Över 70 fartkameror har blivit stulna på kort tid

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Fattar inte varför det stjäls fartkameror - landet är ju fullt av A o EPA-traktorer som håller ner farten.
Här i närheten var det någon kreativ pajsare som fyllde fundamenten med betong innan stolpen kommit på plats
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Säkert en värdefull digital kamera... Hörde för typ över 30 år sen va de klart bra Canon kamera me bra objektiv... Så de är inge nytt att de blivit attraktivt att sno kamerorna..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det såg ut som en tämligen ordinär systemkamera i den dom satte upp utanför mig, men jag fick bara en glimt av den när jag gick förbi.

Men varför skulle man använda något annat?

Ryssarna använde väl vanliga systemkameror i sina Orlan-drönare också?

Men angående kameror, var får man tag på lite sån där superreflekterande tejp som sitter på en del utryckningsfordon och vägskyltar?
Jag tänkte för trafiksäkerhetens skull sätta lite på solskydden i min bil så man snabbt kan fälla ner dom om man riskerar att bli bländad av någon som står vid sidan av vägen, 2½ meter upp och fotograferar med blixt....
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är väl ryzzarna som behöver kamerorna till sina drönare?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det såg ut som en tämligen ordinär systemkamera i den dom satte upp utanför mig, men jag fick bara en glimt av den när jag gick förbi.

Men varför skulle man använda något annat?

Ryssarna använde väl vanliga systemkameror i sina Orlan-drönare också?

Men angående kameror, var får man tag på lite sån där superreflekterande tejp som sitter på en del utryckningsfordon och vägskyltar?
Jag tänkte för trafiksäkerhetens skull sätta lite på solskydden i min bil så man snabbt kan fälla ner dom om man riskerar att bli bländad av någon som står vid sidan av vägen, 2½ meter upp och fotograferar med blixt....
Dekalfirmor , finns svart reflex oxå - reflekterar dock vit.Tejpa hela jävla huven :hihi
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Finns även reflexpigment på sprayburk , duscha vindrutan inifrån lite lätt :tummenupp

Testplåta era kreationer alltid med vinkel som uschkamera och kanske med riktig kamera med blixt från samma avstånd så det inte kommer sig dumsiga brefv med tydlig bild
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns även reflexpigment på sprayburk , duscha vindrutan inifrån lite lätt :tummenupp

Testplåta era kreationer alltid med vinkel som uschkamera och kanske med riktig kamera med blixt från samma avstånd så det inte kommer sig dumsiga brefv med tydlig bild

Nu kör jag ju aldrig för fort, men som ett extra skydd mot papparazis på pall vid vägkanten...

Jag har sett många blixtbilder som förstörts av reflexer bara i rutan, och såg någon köpesmojäng med en reflex som man satte brevid nummerplåten som var vinklad lite uppåt mot vägkanten, den såldes som "viltskrämsel-reflex", men det vilt jag brukar se i vägkanten har inget lyse, så jag tror att det är bara till namnet...
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Är det verkligen snabbt nog?
Har inte själv testat men det skall fungera enligt folk , jag skulle inte chansa själv för det kan nog variera om det är billiga kinagrejer.

Riktiga lär greja det det för dom skall hinna lysa på hundradelar av sekunder som ju används som slutartider , säkert en 1/500 på fartkamerorna för stråkastarljuset dras inte ut trots höga farter
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top