Öronproppars passform, Bogesund och sporthoj.com-folk

EAR Classic är bäst tycker jag.
Rulla ihop maximalt och tryck in ordentligt bara. Inga problem.
Ska bara sticka ut så du kan nypa tag i dem.
ear_skumproppar200.jpg
 
de ä la bara å rôlla ihop den å trôkka en?

ett annat tips: håll använda öronproppar på behörigt avstånd från fyrfota vänner.. vår hund fick smak på öronproppar och åt upp ett par av mina! :p
 
Skaffa nya andra öronproppar, så enkelt är det. Finns olika passformer, storlekar och sorter. Tog ett tag innan jag hitta några bra till mina små öron, men nu är jag nöjd.

Bogesund är Bogesund och bara för man är snabb där är man inte snabb på alla andra ställen eller bättre förare bara för man kan Bogesund.

Håll dig på två hjul resten av sommaren, annars kanske det är dags att inse att sporthoj inte är något för dig på annat sätt än se och hjälpa till vid RR. För där funkar det ju kanon :tummenupp


SH-folk är bra folk, dom kör ju sporthoj och trevliga är dom som du skriver.
 
Ja, du, Jenny...det ser ju ut som du försökt kasta in dom i örat eller nåt. Men det ÄR svårt med vissa modeller av proppar. De som Gothmog rekar är enklare för de är fastare i hullet och utvidgar sig inte lika snabbt som de du verkar kasta in på bilden. Ta med dig lite proppar till Sviestad så kan vi dricka lite folköl och rensa hörselgångarna :)

Gothmog skrev:
 
jag tycker också om Classic modellen. Dom är tystast tycker jag, dock använder jag ett par gröna på bygel när jag jobbar.

Tog en liten sväng nu ikväll, prövade att köra med proppar för första gången. Fy fasiken va läskigt. Man hör ju ingenting, jag kunde sitta o humma på vilken sång som helst helt ostört i 100 :lol

Var tvungen o stanna o plocka ur så jag fick höra den goa musiken från motorn istället.

Men vackert var det, solen håller på att gå ner, guldig himmel... mmmm.....
 
Ni har glömt det viktigaste (förutom att det är satans obekvämt med öronproppar) och det är att man ska gapa när man ska ha in skiten i öronen för att utvidga så mycket som möjligt. Seså, gör om och gör rätt, eller gör som jag och ge fan i proppar så man kan samtala i normal ton när man stannar.
 
Vill du träna hemma på att få i propparna rätt så lägg dom i kylen en stund innan det är dax. När dom är kalla viker dom sig inte lika lätt och expanderar inte lika snabbt. I övrigt följ råden ovan.
 
Eller gör som grabbarna med konstant tinitus. Glöm propparna och va heldöv i 24h.


Nä kör på ear classic. Funkar kalas och hörseln är kvar. Det är inte tufft att vara halv döv.
 
Här är två olika modeller.....den högra är lite mjukare och lite skönare :tummenupp
Bara att rulla ihop och knöla in i örat :banana
 

Bifogat

  • Proppar.jpg
    Proppar.jpg
    70.5 KB · Visningar: 91
Qwerty skrev:
Nä kör på ear classic. Funkar kalas och hörseln är kvar. Det är inte tufft att vara halv döv.

Dessa proppar funkar kanske för folk med normala hörselgångar, men för mig med lite mindre hörselgångar är det knappt bättre än att försöka pressa igen hörselgången med tungan medan man kör.

Som nån sa så finns Bilsom i storlek small, dessa finns billigt på apoteket och är mjuka och sköna att föra in.
 
Jens och Fredrik! Offer taken! Folköl och tränande på införing it is!

Tack för alla hjälpsamma råd. Jag ska alltså ha öronproppar modell small, stoppa dem i kylen, rulla dem ordentligt, slicka på dem, hålla armen över huvudet, stoppa in dem på snedden, gapa och trycka till ordentligt. Och dricka folköl.
 
Precis på apoteket finns det proppar för det flesta(små/stora). Men glöm inte propparna när ni är ute och kör fort för ni vill inte bli som mej.

Önskar ingen att denne ska få samma kassa hörsel som mej. Ett antal år som Dj har satt sina spår.
 
Liwa1 skrev:
Bogesund är Bogesund och bara för man är snabb där är man inte snabb på alla andra ställen eller bättre förare bara för man kan Bogesund.

Håll dig på två hjul resten av sommaren, annars kanske det är dags att inse att sporthoj inte är något för dig på annat sätt än se och hjälpa till vid RR.

Bättre att träna än att inte träna alls och självklart svänger kurvorna annorlunda på en annan väg.

Visserligen älskar jag att se och hjälpa till på RR, men sluta köra hoj tänker jag inte göra, vad som än händer. Däremot ska jag försöka köra mer kontrollerat. Närma mig gränsen underifrån, så att säga. Mer än så kan jag tyvärr inte lova!
 
Jag har kommit underfund med att jag gillar kurvigt mer och mer.
Tränar och tränar men mest i ensamhet då förstås.
Men när & om tillfälle ges så tar jag...dem direkt....
 
Eller gör som jag,,, kör med hörapparat i ena örat o var nästan heldöv på det andra,,, :näsblod Vid färd stängs apparaten med fördel av,,, :3freak
 
Qwerty skrev:
Precis på apoteket finns det proppar för det flesta(små/stora). Men glöm inte propparna när ni är ute och kör fort för ni vill inte bli som mej.

Önskar ingen att denne ska få samma kassa hörsel som mej. Ett antal år som Dj har satt sina spår.

Själv har jag hört kasst sen ja var 4år,,, hörapp på ena ½döv på andra,,, jobbigt, men va fan hellre döv (blir nog det tids nog .. :( )än blind....

Ja kan ju ett tecken på tecken språk iaf :finger används då å då när man stöter på dårar i bilar o dyligt... :rofl
 
ODEN skrev:
Själv har jag hört kasst sen ja var 4år,,, hörapp på ena ½döv på andra,,, jobbigt, men va fan hellre döv (blir nog det tids nog .. :( )än blind....

Ja kan ju ett tecken på tecken språk iaf :finger används då å då när man stöter på dårar i bilar o dyligt... :rofl

Samma här, fast från födseln :tummenupp
 
Hej,

där kanske är på sin plats att tipsa om denna tråd i sammanhanget.

Många föredrar Tungelsta av den enkla orsaken att den har en mittlinje.... Det blir enklare att hålla sig på 'sin' kant (och slippa möta Dom[tm] i sitt körfält), och det är även enklare att öva kurvtagning i sitt eget körfält.

Macho Woman skrev:
*Bogesund är en jävligt rolig väg. Och nyttig för oss stackare som behöver öva kurvtagning. Idag körde jag Stockholm-Vaxholm-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Stockholm. Inte för att jag märkte någon förbättring i dagslägets klimakterietanttempo, men det kommer förhoppningsvis.
 
Fördelen med Boge vs Slingerbulten är att Boge är smalare och tajtare böjar vilket gör att man inte behöver köra så fort, dessutom är asfalten och allmänkonditionen mycket bättre på Boge.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Fördelen med Boge vs Slingerbulten är att Boge är smalare och tajtare böjar vilket gör att man inte behöver köra så fort, dessutom är asfalten och allmänkonditionen mycket bättre på Boge.

ORD, som man säger i branschen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top