Överdrivet godtrogen köpare

Somehow

Medlem
Gick med
2 Nov 2004
Hoj
ZX-9R 2002
Många skriver ju om köpare som är potentiell tjuvar, men häromdan var jag med om raka motsatsen, minst sagt.

Min bror hade en båt ute på annons, 19k. Ett par pers ringer o verkar halvintresserade. Men så ringer det en kvinna från Vilhelmina(massa mil härifrån) och säger att hon vill köpa den. Utan att försöka pruta eller nånting så tar hon helt enkelt o sätter in 19k på hans konto, utan att ens veta att båten existerar!?. Hon meddelar att en lastbilschaffis kommer förbi och ska hämta upp båten, så vi antog att hon kände honom och att han ska kolla på den och provköra o så. Men icke, när han kommer så vill han bara lasta in den så fort som möjligt o åka vidare :confused:
(Sen att han hade världens största långtradare och vi hade världens minsta traktor vilket gjorde pålastandet till ett "litet" problem är en annan historia :hihi )

Om båtköparen från vilhelmina mot alla odds läser detta så vill jag bara säga: Hoppas du lyckades få ner båten från långtradaren :)

Somehow skrev:
2307187 Många skriver ju om köpare som är potentiell tjuvar, men häromdan var jag med om raka motsatsen, minst sagt.

Min bror hade en båt ute på annons, 19k. Ett par pers ringer o verkar halvintresserade. Men så ringer det en kvinna från Vilhelmina(massa mil härifrån) och säger att hon vill köpa den. Utan att försöka pruta eller nånting så tar hon helt enkelt o sätter in 19k på hans konto, utan att ens veta att båten existerar!?. Hon meddelar att en lastbilschaffis kommer förbi och ska hämta upp båten, så vi antog att hon kände honom och att han ska kolla på den och provköra o så. Men icke, när han kommer så vill han bara lasta in den så fort som möjligt o åka vidare :confused:
(Sen att han hade världens största långtradare och vi hade världens minsta traktor vilket gjorde pålastandet till ett "litet" problem är en annan historia :hihi )

Om båtköparen från vilhelmina mot alla odds läser detta så vill jag bara säga: Hoppas du lyckades få ner båten från långtradaren :)

Det är rejält folk här uppe, man litar på varann, och annars gör man upp med hagelstudsaren.
Att lasta av blir inga problem, i vilhelmina finns stora traktorer...

Ungefär samma som hände en kompis.
Han hade en gammal lastbil på annons.
Det ringer nån från Dalarna och frågar efter kontonummer och sätter sedan in pengar, varpå gubben ett halvår senare kommer och hämtar bilen.
:tummenupp

Trevligt när folk är ärliga och håller vad de lovar :tummenupp

det finns stora maskiner däruppe

Aitik_1_or445.jpg

aitik_maskin.jpg

Last edited:
Va bra! Jag behöver ta bort lite av en kulle i min sommarstuga. Ni kan väl ta med grävaren och komma ner. Vore bra om ni kunde ta..... ja säg ETT skoptag åt mig så är nog kullen borta. Jag tänder grillen!

//spenk

spenk skrev:
2307299 Va bra! Jag behöver ta bort lite av en kulle i min sommarstuga. Ni kan väl ta med grävaren och komma ner. Vore bra om ni kunde ta..... ja säg ETT skoptag åt mig så är nog kullen borta. Jag tänder grillen!

//spenk

Varför har du en kulle I sommastugan? :va :lol

Jag har planer på att bygga ut lite, då är kullen ivägen. Antingen det eller påla och bygga ut i sjön....

spenk skrev:
2307366 Jag har planer på att bygga ut lite, då är kullen ivägen. Antingen det eller påla och bygga ut i sjön....

Klart du ska påla och bygga ut över havet/sjön.

Dumma norrlänningar som är så godtrogna :huvet De har inte haft med stockholmare att göra, det hör jag iaf :D

Jag kan vara medvetet godtrogen så länge de lämnar ut ett reggat telenr och fullständigt namn. Skulle nåt strula beger jag mig dit och "ordnar upp".

Folk som luras göre sig icke besvär. Det är mycket svårt att komma undan.

Kompisen va med om det samma när han sålde sin XT. En från norr ringde o sa att han skulle ha den o satte in 19 k på kontot. Sen kom han några dagar senare o hämtade.

HanneZ skrev:
2308934 Kompisen va med om det samma när han sålde sin XT. En från norr ringde o sa att han skulle ha den o satte in 19 k på kontot. Sen kom han några dagar senare o hämtade.

Men då kom han ju ändå och hämtade den så han kunde se den i verkligheten. Skulle den va i taskigt skick eller så, så har han ju en viss chans o få pengarna tillbaka/pruta. Den numera stolta båtägaren i Wilhelmina kunde ju knappast skicka tillbaka båten med posten ifall hon inte va nöjd :näsblod

Somehow skrev:
2310091 Men då kom han ju ändå och hämtade den så han kunde se den i verkligheten. Skulle den va i taskigt skick eller så, så har han ju en viss chans o få pengarna tillbaka/pruta. Den numera stolta båtägaren i Wilhelmina kunde ju knappast skicka tillbaka båten med posten ifall hon inte va nöjd :näsblod
Pruta när man redan betalat? Nänä, den hade kunnat se ut hur som helst. Har man betalat så har man köpt. Annars hade han ju kunnat sälja den till någon annan.

UltraMarine skrev:
2308690 Jag blev blåst av en norrlänning...

Ärliga människor är en utrotningshotad art...

Han hade antagligen en stockholmare i släkten, så han hade lärt sig...

Dee_cati skrev:
2310651 Han hade antagligen en stockholmare i släkten, så han hade lärt sig...
Vet inte om det är ölen eller sömnlösheten som talar men jag kan fan inte sluta garva åt din nya avatar :D

HanneZ skrev:
2310140 Pruta när man redan betalat? Nänä, den hade kunnat se ut hur som helst. Har man betalat så har man köpt. Annars hade han ju kunnat sälja den till någon annan.

Han kunde ju tatt med sig ett par killar modell större med tillhörande basebollträn så hade han kanske kunnat få ner priset lite ifall han inte va nöjd
:tomten

Skulle vilja se tanten från Vilhelmina lasta ett gäng arga gubbar i en långtradare o åka 130 mil för att få ett par tusen för eventuella missnöjen :)

(Hon ringde för övrigt idag o undrade hur mycket brorsan ville ha betalt för lastningen :tomten Jisses säger jag bara...)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg