krångligt projekt som antagligen inte kommer funka särskilt bra i slutändan ;) Vill man ha en vägreggad fiddy så gör man nog bäst i att köpa en sån direkt. Alla andra vägar lär bli både dyrare och krångligare, om de ens fungerar över huvud taget.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top