Dee_cati skrev:Går inte golfströmmen genom där? Då borde det vara mycket strömt....
Nej, den går upp mot Norges kust. Fast det är strömt som ett as i Öresund ändå

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dee_cati skrev:Går inte golfströmmen genom där? Då borde det vara mycket strömt....

Mavve skrev:Hur långt är det mellan Hbg-Helsingör?
Kan man simma över?
Hur funkar strömmar? Jag har aldrig blivit ivägdragen och jag har badat lite överallt i havet från båt i många länder.
Hur långt är det till Ven från Råå? Kan man simma dit?
Tack på förhand![]()
Jag dök vid sharksreef för ett drygt år sen.. vi låg kanske på 20m djup kom man ner till 30-40 så var nedåt strömmarna så starka så bubblorna sögsnerDee_cati skrev:Du vet när du flyger och hamnar i en luftgrop och det blir som ett vakum och planet bara faller? Så kan det bli i strömmar, jävligt otäckt. Jag snorklade utanför grekland och jag trodde jag var bara tiotal meter från land men när jag kom upp så var det 100 meter drygt och jag fick paik. Har också råkat ut för sm,å undervattensströmmar där man dras ned, eller rättare sagt får kämpa för att hålla sig ovanför vattnet.
Går inte golfströmmen genom där? Då borde det vara mycket strömt....

GSXR1100R skrev:Mavve simma redan nu i natt, visa att du kan![]()

*Läses i hysterisk daladialekt*Mavve skrev:Jag kan och hade kunnat, men jag ska springa ner till köpenhamn sen o över bron o den biten - och det hinner jag inte tills imorgon när jag börjar på jobb
Jag ska över i sommar!!!!![]()
GSXR1100R skrev:*Läses i hysterisk daladialekt*
Jag ska krypa baklänges över åreskutan och sen ska jag cykla nordkap/sydkap med punka både fram och bak utan cykel, sen ska vakna kallsvettig i min säng.
/Gundeman i Rally
Va har du inte simmat ännu, vad väntar du på det är ju isfritt i sundet.Mavve skrev:Fattar ingenting, men jag stannar gärna för vätskepåfyllnad himma hos daj sen![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |