Överföra ramnummer till fiddy

Kexchokladet

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2019
Ort
Höllviken
Hoj
R3 2020, FZR600 1993
Tjena! Jag tänkte köpa en 125 fiddy och köpa en ram med papper ifrån en hoj med snarlika specifikationer. hur tror ni att det skulle gå på besikningen:fakta
 
Nej inte lagligen. Sen kan du givetvis stansa in ramnummret på hojen, köra och hoppas att ingen upptäcker det.
 
Om du nu har en ram med papper så föreslår jag att du tar de delar du behöver från den där fiddyn och bygger upp en hoj kring ramen som har papper.

Inte för att jag tror det är värt besväret men det kan ju vara kul ändå.
 
Kan garantera dej till 100% att du misslyckas med detta dom är inte dumma på besiktningen.. flesta hallar kollar ramnummer mot polisregister o tydligt så grejorna e okej o inte stulna..
 
Last edited:
Det finns redan väg-reggade 125:or som ser ut precis som gamla fiddys. Köp en sån istället och byt ut kåpor etc. vill du prompt ha en med alu-ram så kanske du kan få igenom ett ”rambyte”


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget:)
 
Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget:)

Finns det ens så mycket popcorn?

Ah, du vill lura killen ändå längre ut på den nattgamla isen innan du sätter igång vågmaskinen?

You da devil, man!
 
Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget:)

Jag vet ju inte hur många väglagliga hojar som har "snarlika specifikationer" om man jämför med en fiddy, men jag skulle tro att de inte växer på trän direkt... Om man nu inte köper en reggad fiddy direkt vill säga, men varför skulle man då krångla med att skifta delar från en oreggad? Köper man en vanlig 125cc cross och bara behåller ramen så tror jag att man i slutändan står där med en skapligt märklig hoj, och om planen inte ens är att behålla ramen utan bara stansa in ramnumret på fiddyn och ta skylten från den reggade hojen så lär ju besiktningsmannen se tämligen omedelbart att det inte är en sån hoj han har framför sig som han får upp i datorn när han knappar in regnumret... Jag tror helt enkelt att folk försöker vara hjälpsamma genom att avstyra TS från ett onödigt krångligt projekt som antagligen inte kommer funka särskilt bra i slutändan ;) Vill man ha en vägreggad fiddy så gör man nog bäst i att köpa en sån direkt. Alla andra vägar lär bli både dyrare och krångligare, om de ens fungerar över huvud taget.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top