Över 70 fartkameror har blivit stulna på kort tid

Fattar inte varför det stjäls fartkameror - landet är ju fullt av A o EPA-traktorer som håller ner farten.
Här i närheten var det någon kreativ pajsare som fyllde fundamenten med betong innan stolpen kommit på plats

Säkert en värdefull digital kamera... Hörde för typ över 30 år sen va de klart bra Canon kamera me bra objektiv... Så de är inge nytt att de blivit attraktivt att sno kamerorna..

Det såg ut som en tämligen ordinär systemkamera i den dom satte upp utanför mig, men jag fick bara en glimt av den när jag gick förbi.

Men varför skulle man använda något annat?

Ryssarna använde väl vanliga systemkameror i sina Orlan-drönare också?

Men angående kameror, var får man tag på lite sån där superreflekterande tejp som sitter på en del utryckningsfordon och vägskyltar?
Jag tänkte för trafiksäkerhetens skull sätta lite på solskydden i min bil så man snabbt kan fälla ner dom om man riskerar att bli bländad av någon som står vid sidan av vägen, 2½ meter upp och fotograferar med blixt....

Det såg ut som en tämligen ordinär systemkamera i den dom satte upp utanför mig, men jag fick bara en glimt av den när jag gick förbi.

Men varför skulle man använda något annat?

Ryssarna använde väl vanliga systemkameror i sina Orlan-drönare också?

Men angående kameror, var får man tag på lite sån där superreflekterande tejp som sitter på en del utryckningsfordon och vägskyltar?
Jag tänkte för trafiksäkerhetens skull sätta lite på solskydden i min bil så man snabbt kan fälla ner dom om man riskerar att bli bländad av någon som står vid sidan av vägen, 2½ meter upp och fotograferar med blixt....
Dekalfirmor , finns svart reflex oxå - reflekterar dock vit.Tejpa hela jävla huven :hihi

Finns även reflexpigment på sprayburk , duscha vindrutan inifrån lite lätt :tummenupp

Testplåta era kreationer alltid med vinkel som uschkamera och kanske med riktig kamera med blixt från samma avstånd så det inte kommer sig dumsiga brefv med tydlig bild

Finns även reflexpigment på sprayburk , duscha vindrutan inifrån lite lätt :tummenupp

Testplåta era kreationer alltid med vinkel som uschkamera och kanske med riktig kamera med blixt från samma avstånd så det inte kommer sig dumsiga brefv med tydlig bild

Nu kör jag ju aldrig för fort, men som ett extra skydd mot papparazis på pall vid vägkanten...

Jag har sett många blixtbilder som förstörts av reflexer bara i rutan, och såg någon köpesmojäng med en reflex som man satte brevid nummerplåten som var vinklad lite uppåt mot vägkanten, den såldes som "viltskrämsel-reflex", men det vilt jag brukar se i vägkanten har inget lyse, så jag tror att det är bara till namnet...

Är det verkligen snabbt nog?
Har inte själv testat men det skall fungera enligt folk , jag skulle inte chansa själv för det kan nog variera om det är billiga kinagrejer.

Riktiga lär greja det det för dom skall hinna lysa på hundradelar av sekunder som ju används som slutartider , säkert en 1/500 på fartkamerorna för stråkastarljuset dras inte ut trots höga farter

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph