Öronproppar?

Öronproppar?

• Antal röstningar
    0

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
Kör ni med öronproppar? Själv har ja ibland musik, tycker att det flyter på mycket bättre då.. även om man känner sig döv till o från... hur gör har ni det?

Öronproppar?!?

Då missar man ju en del av det underbara ljudet som uppstår när man startar hojen och sen bara blir bättre desto närmare rödmarkeringen man kommer!

Förresten, går era hojar genom besiktningen med slip-on eller helsystem?

Jag har ett Yoshimura oval slip-on och det funkade inte senast jag ville ha min genom SBP

Öronproppar är ett måste mot vindbruset. Eftersom jag har nån lindrig form av tinnitus redan så kör jag jämt med det. Motorljudet hörs ju ändå, åsså slipper man alla små irriterande klick- och klonkljud som hojen ger ifrån sig.

CBRDea skrev:
Öronproppar?!?

Då missar man ju en del av det underbara ljudet som uppstår när man startar hojen och sen bara blir bättre desto närmare rödmarkeringen man kommer!

Vafan din jäla skrikande radfyra vill man inte höra!!! :slicka
Twin muller DET är grejor det!!

CBRDea skrev:
Öronproppar?!?

Jag kör alltid med öronproppar.

Har man 900SS med uppsågad luftburk kommer man garanterat inte missa några trevliga ljud. Insugningsljudet är nästan det ända man hör ändå och detta kommer man att höra även om man har tredubbla proppar :fakta :rock :rock :rock

Last edited:
Kör inte en meter utan proppar, har tinitus sedan många år tillbaka och det är djävligt irriterande så varför späda på det? Hör taskigt nog som det är! :(

En liten radfyra vid trettontusen är ljuv musik!!!!!!!

Vill jag höra en v-motor så startar jag upp farsans SAAB 96:a
eller så lånar jag svågerns Triumph 53:a med raka rör (jag vet att det är en radtvå på hans trajja)

Ju mer det varvar desto bättre!!

Penguin skrev:
Öronproppar är ett måste mot vindbruset. Eftersom jag har nån lindrig form av tinnitus redan så kör jag jämt med det. Motorljudet hörs ju ändå, åsså slipper man alla små irriterande klick- och klonkljud som hojen ger ifrån sig.

Samma, på pricken! :fakta

Billigare motorrenovering får man leta efter! ;)

Penguin skrev:

Hehe, kan bara hålla med. Förrutom att jag inte har tinnitus ännu.

Är bra mot "lustiga" ljud. Jag är ju sädan att jag blir skraj för minsta ljud i motorn.
"Vad är det där! har det varit förut? knackar ventilerna? eller är kuggarna i lådan kras? :skrämd "

Motorn hör man ju rätt bra ändå.

ska fan bygga om hjälmen så att ja får in ett par Peltor-sound-trap, är så skit rätt för missljud.å skikande gammlingar vid övergångställen..skämt å sido måste börja å lära mig att åka me proppar.. börjar få lite missljud i trumorna :notme

eftersom jag har genom min tinitus, ljudkännsliga öron (diskant) så andvänder jag dessa flitigt. Särskillt när jag kör.

Öronproppar är ett måste. Turbulensen från kåpglaset är orsaken. Men tyvärr så är ljudet så dovt att det forplantas i skallen och bara diskant och mellan tas bort av propparna. Stenkrossljudet blir jag inte av med. Brukar ställa mig upp ibland och vila öronen och då blir det så tyst och skönt. Mitt favvo-stunt. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger