Öva wheelies

Öva på att gunga upp cykeln i lite fart, typ på 2an elr 3an. Svåraste växeln att få i är ju 1an-2an stor risk för friläge. Sen kör jag alltid utan koppling då de är bakslang. Och om du aldrig kört bakhjul, minns i början på moppetiden att man låg alltid för lågt. Även om de känns jävligt så är de oftast lite högre upp man ska. Använd insidan å börja off track, lycka till! :-)

O

Har alltid kört på idén fullgas precis när hjulet tar mark...?
Har funkat bra, har däremot 2 gånger vid abrupta avslag fått testa styrstopparna, inget jag rekommenderar...
1:a gången för mååånga år sedan på en -86:a 1100R när man tränade som flitigast på 2:ans växel så lyckades ja fippla i 3:an, blev så förvånad själv så jag slog av på gasen huxflux.. Resulterade i ett rejält styrslag så jag fick pumpa ett par ggr på handbromsen så plunscharna fick kontakt me beläggen igen...:crash
Vända nr 2 var för nåra veckor sen, trean fullt ut å började drifta åt höger, slår av på gas å får uppleva den hårigaste upplevelsen på närmare 20 år på hoj, garanterat 4-5 smällar i styrstopparna:3freak
Men de vart ett jävligt fränt S format spår på 20 meter , fast de var första gången jag verkligen gjorde mej klar att klota ordentligt, gick rätt lugnt följande 10min, sen ä man ju så korkat funtad att man läre prova igen för att utesluta materialfel:) då gick allt som vanligt igen:tummenupp
Som sagts tidigare: de tar på både grejjer å kan sluta illa men de är löjligt roligt!!

Jag fick också vobbel efter en, enligt mig, perfekt mjuk landning. framhjulet måste ha studsat lite i landningen. cykel vobblade utav bara helvete en bit, till sist la den sig i siså där 170 blås. det sista jag såg och minns var att det rykte av framhjulet. KÖP Styrdämpare och den skall vara i bra skick! Det kunde ha varit min sista repa (Honda 929 utan dämpare)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back