Överdrifter om motorcyklar

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Var på en förfest för ett tag sen där en utav mina polare tog med sig en barndomsvän. Han vet ju att jag är intresserad av motorcyklar precis som hans polare så han introducerar oss.

Ingen annan på denna fest kan så mycket om motorcyklar så det blir ämnet (korvfest).

Då börjar överdrifterna hagla; och naturligtvis kommer ett visst spöke på tal.
- "De flesta motorcyklar går i 400km/h!"
- "Jag känner folk som krashat i 260 på vanlig väg, klart man klarar sig!"
- "En mc gör lätt 0-100 på 1 sek!"

Eftersom jag inte känner snubben nå vidare så fanns det inte direkt någon anledning att ifrågasätta honom. Varför skapa dålig stämning på hela festen genom att börja ifrågasätta.

Har ni mött sånna här sjävla? Hur hanterar ni dom? :va

"Jorusåatte. Du vet det va ju en snubbe som sulle kicka igång sin strokerharley i Sofias klubbkåk vettu. Men den baktände nåt så jävligt så han flög upp i garagetaket och bröt nacken och dog vettu."

"Jorusåatte. Du vet det va ju en snubbe som sulle kicka igång sin strokerharley i Sofias klubbkåk vettu. Men den baktände nåt så jävligt så han flög upp i garagetaket och bröt nacken och dog vettu."
Haha den va steget värre än den om cr500an som baktände och knäckte smalbenet trotts crosstövlar.

Starkt att inte säga emot, hade jag inte klarat men hade ångrat mig direkt när jag sa nått.

Last edited:
Motorcyklar är livsfarligt - det vet ju alla! Varför ens bemöda sig med att dementera? :)

Hade bett fanskapet att läsa på lite. Baktändning är inte kul i foppa tofflor..

Ähh det är väl bara till att bygga vidare. Säg att din effektspipa på hojen gör att du får 200 extra kusar, att du oftast brukar bryta ljudbarriären när du är ute och kör och/eller att hojen har så bra grepp att du en gång korsade Vättern så blir du festivalens höjdpunkt :tungan

Be dem komma med exempel... det brukar vara svårt då allt är hört i 3,4,5-hand eller nåt sånt. Sen tala om att man kör själv och har lite hum... det brukar sänka de flesta när de inte har upplevt själv inför damerna och de andra killarna. Hörsägen är inte lika häftigt...

Vitsen är att inte diskutera, utan ställa "intresserade" frågor så de får svara sig själva in i ett hörn :D

Det går som sagt aldrig, oavsett, att diskutera med idioter... osv

Själv har jag en farbror som bröt smalbenet och blev skickad över styret på samma sätt så...
(visserligen var det en dragbike, rejält snapsad, och med scintillamagnet, och förtändningen låst på 40 grader.... ;))

Men det vet ju alla att Harleys kickar butt om man mesar! :hihi

Last edited:
Själv har jag en farbror som bröt smalbenet och blev skickad över styret på samma sätt så...
(visserligen var det en dragbike, med scintillamagnet, och förtändningen låst på 40 grader.... ;))

Men det vet ju alla att Harleys kickar butt om man mesar! :hihi

Ja vem vet, nackhistoren kanske har hänt. :gnissla

Jag har ju vid närmare eftertanke haft sönder 2 startmotorer med flashiga namn. Men den nuvarande som är samma modell som sitter i Toyota Corolla funkar perfekt. :Bugar

Ja vem vet, nackhistoren kanske har hänt. :gnissla

Jag har ju vid närmare eftertanke haft sönder 2 startmotorer med flashiga namn. Men den nuvarande som är samma modell som sitter i Toyota Corolla funkar perfekt. :Bugar

:D

Självfallet är historien från Sofia Hog's sann...
Liksom den om Kawa trepipen som gjorde 300 på gatan redan på den tiden... genom att köra på nitrometan och flygbensin i en ännu okänd blandning... ;)

Inom Kustartilleriet var det en tidningsfotograf som ville ta en häftig bild, och ställde sig mellan eldrören på en 15,2 cm dubbellavettage...
Honom såg man aldrig mer till.

Sades det...

Fatta hur rädda vi var när vi skulle skjuta första gången! :D

Har också varit med om samma sak.
Det var min flickväns kompis pojkvän som hade en gsxr750-98.
På festen satt han och berättade om att han började få väldigt smalt synfält när hans hoj passerade 320km/h på 4:e växeln! :huvet:huvet

Fick nöja mig med att idiotförklara honom för min flickvän dagen efter!

själv har jag en kompis som är i samma ålder som mig. Han har en bandit -96 600a.
Den har han kört på bakhjulet med (lyssna nu) Längs HELA E4.......
Den som slår det är fan bra... dessutom har den personen väldigt tråkigt ^^

Ska tillägga att han haft körkort i... 1 eller 2 månader :P

själv har jag en kompis som är i samma ålder som mig. Han har en bandit -96 600a.
Den har han kört på bakhjulet med (lyssna nu) Längs HELA E4.......
Den som slår det är fan bra... dessutom har den personen väldigt tråkigt ^^

Ska tillägga att han haft körkort i... 1 eller 2 månader :P

160 mil på bakhjulet, imponerande. Undrar hur han gjorde när han tankade?

Jaa å en del hojar har över 400hk å går på bakan i över 300km/h:D:huvet

Fattar ju alla att de e omöjligt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey