Örebroläger 2011

Det kommer tråd om läger för 2012 i slutet på denna månad. Tror inte det blir fyra dagar, någon måste ju orka ordna och hålla i det. O jag är detta år redan engagerad i motardsporten mer än vad jag någonsin har varit. Övriga örebroärenden finns det en tråd för redan.

Tänkte bara höra efter ifall nån har fälgar till KTM som man vill bli av med.
Kanske tillome byta mot ett par Excel/Talon till Honda eftersom jag har två uppsättningar till den.
Vill ju prova blårykaren på motardbanan.

Hur är det med licens på tex valborgslägret?
Funkar det med en RR licens eller måste man lösa Supermoto licens?

/P

Räcker att vara medlem i en SVEMO ansluten klubb (dvs i stort sett alla klubbar). Inga licenskrav för att träna.
Vill du prova på att tävla så skaffar du engångslicens på plats.

Börjar närma sig nu o jag har fortfarande inte hittat hjul till ktmen, ingen som har nåt liggandes?

Hittade ett par Husabergfälgar samt ett par fälgar som ser ut som ett par ktm men det står inget om det i annonsen. Kan tyvärr inte länka till blocket via mobilen.

På Facebook Örebro Supermoto Racepark ville Mattias bli av med ett par fälgar förra veckan.

Jag vill att det skall hållas licenskurs. Men bäst att tillägga för er som undrar att man behöver inte licens för att vara med på lägret. Tänkte be Barret att som vanligt hålla i den. Om inte han kan så får man ta en annan, men han e den bästa. Så man kan väl säga att det är spikat i och med att det är mitt läger. Jag skapar en ny tråd nästa vecka där man kan signa upp sig för deltagande.

@Lasse jag hörde ett rykte på intranätet....

Att lägret blir Fre-Mån

Det är tydligen bekräftat också.

:) ;) :p

Ni kan räkna med att det kommer hållas licenskurs, om jag mot förmodan inte skulle kunna hålla i den så löser vi det på annat sätt.
Jag vill samtidigt uppmana alla som inte gått kurs att göra det. Även om det inte är ett krav för lägret eller för övrigt träning, precis som Lasse påpekar, så ger det en god kunskap om bl.a. vissa säkerhetsaspekter som alla som vistas på en bana ska känna till. Dessutom så är det praktiskt att ha det gjort om man i framtiden vill prova att köra en tävling, det finns inga garantier för att det finns möjlighet för er att gå kurs just då.

Jag planerar samma upplägg som förra året. Dvs. teori efter avslutat pass på lördagen & praktik söndag förmiddag.

Jag vill att det skall hållas licenskurs. Men bäst att tillägga för er som undrar att man behöver inte licens för att vara med på lägret. Tänkte be Barret att som vanligt hålla i den. Om inte han kan så får man ta en annan, men han e den bästa. Så man kan väl säga att det är spikat i och med att det är mitt läger. Jag skapar en ny tråd nästa vecka där man kan signa upp sig för deltagande.

Härligt att det kommer komma upp en ny tråd med riktig info om årets träningsläger! :tummenupp

För en som är helt nykläckt på Supermoto (jag) så har man ingen aning om hur det har gått till tidigare år..

Last edited:
För övertydlighetens skull (om det är spikat) vilka datum, tider och plats är det som gäller för träningshelgen i Örebro med licenskurs?
Så länge det inte orsakar big-bang i min kalender så kommer jag med kropp och hoj.:tummenupp

/Mange

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...