Öva wheelies

Öva på att gunga upp cykeln i lite fart, typ på 2an elr 3an. Svåraste växeln att få i är ju 1an-2an stor risk för friläge. Sen kör jag alltid utan koppling då de är bakslang. Och om du aldrig kört bakhjul, minns i början på moppetiden att man låg alltid för lågt. Även om de känns jävligt så är de oftast lite högre upp man ska. Använd insidan å börja off track, lycka till! :-)

O

Har alltid kört på idén fullgas precis när hjulet tar mark...?
Har funkat bra, har däremot 2 gånger vid abrupta avslag fått testa styrstopparna, inget jag rekommenderar...
1:a gången för mååånga år sedan på en -86:a 1100R när man tränade som flitigast på 2:ans växel så lyckades ja fippla i 3:an, blev så förvånad själv så jag slog av på gasen huxflux.. Resulterade i ett rejält styrslag så jag fick pumpa ett par ggr på handbromsen så plunscharna fick kontakt me beläggen igen...:crash
Vända nr 2 var för nåra veckor sen, trean fullt ut å började drifta åt höger, slår av på gas å får uppleva den hårigaste upplevelsen på närmare 20 år på hoj, garanterat 4-5 smällar i styrstopparna:3freak
Men de vart ett jävligt fränt S format spår på 20 meter , fast de var första gången jag verkligen gjorde mej klar att klota ordentligt, gick rätt lugnt följande 10min, sen ä man ju så korkat funtad att man läre prova igen för att utesluta materialfel:) då gick allt som vanligt igen:tummenupp
Som sagts tidigare: de tar på både grejjer å kan sluta illa men de är löjligt roligt!!

Jag fick också vobbel efter en, enligt mig, perfekt mjuk landning. framhjulet måste ha studsat lite i landningen. cykel vobblade utav bara helvete en bit, till sist la den sig i siså där 170 blås. det sista jag såg och minns var att det rykte av framhjulet. KÖP Styrdämpare och den skall vara i bra skick! Det kunde ha varit min sista repa (Honda 929 utan dämpare)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon